Mathias Skrevet 7. januar 2003 #1 Del Skrevet 7. januar 2003 Først: Dette er ingen hat-tråd, og heller ingen smisketråd.... Jeg vil bare hylle kvinnen som hun er... Hun er unik, med egenskaper som trengs i samfunnet. Hvorfor? Fordi hun er ulik mannen. Fordi? Fordi det er sunt at menn og kvinner er ulike, og fyller ulike behov i samfunnet. Er noen mer verd/viktige enn andre? Nei, i et sosialt samfunn er vi avhengige av samfunnet.... Det geniale er at selv om kjønnene grovt sett er forskjellige, kan de ivarata like funksjoner på like god måte. De kan løse oppgave litt ulikt,men ingen kan si at dette er en oppgave for kun menn, og dette er en oppgave for kun kvinner (ser bort ifra fysiske funksjoner...) Den som løser oppgaven best, er den som spiller best på lag med de som er på det aktuelle laget... Vi har i dag kvinner i alle funksjoner i samfunnet, fra på nederst på den sosiale rangstige til toppen som ledere av land. Er det bevist noe ut ifra dette? Vel, det er bevist at både mann og kvinner kan om de vil, men det er ikke bevist at noen kan noe bedre enn andre.... Dette er et lite paradoks skulle en tro, med tanke på ulikhetene i kvinnen og mannen. Det er det imidlertid ikke. Det bare viser at i et samfunn er vi avhengige av forskjeller, og at uten kvinnen vil det ikke fungere, da blir det "fluenes konge" lignende tilstander. Jeg mener kvinnen er tungen på vektskåla, det som er motvekt og ballanse. jeg mener kvinnen er både mer og mindre i forhold til mannen, som han er mer og mindre i forhold til henne. Med dette utroper jeg kvinnen som det viktigste i verden i dag ved siden av mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. januar 2003 #2 Del Skrevet 7. januar 2003 Den var da nydelig........ Er helt enig i at respekt er det viktigste uansett......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 7. januar 2003 #3 Del Skrevet 7. januar 2003 Har ingenting annet å tilføye det Lasse skriver - så jeg sier bare så herlig at det finne slike tanker bak en mann.... Gjensidig respekt er veldig viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. januar 2003 #4 Del Skrevet 7. januar 2003 Generelt bør vi hylle mennesker (dvs både mannen og kvinnen) som de unike vesener vi er. At vi er forskjellige kan ingen benekte og takk og pris for det Men det skal vel ikke gå lenge før en eller annen ***** kommer og vrir og vender dette innelegget til det ikke er til å kjenne igjen i det hele tatt. Er så lei av innlegg der det handler om hvilket at kjønnene som er best. Minner meg litt om når man gikk på barneskolen og man diskuterte hvem som hadde den kuleste pappa'n (jeg var nok ikke vinneren der :blunke: Ikke at det er noe galt med pappa men...) Jennifer (som forøvrig gir stående applaus for det originale innlegget av Lasse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå