Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Om ikke lenge skal minstemann på snart 2 begynne i barnehagen. Hvordan gjorde dere det første dagen? Vi (altså jeg skal være der hele tiden) skal kun få lov å vær i barnehagen i EN time første dagen, er det vanlig med så lite? Da eldstemann begynte i barnehage, var det minst halve dagen alene..dette var i en annen barnehage. Jeg skjønner jo at alle praktiserer forskjellig, men synes en time var litt lite.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 I vår barnehage var det: 1. dag: 2 timer sammen med foreldre 2. dag: 1 time sammen med foreldre, 2 timer uten 3.dag: kort dag alene (ca 6 timer)
Lipstick Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Heisann!! Det er vanlig å begynne med noen få timer den første dagen, hvor du er sammen med barnet hele tiden. Vanligvis pleier barnet (med mor/far) å være der rundt samling/lunsj-tid første dagen, gjerne bare et par timer. En time var lite, synes jeg, men jeg regner med at du skal være sammen med barnet også andre og tredje dag. Andre dag er barnet i barnehagen i ca. 4-5 tider. Foreldrene holder seg fremdeles i nærheten av barnet, men personalet i barnehagen tar mer og mer over. Denne dagen er det vanlig at foreldrene er borte en liten stund for gradvis å vende barnet til å være uten dem i barnehagen. Den tredje dagen kan f.eks. foreldrene reise hjem og være der i noen timer før de kommer og henter barnet sitt. Jeg har ikke barn i barnehagen selv, men har vært med på tilvenning mens jeg har jobbet i en barnehage. Det er veldig forskjellig hvordan barn takler å begynne i barnehagen, noen tilpasser seg med det samme, med andre tar det litt lenger tid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå