Gå til innhold

Fortolle varer fra LF

Anbefalte innlegg

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Jeg har handlet hos LF i sikkert 3 år nå, og aldri opplevd at varene har blitt stanset i tollen. Nå har det altså skjedd. De har sendt et papir hvor de ber om min underskrift for å få fullmakt til å fortolle varene for meg. I tillegg vil de ha faktura, kvittering eller kontoutskrift for hva varene koster. Er dette siste nødvendig? Står det ikke opplyst på selve pakken hvor mye innholdet er verdt (her pleier jo LF å skrive ned verdien..*plystre*)? Jeg bestilte i realiteten for ca. 1200 kr..

(faen altså!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva!! Det er første gangen jeg har hørt det har skjedd hos LF!! :sur:

Har også bestilt varer hos LF i flere år, og har alltid sluppet unna tollen. De skriver jo alltid ned verdien på varene, eller så sender de varene i flere omganger.

Jo, de opplyser alltid om verdien på pakken.

Kanskje de har blitt mistenksomme, og har tatt en kontrollprøve...

Får håpe at dette er et engangstilfelle da....

Skrevet

Jeg måtte også tolle denne gangen. Det er noe herk, både økonomisk og tidsmessig.

Satser også på at det er en engangshendelse....

Skrevet

Nei og nei. Jeg håper ikke tollvesenet nå går til "aksjon" mot oss LF-kunder. Jeg ante ugler i mosen da jeg ikke fant hentelappen i postkassa på mandag. Bestilte varene onsdag i forrige uke, og vanligvis tar det bare 3 dager å få de tilsendt.

Noen som vet om jeg er pent nødt til å sende dokumentasjon for hva varene kostet (kvitteringen) til Tollvesenet, for at de skal kunne fortolle varen? Det holder ikke med at verdien er skrevet på pakken? (nedskrevet verdi, men.. :sjarmor: )

Skrevet

Hvor skal jeg handle hårproduktene mine nå da...?! :grine:

Skrevet
Hvor skal jeg handle hårproduktene mine nå da...?! :grine:

Ooops! Glemte å logge inn.. :sjenert:

Skrevet

Rart. Fikk min pakke fra LF i dag. Bestilte for 500 kr. Ingen toll, heldigvis.

Skrevet

Ja du er nødt til å vise kvittering på varene du har kjøpt, ellers så får du de ikke... Hadde jeg vært deg så ville jeg ha fortollet varene selv hos lokalt tollkontor, så slipper en å betale 175 kr til posten og heller 85 kr når pakken kommer til ditt lokale postkontor. Å det ble da ikke så mye i moms.. 300 kr (viss du kjøpte for 1200), å du har nok spart mye penger for d. :)

Du får tenke slik at hadde du delt pakken i to så hadde du fått dobbelt opp med tollavgift, og nå slipper du hvertfall det!

Skrevet

Aldri så galt.. :)

Jeg venter på å få tilsendt passord og brukernavn fra tollvesenets nettsider, og fortolle det over nett.

Skrevet

Jeg har handlet masse hos LF og har fortollet en gang. Du får heller fokusere på at du er heldig som har sluppet unna alle de andre gangene. Billigere blir det nok uansett :)

Skrevet
Jeg har handlet hos LF i sikkert 3 år nå, og aldri opplevd at varene har blitt stanset i tollen. Nå har det altså skjedd. De har sendt et papir hvor de ber om min underskrift for å få fullmakt til å fortolle varene for meg. I tillegg vil de ha faktura, kvittering eller kontoutskrift for hva varene koster. Er dette siste nødvendig? Står det ikke opplyst på selve pakken hvor mye innholdet er verdt (her pleier jo LF å skrive ned verdien..*plystre*)? Jeg bestilte i realiteten for ca. 1200 kr..

(faen altså!)

Det samme skjedde med meg nettopp. Henta pakken i dag og verdien var oppgitt utenpå.

De stoler tydeligvis ikke på det LF oppgir. Jeg mottok det samme brevet som deg med beskjed om å underskrive fullmakt, til tross for at jeg har gitt dem fullmakt tildligere. Det var altså kvittering de var ute etter :sur:

Skrevet

Men hvis du har bestilt varer for over 1000 kr, så må du vel betale toll og ikke moms på 25%. Det er vel inntil 1000 at en betaler moms. Eller husker jeg feil? :klø:

Skrevet

Jeg bestiller alltid under grensen, men likevel har pakkene blitt stanset i tollegn to ganger. Jeg har ikke fått krav fra tollen, men eskene har vært stemplet med Oslo Tollvesen, og det har tatt fryktelig lang tid fra jeg bestilte dem til jeg mottok i dem i Posten.

Så jeg synes det er teit å klage - hvis du har bestilt varer til kr 1200,- så er det vel lite sannsynlig at de skriver verdien til under kr 200? Skriver de ikke kun verdien på varene uten momsen da? Det er da ikke så mye forskjell på det vi betaler og verdien de skriver på pakkene.

Skrevet
Jeg bestiller alltid under grensen, men likevel har pakkene blitt stanset i tollegn to ganger. Jeg har ikke fått krav fra tollen, men eskene har vært stemplet med Oslo Tollvesen, og det har tatt fryktelig lang tid fra jeg bestilte dem til jeg mottok i dem i Posten.

Så jeg synes det er teit å klage - hvis du har bestilt varer til kr 1200,- så er det vel lite sannsynlig at de skriver verdien til under kr 200? Skriver de ikke kun verdien på varene uten momsen da? Det er da ikke så mye forskjell på det vi betaler og verdien de skriver på pakkene.

Etter å ha vært LF-kunde i over 3 år og aldri fått pakkene stanset i tollen, ei aldri hørt om andre kunder som har opplevd dette (før nå i denne tråden), synes jeg det er på sin plass med et lite frustrasjonsutbrudd da jeg aner at denne min lille dumdristige netthandel-rutine snart må legges en saga blott. Buhu. Jeg har i 90% av tilfellene pushet 1000-kroners grensen når jeg har handlet via LF. Risikosport!

Skrevet (endret)

Åh nei! Jeg bestilte for en uke siden, og har ennå ikke mottatt varene. Da har sikkert min bestilling også blitt stoppet i tollen :sur:

Har også bestilt produkter fra LF i flere år, uten å ha blitt tatt i tollen før. Æsj!!

Endret av Sille
Skrevet

Jeg bestilte på onsdag..... Er nå spent på om min pakke også er blitt stoppet....

Skrevet

Surt er det jo, men kanskje ikke så rart at de begynner å lure på alle de store pakkene som liksom er verdt under 200,-...

Håper det ikke blir alt for dyrt for deg!

Skrevet

IdaC: Du husker feil ja. Er mva på alt over 200 (så lenge ikke det er gave, privat person til privat person). Ingen toll på kosmetikk/shampo. ;)

Skrevet
Åh nei! Jeg bestilte for en uke siden, og har ennå ikke mottatt varene. Da har sikkert min bestilling også blitt stoppet i tollen  :sur:

Har også bestilt produkter fra LF i flere år, uten å ha blitt tatt i tollen før. Æsj!!

Jeg bestilte for over en uke siden, og venter fortsatt.. Da har min pakke sikkert blitt stoppet også ! Har besilt derfra i mange år, men aldri hatt noen problemer før. Kanskje de faktisk stopper alt fra LF i tollen nå ? :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...