Gå til innhold

ta med ungen ut?

Gjest bite me trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest bite me trådstarter
Skrevet

naboens nyføtte unge skal jeg passe i MORGEN. på dagen da.

tenkte å ta henne med på stranda med jenta mi. men ungen er 5 dsager gammel. ER DET OK??? altså. med en parsoll over henne??????

må passe ungen for det er familikrise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familiekrise med en 5 dager gammel baby høres temmelig kritisk ut, spør du meg. Må du passe den, hadde jeg nok vurdert å holde meg hjemme, med de fleste fasiliteter innen rekkevidde, gitt! Du kan vel ta den med ut i vogn og kle på den...men stranda?? Nei!

Skrevet

Hva skal den spise? Dette høres merkelig ut. Men et nyfødt barn klarer ikke å regulere temperatur selv, så det må du gjøre for den. Og du kan jo ikke bare drasse den med deg og la den ligge der mens du bader med ungen din. Synes du skal holde deg hjemme jeg... Du kan jo gå på trilletur.

Skrevet

Du kan fint ta en baby ut. Bare sørg for at h*n har på seg passe med klær så h*n ikke fryser eller blir for varm, for små babyer kan ikke regulere varmen selv.

Det er bare til å kjenne etter innimellom om babyen blir for varm eller for kald.

Men å dra på stranden blir vel neppe ideelt da babyen må ha mat. Og maten må varmes. På stranden kan man ikke varme maten. Og hvordan skal du klare å passe på babyen når datteren din vil bade? Du kan jo ikke la babyen ligge alene.

Jeg tror jeg ville utsatt turen til stranden og gjort på noe annet i stedet. F eks gå en tur og ta med mat og drikke så kan man ha en liten piknik. Eller dra på lekeplassen med mat og drikke, eventuelt gått på en kafe/butikk og kjøpt en is osv.

Stranden bør du uansett ikke dra til, for du må jo ha tilgang til å varme maten til babyen og ha tilgang til stellerom osv. Og akkurat det får man ikke til på en strand.

Skrevet

Med en 5 dager gammel baby hadde nok jeg valgt å heller latt være å gå på stranden.

Men OM du velger å gjøre det, så kan du ta med en termos med varmt vann sånn at babyen kan få MM eller MME. Lykke til! Håper det ordner seg !

Skrevet

Jeg ville nok hørt med naboen også om det er greit. Det er ikke sikkert de synes det er noe særlig.

Skrevet

jeg hadde med min egen baby på stranda når den var så liten, men da ammet jeg jo og hadde med maten riktig temperert uansett :)

tror ikke jeg ville hatt med en annens baby på stranda så ung nei...

Skrevet (endret)

5 dager gammel??! :overrasket:

Dette må da være tull? Du skal være barnevakt for naboens barn som er fem dager gammel, og planlegger å ta den med på stranda?

:tristbla:

Endret av Kosemose
Skrevet
det var 5 dager var det ikke?

Hvis det er mitt innlegg du sikter til så har jeg endret det. ;)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

jeg ville spurt mor til barnet. Men synes det hørtes litt drastisk ut å dra på stradna med en ukes gammel baby.... som ikke er din egen.... Samtidig som du skla passe på dattra di. Kan bli stressende....

Ville holdt meg hjemme, og stresse babyen minst mulig. Visst dilemmaet egentlig var at du hadde lovet dattra di badetur el noe. Får du helle veie opp med å gjøre det en annen dag og ordne i stand noe annet for henne denne barnepasse dagen.

Skrevet

Varmen er en ting men hva med all vepsen som er så plagsom for tiden......??

Skrevet

Skal man passe en på 5 dager, bør man vite mer om babyer! Stakkaren trenger moren sin disse første dagene, ikke noen barnevakt som drar på stranda!

Skrevet
Skal man passe en på 5 dager, bør man vite mer om babyer! Stakkaren trenger moren sin disse første dagene, ikke noen barnevakt som drar på stranda!

:klappe:
Gjest lilletroll
Skrevet

Trodde ikke man var ute av sykehuset en gang når man var 5 dager, jeg....

Skrevet
Trodde ikke man var ute av sykehuset en gang når man var 5 dager, jeg....

Mange velger å reise hjem med en gang.

Skrevet
naboens nyføtte unge skal jeg passe i MORGEN. på dagen da.

tenkte å ta henne med på stranda med jenta mi. men ungen er 5 dsager gammel. ER DET OK??? altså. med en parsoll over henne??????

må passe ungen for det er familikrise.

Siden du må spørre andre om dette, og ikke har vurderingsevne på slike ting selv, tolker jeg spørsmålet ditt som at du er temmelig ung og uansvarlig. Eller at du ønsker debatt for å provosere.

Skrevet
Siden du må spørre andre om dette, og ikke har vurderingsevne på slike ting selv, tolker jeg spørsmålet ditt som at du er temmelig ung og uansvarlig. Eller at du ønsker debatt for å provosere.

Bare fordi en person spør om det er greit, så er ikke det ensbetydende med at personen er ung og uansvarlig. Det var bare et spørsmål. Og kanskje personen ville ha svar fra erfarne mødre. Og det burde være greit uten at man får denne type kommentarer slengt på seg.

Skrevet

Jeg la i grunn mest merke til trådstarters nick jeg da... Kanskje det ringer noen bjeller hos andre også? ;)

Skrevet
Jeg la i grunn mest merke til trådstarters  nick jeg da... Kanskje det ringer noen bjeller hos andre også? ;)

Ssssshhh. Nå blir du snart moderert for å spekulere i årsakssammenhenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...