Gå til innhold

Innbildt svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har melk i pattene, er det omtrent ensbetydende med innbildt svangerskap? Hun venter ikke valper på ordentlig hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt hende. Hva med å sterilisere hunden hvis den ikke skal brukes i avl? Har hundne fått det en gang, kan den få det flere ganger, og allerede etter den første gangen kan risikoen for jurkreft være veldig høy. Dessuten vil det slite mye på psyken hennes ved å få gjentatte innbildte svangerskap.

Skrevet

Jeg hadde lyst til å sterilisere hunden helt til jeg leste en debatt om det her inne, så det blir ikke aktuelt uansett. Men takk for innspillet!

Ellers lurer jeg på hva dere tror, om melk er tegn på innbildt svangerskap?

Skrevet

Såvidt jeg har hørt så pleier det i hvertfall være et tegn på det hvis hester har det, så da er det jo logisk at det er tilfelle for hunden din også.

Skrevet

Det høres sånn ut ja. Hunden min hadde nylig innbilt svangerskap og symptomene var melk i pattene, sutring/piping samt at hun bærte rundt på leken sin jevnlig. Tok henne med til dyrlegen og fikk medisin mot det.

Julie

Skrevet

Jeg har aldri fått noe mot det, da dyrlegen har konstantert det tidligere på den andre hunden min. Så jeg visste ikke at det fantes noe mot det engang, men da vet jeg hvertfall det!

Det som er er at den bare har melk, den har ingen av de andre "faktene". Men så har det skjedd en gang tidligere og da hadde hun en pipeleke som var "babyen" hennes. Har fjernet alle pipelekene så ikke de skal fremkalle noe.

Skrevet

Innbilt svangerskap er veldig vanlig på hund. Det er ikke farlig! Men er du helt sikker på at hun ikke er svanger da?

Det går over etter en liten stund. Det er nok mest slitsomt for hunden men det er ulike grader av det.

Skrevet
Innbilt svangerskap er veldig vanlig på hund. Det er ikke farlig! Men er du helt sikker på at hun ikke er svanger da?

Det går over etter en liten stund. Det er nok mest slitsomt for hunden men det er ulike grader av det.

Ja, helt sikker. hun har vært sammen med oss hele tiden, eller "alene" hjemme med den andre tispa. Jeg vet at dè prøver å lage voffsebebiser da... :ler:

Tror ikke det er så ille grad av innbildt svangerskap denne gangen hvertfall, da hadde jeg værtbombesikker

Skrevet

Det var pipinga/sutringa som ikke gjorde at jeg holdt ut ;) Ellers har jeg hørt at det skal hjelpe å kjøre på med mosjon (eks. sykling, ski o.l.), men det har pga varmen vært utelukket i mitt tilfelle.

God bedring til bisken :)

Julie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...