Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Får ikke tatt opp lån, får ikke lønn før om en måned, og trenger 10 000 til inkassoregninger. Noen tips? (Og jeg trenger IKKE råd om hvordan jeg burde tenkt på dette før osv...uforutsette ting har skjedd, med helsa/sykehus, så sånn er det nå bare )
Amalie_85 Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Vist du ikke har penger til innkassoregninga kan du ringe dem du har fått dem av og be om en betalingsutsetelse til du får lønn. Eller en betalings ordning så du kan dele den opp i mindre.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Vil tro du har valget mellom å selge deg dyrt, tigge fra foreldre, eller ringe inkassoselskapene og fortelle at du har vært syk, og når du tror du vil kunne betale regningene.
Gjest Huldali Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Søke hjelp på sosialkontoret? Jeg anbefaler deg ikke å ta opp et forbrukslån uten sikkerhet, veldig høy rente på slike lån. Da er det bedre å låne av venner/foreldre.
Gjest c",) Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Kontakt inkassoselskapet og forklar situasjonen for dem. Dere kan sikkert komme fram til en nedbetalingsordning. 10 000 kr er forferdelig mye å ta av 1 lønning som jo skal dekke en masse andre faste utgifter og mat osv. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 De fleste inkassoselskap vil godta inntill 4 avdrag uten at du signerer gjeldsbrev så fremt du ikke tidligere har brutt avbetalingsavtaler med dem.
Gjest lilletroll Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 Sier som de andre her; ring inkassoselskapene og få i stand en nedbetalingsavtale - dette er ikke noe problem å få i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå