L@dy Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Har sett litt etter utedress vår/høst i dag, men er litt usikker på HVA som en trengs. Leste ett sted at Reimers dress til nesten 1000 kr ikke var nødvendig når de er så små. Men hva bruker de da? Kunne tenke meg en hel dress som er vannavstøtende, noen som har forslag til hvilket og hvor? Ei bekjent av meg snakket om at de hadde noe sånt Helly Hansen til sin 2 åring. Noen med erfaring? Hvilke størrelser anbefaler dere å kjøpe nå? Som sagt hun er ett år nå og bruker stort sett str. 80. Tenkte kanskje 86 så kan hun bruke de til våren også... Ja, og så slenger jeg på dette med sko da...Hun går ikke enda, men det er nok ikke så lenge til. Kjøpte noen gode sko i dag, som var vannavstøtende. I tillegg tenker jeg hun trenger gummistøvler. Ja, så er det innesko også da... Altså 3 par sko....trenger de flere par? Hun har forresten også noen sko som er litt lettere da. Men sommeren varer vel ikke såååå lenge nå.... Og så håper jeg vi får plass til henne da. Hehehhe...vel, om ikke blir det nok etterhvert dagmamma så klær trenger hun uansett.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 kjøpte utedress til småen på cubus. Han hverken fryser eller blir vår i den, så den fungerer godt. Nå er ikke en 1 åring like lenge ute som de store barna, med tanke på at de ennå skal spise og sove i løpet av dagen, så dressen trenger ikke koste skjorta fordi om det ikke er merke-klær. Bor forøvrig i Finmmark, og her har vi jo som kjennt laaange vintere. Dessuten, kler du på rette undertøyet til barnet, så vil nåk uteleken bli både varm og tørr, og barnet klarer å bevege seg i steden for å bli stående som en statue rett opp og ned. Lykke til.
Gjest *Just-Me* Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Det som er viktig med utedress for 1 åringer som ikke går helt ennda osv er om den er stiv og barnet ikke klarer å røre seg i den. Blir den for stor og klumpete blir det også vanskelig for barnet å krype/gå. 1åringene i bhg er ikke så lenge ute, og ofte sitter de en del, så viktig med en god dress som holder varmen og er vannavstøtende/regntrekk i rumpa. Men jeg ser ikke nødvendigheten i å kjøpe dyre dresser til tusenlappen til 1åringer.... Så lenge den ikke er for stor eller for liten, og barnet har god bevegelighet i den!!
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Vi har brukt Leketøy dressen til våre i flere år. Vi er veldig fornøyd. Den har avtagbart for, og gummi på rompe, legg og knær - i tillegg til på skuldrene. De har den på sportsbutikker, eks xxl.no. Vi har betalt ca 400-500 for den. God kvalitet.
Amanlis Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Bare et tips til innesko; Kjøp sandaler, tøfler blir ofte for varmt og barna sparker dem av seg. De blir gående i sokkelesten og blir våte i beina dersom de tråkker i vannsøl osv.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Ikke kjøp sandaler, det gjør vondt å bli tråkket på! Kjøp sokker med skinnfot! Eller andre tøfler med godt feste under (ikke vanlige sokker med sånne antiskligreier, de holder ikke). Ikke kjøp for store sko ellers heller. De bare mister dem. Stakkars barna! Kjøp loffer fra Troll. De er varme og vanntette for små som ikke går selv, eller som har for små føtter til sko - og går lite. Ikke kjøp for stor dress heller. Kjøp heller to litt billigere (og dyrere det inni) enn å kjøpe noe dyrt og for stort uttapå! Gå i barnehagen en regndag så skjønner du hvorfor!
Leanne Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Jeg synes det er viktig å kjøpe en god dress til en 1åring som skal i barnehage. Datteren min begynte i barnehagen i fjor høst og var da 9 mnd. Kunne ikke gå, men ut skulle hun. Krabbet rundt i uteområdet, alle søledammer osv er jo kjempe spennende. Så en dress som tåler å bli krabbet i uten å få mange hull, er vannavstøtende og som er god å bevege seg i. Vi kjøpte en dress av merke "name it".. tror jeg det het... Hadde ullklær under, og på dager hvor det lå mye vann i barnehagens uteområde hadde de på henne en gummibukse utenpå dressen. For hun skal jo helst sitte midt i den store søledammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå