Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å få barn i nå ca fire år. Skal i gang med prøverør og står på venteliste på Ullevål. De har tydeligvis bestemt seg for å fjerne den store muskelknuten gynekologen så på ultralyden, så jeg har fått time til dagkirurgi i september.

Operasjonen er på en tirsdag, men jeg skal altså til København på seminar fredag samme uke. Jeg er sjef, så det er nokså viktig at jeg er med ned, det dreier seg om samarbeid med vår danske søsterbedrift.

Kort og godt: Kan jeg regne med å være frisk nok til å reise ned, eller bør jeg få noen andre til å styre sulamitten? Leser så mye forskjellig om laparoskopi, i brevet fra sykehuset står det fra to til fjorten dagers sykemelding, og det er jo "litt" forskjell.

Hva slags erfaringer har dere som har tatt lap?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke får så mange svar her så kan jeg anbefale snartgravid.com på det varmeste.

Der er det mange som har vært gjennom det samme som det du skal gjennom.

Lykke til! Håper det blir baby snart! :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk utført en laparoskopi i '89 og den gangen lå jeg på sykehuset til dagen etter og var sykmeldt i en uke etter det. Hadde ikke voldsomme smerter, men følte meg en smule "mørbanket" og sliten.

Nærmere ti år senere hadde jeg en jobb som kanskje minner litt om din og fikk utført en abort om morgenen og var på jobb til lunsj... Anbefales ikke, men jeg trodde jeg måtte...

I og med at de ikke bare skal undersøke, men også fjerne noe, tror jeg at du kommer til å føle deg en smule redusert. Trykkforskjellen når man flyr (Antar at du skal fly), gjør dessuten at alle slike ting føles verre. Jeg vil anbefale deg å be om hjelp på forhånd. Det virker uansett mer profesjonellt enn å komme hanglende uten å ha helt kontroll på hva som skal skje evt. presse deg selv til å gjennomføre og være fysisk og psykisk utslitt etterpå.

Er også ufrivillig barnløs og skal til laparoskopi igjen i løpet av høsten, så jeg føler med deg! :klem:

Endret av Leo
Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Jeg regnet med at det kanskje ble litt ambisiøst å reise av gårde tre dager etterpå. Nå har jeg ringt Ullevål og forandret datoen til et par uker senere i stedet, det gikk heldigvis helt fint. Så da får jeg bare i pose og sekk! :)

Lykke til med din laparoskopi, Leo - har de funnet noen årsak til barnløsheten hos dere?

Skrevet

Veldig kort ventetid på kongsberg sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...