Gå til innhold

Strømkrise??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Å sitere seg selv kan vel bare dem som fikk rett gjøre ... :wink:

Som sagt' date=' i hvert fall mener jeg at det er helt greit med høye strømpriser. Om offentlige institusjoner sender merutgiftene fordi de må fyre sykehus, skoler, barnehager til Staten så vet jeg ikke om Staten akkurat sitter og gnir seg i hendene over det. [/quote']

Jeg tok feil i HVEM det er som sender strømregninga si videre til staten, men at en del gjør det og at staten må betale er sikkert:

"Strømregningene til statlige bygg kan bli dobbelt så store i år som i fjor. Summen kan bli på utrolige 1,7 milliarder kroner." Les resten her:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/2003/01...01/706287.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg være ærlig, synes jeg det ikke er så mye i forhold til det kommunene må ut med. Og kommunene kan ikke sende regninga videre, for de har fått sine rammer, så kommunene må sende regninge for strømbruken ved skoler, sykehjem etc til innbyggerne i kommunene - som skolebarn som får et dårligere skoletidbud (sats på skolen - og legg ned en lærerstillingkampanjen, vet du),

dårligere tilbud til eldre (styrk eldreomsorgen og legg ned et sykehjem og sett opp prisen på hjemmetjenserter - kampanjen) osv.

Jeg synes prisen er for høy, og at det er mye mer effektivt med belønningstiltak og stimuleringstiltak enn straffetiltak for å få ned energiforbruket.

Og det irriterer meg grenseløst å tenke på at de som har kjøpt opp e-verkene som er bygget opp av fellesskapets penger, sitter og har kjempefortjensete okke som. Og der er de ikke interessert i redusert energiforbruk. Dette er usolidarisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir varm av å tenke på alle hyttepalassene som står og trekker strøm jeg....med helikopterhangar og swimming pool....tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...