Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Her kan du lese om en som engasjerer seg stort for å få fjernet caps lock fra tastaturet. Den hender det faktisk jeg har bruk for (ikke bare for å være uhøflig ), men kan noen som helst forklare meg hva scroll lock er til?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_lock
Gjest Tyr Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Scroll Lock Denne tasten ble tidligere tenkt for å kunne kontrollere markøren på skjermen, for eksempel for å stoppe skrolling av tekst nedover skjermen. I dag har denne tasten ingen praktisk funksjon i de fleste programmer. Kortversjonen...
Festus Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Caps-locken bruker jeg jo faktisk! Av og til flere ganger om dagen faktisk.. vi har jo alle lært at stedsnavn i brev skal skrives med STORE bokstaver.. Har vedkommende noensinne prøvd å skrive lange stedsnavn med bare shift-tasten holdt nede?? Eller kanskje han rett og slett ikke vet at det er noe som heter touch-metoden, som gjør at man faktisk bruker ALLE fingrene til å skrive med.. altså har man ingen lillefinger ledig til å holde shift-tasten lenge nede med, fordi den gjerne skal brukes til en annen tast også... ?? Faktisk... Tror jeg starter en motaksjon.. "BEHOLD CAPSLOCKEN!" Flere som melder seg på??
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Eller kanskje bedre: "Behold caps lock, men drit i å ha den rett over shift-tasten".
Festus Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Har skrevet på "maskin" siden 1987, og capslocken var rett over shifttasten på de "nye" elektroniske maskinene.. så jeg er vant til at capslocken befinner seg innenfor lillefingerrekkevidde når jeg skal skrive store bokstaver.. vil ikke flytte den jeg!!
Cata Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 Tror jeg starter en motaksjon.. "BEHOLD CAPSLOCKEN!" Flere som melder seg på?? ← Melder meg inn .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå