Gå til innhold

orden og system på livet!

Gjest Gjest_lisa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lisa_*

hei dere!

sitter her.. helt normal fredag.. Samboer har dratt på jobb, jeg har fri... de samme tankene som alltid svirrer rundt i hodet på meg:

"jeg må få mer system på livet mitt"

"dette er bare rot" osv.

Men jeg VET jo ed me selv at jeg er en smart og ryddig person.. men saken er: Jeg må en mer følelse av klarhet.

mye går på utdannelse og jobb. For øyeblikket aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. er egentlig i gang med en skole, men føler nå, i starten av andre år av en baclor, at dette ikke er helt min vei...

vet ikke om jeg skal fortsette, eller evt. hoppe av , prøve finne mer jobb enn den deltidsstillingen jeg har i dag.. og begynne på min "drømme utdannelse" .. som desverre koster endel.. så usikker!!!

Er vel derfor jeg føler dette "kaoset" inni meg nå...

:forvirret:

hmmmm

hva gjør en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_maria_*

Hei dere!

Enda en morgen.. sitter i senga med kaffekoppen og GodMorgenNorge på tv. Ja, behangelig det .. samboer akkurat dratt på jobb. Jeg fri i dag.. endel ærend men. en god del å tenke på...

Føler der er så mye rot i livet mitt nå.. det er i allefall ikke system! blir så misunnelig når jeg ser folk som tilsynelatende har et system på hverdagen sin..

Jeg går et studie, men trives ikke.. så lurer på slutte ( påbegynt andre år av en baclor grad) lurer på ta permisjon derfra.. altså "tenkepause". Drømmen er å gå en annen linje, men dette vil koste og er ikke lånekasse støttet.. drømmer om homeopat studier..så da må jeg i tilfelle få en større jobb enn den lille deltidsstillingen jeg har nå..

elles må jeg bli mer økonomisk..

Få mer orden på papir og alt rundt meg

osv.

noen fler der som er i samme båt som meg???

kanskje noen tips til hva en bør ta tak i først? ;)

ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tapper et deilig bad, heller oppi noen gode oljer og legger seg og tenker. :)

*been there, done that*

Hvis skoleåret har begynt og du allerede har forpliktet deg i forhold til lånekassen, ville jeg gått ferdig året. Det ser bedre ut på cv'en og du slipper problemer med forsinkelse i utdanningen og sånt. Hvis du ikke er forpliktet i forhold til lånekassen kan du jo søke permisjon fra studiene og jobbe mer et år til du får tenkt deg om?

Jeg angrer på at det første studiet mitt ikke var mer gjennomtenkt. Jeg skulle egentlig ta et friår for å jobbe og tenke, men "gamle tanter" dømte meg nedenom og hjem og mente jeg aldri ville få meg noen utdannelse hvis jeg først begynte å jobbe. Resultatet er noen hundre tusen i studielån på et studie jeg ikke kan bruke til noe. Jeg får litt lyst til å sende regninga til de gamle tantene.

Tenk deg godt om, studielån er dyrt!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...