Gå til innhold

Rinse- shampoo/ treatment. Noe som RENSER håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg hørt om slike produkter. Etter en heller mislykket permanent, må jeg bruke en hel haug med stylingprodukter i håret, og jeg føler at jeg ikke får dette helt ut når jeg vasker det. Selv om jeg shampoonerer to ganger og skrubber godt.

Jeg har også en veldig sensitiv hodebunn og skulle hatt noe for kløe. Jeg flasser ikke, men det drysser litt når jeg klør. Kjenner det kommer små knupper i hodebunnen og at den er ordentlig tørr og irritert. Merketlig, for ellers blir håret mitt veldig fort fett inn mot hodebunnen. Derfor et serum kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renseshampo er gull verd når man bruker stylingprodukter, håret blir luftig og blankt igjen:-) Bruk den en gang i uken, og bruk din vanlige shampo ellers.

Jeg liker sunday shampoo fra Bumble Bumble. Joico har også en bra en som heter Resolve, men jeg fant den ikke på LF nå, mulig de er utsolgt.

Jeg synes renseshampo gjør håret litt tørt med en gang, jeg bruker ofte en kur etterpå.

Sensitiv hodebunn overlater jeg til noen andre å svare på, det har jeg aldri hatt....

Skrevet

Jeg er også litt plaget av tørr hodebunn. Jeg har kjøpt en sjampo fra Vichy på apoteket. Og resultatet er veldig bra etter bare en vask. Det står på flasken at det skal brukes et par ganger i uken i 3 uker. Deretter kan det brukes forebyggende en gang i blant. Den lukter ikke så veldig godt, men det får heller være...

Leste forresten at tørr hodebunn kan komme av mye stylingprodukter.

Skrevet

Jeg tenker mer i retning av seborreisk eksem. Det slår ut på akkurat samme måte hos meg og jeg har fått bekreftet eksemet hos hudlege på Haukeland.

Kjøp Selukos på apoteket. Den burde hjelpe. Ellers er Fungoral et alternativ (apotek det og). Den funka ikke på meg.

Håret mitt også blir fort fett.

Skrevet

Tørr hud og allergi er ofte resultatet av for mye produkter med kjemikalier. Det er ikke uten grunn at apotekene er blitt så aggressive når det gjelder å annonsere og å ta inn naturprodukter....men for en pris!

Jeg har funnet mine nødvendige produkter i hverdagen og er veldig godt fornøyd så det er kun en anbefaling. Det er en shampo. Den tar ALT. en leppebalsam man ikke blir avhengig av og en hudkrem (den populære ringblomstsalven) som jeg bruker fast og som jeg vet mange bruker. Men jeg vet ikke om noen butikk som har det annet enn på nettet....har linket dit når det gjelder leppebalsam da.... http://lillians-alternative.shops.no

Lykke til, jeg har slitt med tørr hud og sprekt hud til tider, nå er det helt slutt på det, og jeg gruer meg ikke lenger for vinteren med enda tørrere hud og ennå flere sprekker, for jeg smører meg bare sånn for å forebygge, og det fungerer.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...