Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser ikke svin, men årsaken er at jeg synes det smaker brente gummistøvler (sånn jeg tror sistnevnte smaker, for å presisere for eventuelle flisespikkere). Pølser er heller ikke mat for mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marinerte nakkekotteletter... :sikle:

Skrevet

Dere som sier at dere ikke liker svin: svin smaker da vidt forskjellig ut fra hvilken del på grisen det er og hvordan det er tilberedt. Bacon, koteletter, skinkestek, kokt skinke og pølser smaker alle veldig ulikt, eller mener dere at alt det smaker det samme?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg er vegetarianer, så jeg spiser ikke kjøtt i det hele tatt.

Men da jeg var kjøtteter i min barn- og ungdom, var svin noe jeg ikke var glad i.

Gjest Fruktfat
Skrevet

grunnen til at noen ikke tåler svin er vel nettopp fordi den ikke skiller ut urin? (mener jeg har hørt noe sånt.)

har en venninne som er plaget med uvi som går til nyrene, hun har fått beskjed om å holde seg unna svin.

jeg har ikke spist svin på 10 år og kommer nok ikke til å ete det på de neste 10 heller.

Gjest svinespiser
Skrevet

Dette var ny info for meg.

Noen som har link til seriøs artikkel om emnet?

Skrevet
grunnen til at noen ikke tåler svin er vel nettopp fordi den ikke skiller ut urin? (mener jeg har hørt noe sånt.)

Selvfølgelig tisser griser som andre dyr.

Skrevet
Svin er ikke sunt i det hele tatt. Kjøttet er fullt av urinsyre, blant annet. Og masse avfallsstoffer. De har ikke svetterkjertler og får ikke skilt ut "driten" slik som andre dyr. Der har vært flere uttalelser fra leger om at det ikke burde vært brukt som mat til mennesker i det hele tatt. Jeg holder meg unna svinekjøtt, og føler meg sunnere nå enn for noen år siden da jeg spiste det. I dag i 2006 burde folk være såpass opplyste...

Ja, i 2006 burde folk vært litt opplyste. Du kan vel starte med deg selv og sette deg ned med en bok og lære litt om hvordan kroppen fungerer.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Det som er så fin med grisekjøtt er at omtrent alt fettet er synlig slik at det kan skjæres bort. Slik er det ikke med alt annet kjøtt som ofte har marmorering av fett inni kjøttet som ikke kan tas vekk på en fornuftig måte. Svinekjøtt der fettet er skjært vekk er like magert som kylling og kalkun. I tillegg er svin sjelden seigt. Derfor er det lett å lage sunne, velsmakende og fettfattige retter av svin.

Her var det jammen mange rare ideer om griser for øvrig.

Endret av Elfrida
Skrevet
Her var det jammen mange rare ideer om griser for øvrig.

Like festlig å lese om slikt hver gang. Det går stort sett i "jeg har hørt at", "jeg har lest at" og bla bla bla. For de som er redd for svette så er det altså det vann og litt salt som utskilles for å holde temperaturen nede i kroppen. Varmen tas fra kroppen når vannet fordamper på huden. De arter som ikke svetter må kvitte seg med varme på andre måter. Ofte gjennom tungen eller ved å oppholde seg på kalde nok steder (f.eks ligge i vann).

Fugler svetter heller ikke så nå blir det nok ikke mer kylling på de som er redd for slikt :)

Skrevet

Herlighet, her var det mye merkelig.

Kan virkelig ikke tenke meg at det kommer svette og sperm inn i kjøttet. Hvorfor skulle svetten og spermen gå inn i musklene på et vesen? Det er jo totalt ulogisk.

Det er greit nok at enkelte ikke tåler svin eller liker smaken, men man behøver da ikke lansere masse tåpelige teorier av den grunn.

Skrevet

Liker svinekjøtt jeg, og kommer til å fortsette å spise det.

Skrevet

Fint aa se at noen kan komme med litt fornuftige og mer korrekt informasjon om svinekjoett, var mange haarreisende paastander her!

Skrevet

Virker som det er mange som er like lite opplyst som enkelte i den legendariske "kjøtt er muskler"-tråden. Utrolig hvilke vandrehistorier og rykter enkelte tror på.

Svinekjøtt er som nevnt tidligere her magert og inneholder proteiner som er viktig for å bygge opp kroppen. At pølser ikke er sunt er jo ingen nyhet, men svinekjøtt er jo så mye annet enn bare pølser!

Skrevet
syns svin er godt jeg!

Enig.

Medisterkaker/pølser, koteletter, skinkebiff +++

yum yum :sikle:

Skrevet
Herlighet, her var det mye merkelig.

Kan virkelig ikke tenke meg at det kommer svette og sperm inn i kjøttet. Hvorfor skulle svetten og spermen gå inn i musklene på et vesen? Det er jo totalt ulogisk.

Det er greit nok at enkelte ikke tåler svin eller liker smaken, men man behøver da ikke lansere masse tåpelige teorier av den grunn.

Konklusjonen er i allefall at svin er no dritt og ikke sunt.

Tviler ikke på at det ligger sperm og svette inne i grisen for å si det sånn. Mye tyder på det pga smaken.

Skrevet (endret)

dobbel på dobbel.

Endret av Sexy C
Skrevet
Enig.

Medisterkaker/pølser, koteletter, skinkebiff +++

yum yum :sikle:

Unnskyld meg men denne smileyen måtte komme: :kvalm:

Her sitter jeg og nyter et nydelig glass Olden, men jeg nå mista jeg vannlysta for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...