Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Skrullaulla
Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Mora har tatt seg piller å er dopa, det hørte jeg på tlf for hu vet ikke det er meg.

Jeg spionerer på nette der hu vanker.

Tørr ikke si noe til faren eller åssen jeg skal bringe det fram

Hu har barnet 2 ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en beskymringsmelding til den lokale barneverntjenesten.

Skrevet

Hvis du vet at mor er dopa mens barnet er der, bør du ta kontakt med barnevernsvakten og fortelle dem det du vet!

Skrevet
Send en beskymringsmelding til den lokale barneverntjenesten.

Mm, dette er det eneste fornuftige man kan gjøre.

Før barnevernet gjør noe, så kan du kontakte foreldrene (eller annen familie, venner etc) om å passe litt på henne. I hvert fall når hun har barna.

Skrevet

Dersom du har grunn til å tro at mor ruser seg på piller, bør du melde fra til barneverntjenesten om dette. Du kan være anonym. Barn tar skade av å være under omsorg av rusede mennesker. Du kan hjelpe barnet.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken relasjon du har til familien, men hvis du tror at barn lider under foreldrenes rusmisbruk, så bør du, som de andre her sier, ta kontakt med barnevernet!

Gjest tretten
Skrevet
dem vet,men saken er jo ikke bedre

Barnevernet vet altså? Men hvor mye vet de?

Hver gang de får en bekymringsmelding er de pliktig til å undersøke saken, og jo flere de får, jo mer undersøkes det.

Skrevet

mye rekker dem å sjekke det på 2 timer da?

Gjest Kvinne i  begynnelsen av 30 åren
Skrevet

Personlig så synes jeg at du høres useriøs ut Skrullaulla....

Kanskje du kun er ute etter å sende en falsk sjikanemelding ?

I så tilfelle så har jo kvinneguidens moderatorer tilgang på din ip-adresse......

Det kan jo hende at vedkommende som eventuelt blir sjikanert også er innom kvinneguiden en gang i blandt?

Da vil vedkommende raskt finne ut av din identitet...

Dersom vedkommende kontakter advokat så kan advokaten be om å få ip-adressen

din utlevert......deretter blir du politianmeldt.

Dette er et ganske kjent forum som leses av mange......

Skrevet

Kvinne i begynnelsen av 30årene; Du framstår ikke som seriøs selv med dine "....." så kast ikke stein i glasshus........................

Gjest Gjest_HUmla_*
Skrevet

Hvorfor skal man kaste dritt ,når det er barnet som skal være i fokus?

Skrevet
Hva skal jeg gjøre?

Mora har tatt seg piller å er dopa, det hørte jeg på tlf for hu vet ikke det er meg.

Jeg spionerer på nette der hu vanker.

Tørr ikke si noe til faren eller åssen jeg skal bringe det fram

Hu har barnet 2 ganger i uka.

Du spionererer/overvåker en persons nettbruk.... ringer uten å si hvem du er... dette er vel ikke en helt gunstig framgangsmåte for å få huket "mor" for et eller annet?

Ta deg heller en tur bort til mor om du har mistanke om at hun er ruset mens hun har barnet. "Lån" en kopp sukker eller noe, så får du selv se hvilken tilstand hun er i!

Hvis barnevernet allerede er inne i bildet og ikke har satt i gang tiltak, så har de nok kommet fram til at mor ikke er til skade for barnet sitt.

Skrevet
Du spionererer/overvåker en persons nettbruk.... ringer uten å si hvem du er... dette er vel ikke en helt  gunstig framgangsmåte for å få huket "mor" for et eller annet?

Ta deg heller en tur bort til mor om du har mistanke om at hun er ruset mens hun har barnet.  "Lån" en kopp sukker eller noe, så får du selv se hvilken tilstand hun er i!

Hvis barnevernet allerede er inne i bildet og ikke har satt i gang tiltak, så har de nok kommet fram til at mor ikke er til skade for barnet sitt.

Fokuset her må vel være at barn skal slippe å ha en ruset omsorgsperson. Jeg syns også det høres merkelig ut det TS skriver, men det blir egentlig en annen debatt.

Selv om barnevernet er koblet inn til en familie, er det faktisk begrenset hva de har lov til å gjøre. De er underlagt et strengt lovverk, og er avhengig av informasjon fra omgivelser som SER og som gjør sin plikt i forhold til å melde fra.

Hvis du vet at mor er rusa NÅ, så må du informere barnevernet/barnevernsvakta/politiet NÅ. Ikke bare for å "få noe på mor" men først og fremst fordi barna skal slippe å forholde seg til en rusa mor.

Skrevet

Jeg har tatt med meg barnet, når mor var påvirket en gang.

Har ikke lyst å bli skutt,når mor er i kriminell miljø.

Dette barnet har også søsken.

Skrevet

Beklager TS, men jeg synest det du sier høres lite troverdig og rart.

Skrevet

Merker du det der og da, at mor er ruset og har barna så ring barnevernsvakten. Alle kommuner har en vakttelefon for barnevernet.

Skrevet
Merker du det der og da, at mor er ruset og har barna så ring barnevernsvakten. Alle kommuner har en vakttelefon for barnevernet.

Rettelse: De aller, aller færreste kommuner har barnevernsvakt..... Kun de større bykommuner. Men det går an å ringe politiet. Dersom det er ulovlige rusmidler bør og kan de aksjonere, og de klarer alltids å få tak i barnevernet om de ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...