Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du løyet for en utro venninne. Vært med på å skjule for gutten hennes hva som forgikk bak hans rygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt venninner som har vært utro og fortalt meg om det. Jeg har aldri kjent noen av kjærestene dems, så jeg har ikke tenkt på eller lagt meg noe mer opp i det. Orker ikke det dramaet som følger.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ikke aktivt.

Men passivt kunne jeg nok det, i den betydning av at jeg ikke ville sett det som mitt ansvar å blande meg inn i deres private saker. Kommer litt an på situasjonen.

Enig. Tror jeg.

Skrevet

Jeg løy vel aldri for henne.

Men jeg sa vel heller ikke noe til han. Så det kan vel regnes som løgn. Men han var teit. Ikke at han fortjente det på den måten. Hun kunne heller bare gjort det slutt med han så kunne hun ha gjort hva hun ville.

Skrevet

Jeg har visst og ikke fortalt. Kjente ikke typen spesielt godt, og jeg løy ikke aktivt, så veldig dårlig samvittighet har jeg ikke.

Skrevet

Ja det har jeg gjort. Mine venner er mine nærmeste.

Skrevet (endret)

Kommer an på hvor gode venninner vi var og hvor gode venner jeg og han var.

Mest sannsynlig..... Ja! Både aktivt og passivt. ;)

Endret av Bianca
Skrevet

Hvis jeg ikke kjenner fyren så godt hadde det ikke hvert noe problem. Spørs mest på hvor god venn typen er av meg. Er jeg mest venn med dama, holder jeg med henne, er jeg mest venn med gutten ville jeg nok fortalt det. Er jeg like god venn med begge ville jeg blitt litt sur på venninna hvis hun setter meg i en situasjon hvor jeg må velge...

Skrevet

Ja. Det kom aldri så langt at jeg måtte lyve direkte til han. Men lovte å stille som alibi.

Skrevet

Ja jeg har visst om utroskap og holdt kjeft om det. I noen år... Dette gjaldt søsteren min og mannen hennes..

Blod er tykkere enn vann....

Skrevet

Nei det kunne jeg ikke.

Jeg har nulltoleranse for utroskap - og det vet også alle vennene mine.

Det betyr ikke at jeg ikke vil være der for henne i vanskelige tider- men for meg betyr redelighet rimelig mye - så jeg aksepterer ikke at mitt vennskap skal misbrukes på en sånn måte.

Jeg ville aldri vært "forkle" for at hun skulle møte en annen enn partneren sin - og jeg ville gi henne beskjed om at om ikke hun selv forteller det til samboer/kjæreste - vil jeg gjøre det.

Skrevet

Det har jeg gjort - og jeg ville nok gjort det igjen. (og hvis det gjør meg ond, så får det heller være....)

MEN - jeg hadde ganske mange og lange og alvorlige samtaler med veninna mi mens det pågikk. Jeg sa klart fra hva jeg mente om det hun drev med, og at jeg ikke syns det var noe særlig. Men derifra til å fortelle kjæresten hennes om det var det et altfor langt skritt.

en annen ting er hva slagts utroskap det er snakk om. Tror jeg hadde fått problemer om det var snakk om et "ordentlig" forhold på si over lengre tid... Da ville jeg nok ikke vært like velvillig. Og det handler ikke nødvendigvis om å ville fortelle partneren, men mer om at det blir for vanskelig å lyge om sånt over tid. Jeg er nemlig usigelig dårlig itl akkurat det...

Skrevet

Alt avhengig av situasjonen. Ville nok bedt om å slippe å bli satt i en situasjon der jeg var nødt til å komme med en aktiv løgn, men det kommer også veldig an på situasjonen og omstendighetene rundt.

Men jeg ville ALDRI fortalt eller truet noen til å fortelle. Gjør man det beveger man seg inn i forhold man ikke har noe med og tar over styringen i andre menneskers liv. Å sette seg til dommer over hva som er til andres beste når det gjelder så alvorlige ting syns jeg man bør være forsiktig med. Selv om utroskap er forkastelig, dårlig og grusomt klarer jeg ikke å se det som en svart/hvit ting. Det er da også de som ville foretrukket å IKKE vite om partneren er utro.

Skrevet

Jeg har en venninne som har vært utro mot sin kjæreste, men jeg kjenner han ikke, så lyve for han kan jeg jo ikke, da jeg aldri møter han.

Det hadde vært annerledes om han også hadde vært kameraten min, da vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort, men jeg ville trolig sagt det til han. Kommer an på situasjonen.

Skrevet

Ville bedt venninna mi holde meg utenfor, og bedt om ikke fått info om det som foregår.

Ville IKKE stilt opp som alibi for henne.

Men ville heller ikke sladret til mannen hennes, rett og slett fordi jeg ikke synes det er min sak. Synes egentlig å sladre om slikt blir litt sånn å "moralisere på vegne av andre, for å få frem hvor from man er selv". Jeg er i mot utroskap, men tror at selv de beste kan havne i en situasjon hvor det kan skje. Man får bare krysse fingre for at man for sin egen del har viljestyrke til å stå imot når/hvis fristelsen melder seg.

Skrevet

Har gjort det passivt en gang, og vet ikke hva jeg kommer til å gjøre hvis jeg havner i den situasjonen igjen.

Nå fortalte hun om det selv til slutt, og det ble masse styr.

Det verste var at de andre av hennes nærmeste rundt henne, ga meg og en annen venninne som var også visst skylden, vi hadde ikke passet godt nok på henne... vet hun tok det veldig tungt selv, at vi fikk skylda.

Heldigvis for henne ordnet det seg med kjæresten, de har et fint liv i lag i dag.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Men jeg ville heller ikke fortalt det til kjæresten deres umiddelbart.

Jeg ville derimot fortalt denne venninnen hva jeg syntes om at hun holdt kjæresten sin for narr på denne måten, og bedt henne ordne opp i privatlivet sitt.

Skrevet

Ja. Men jeg ville helst sluppet å lyve aktivt

Skrevet
Kunne du løyet for en utro venninne. Vært med på å skjule for gutten hennes hva som forgikk bak hans rygg?

Jeg er akkurat i den situasjonen nå faktisk, og i tillegg har min venninne blitt gravid med han hun har vært utro med. det er et jævla surr, og jeg skulle bare ønske hun kunne fortelle han det, eller flytte fra han så jeg slipper å være involvert i dette mer... :forvirret:

Skrevet

Slikt bryr jeg meg null om, gitt. Har en venninne som er notorisk utro, men siden jeg ikke kjenner typene hennes(som regel), synes jeg ikke jeg har noe med det. Eller har jeg kanskje bare blitt immun/så vant til det. Klart jeg synes hun oppfører seg stygt, men det er opp til hun selv å tulle til livet sitt på den fronten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...