Gjest Alive Skrevet 23. august 2006 #101 Del Skrevet 23. august 2006 en veganer spiser verken egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr, ← Nei du er ikke veganer. Du bare liker ikke griser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 23. august 2006 #102 Del Skrevet 23. august 2006 Med tanke på at def på en veganer spiser verken egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr, så kan en jo reflektere ja . ← Nemlig. Det har ingenting med rødt eller hvitt kjøtt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 24. august 2006 #103 Del Skrevet 24. august 2006 fordi jeg syns rødt kjøtt er ekkelt. spesielt gris men jeg kan spise storfe. ← svin klassifiseres nå som hvitt kjøtt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 24. august 2006 #104 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) sexy c: du er kjøtteter, ikke noe mer "magisk" enn det. beklager. en vegeterianer eller veganer eter ikke kjøtt _i det hele tatt_. Endret 24. august 2006 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #105 Del Skrevet 24. august 2006 Jaja... denne tråden ble iallefall underholdning...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. august 2006 #106 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) fnise... Jeg spiser bare elgekjeøtt. Hva er jeg da?... :klø: Endret 24. august 2006 av storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. august 2006 #107 Del Skrevet 24. august 2006 fnise... Jeg spiser bare elgekjeøtt. Hva er jeg da?... :klø: ← Tja, gravid eller kresen, kanskje? Skal vi ta med faktum som at kjøtt egentlig ikke er så sunt, for det bare råtner i tarmen? (Lærte det en gang jeg så på Oprah.) Det kan derfor lønne seg å spise fiberrik mat i tillegg til kjøtt, for det trekker det råtne kjøttet med seg gjennom tarmen, og får det ut, så det ikke ligger der i all evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. august 2006 #108 Del Skrevet 24. august 2006 Tja, gravid eller kresen, kanskje? Skal vi ta med faktum som at kjøtt egentlig ikke er så sunt, for det bare råtner i tarmen? (Lærte det en gang jeg så på Oprah.) Det kan derfor lønne seg å spise fiberrik mat i tillegg til kjøtt, for det trekker det råtne kjøttet med seg gjennom tarmen, og får det ut, så det ikke ligger der i all evighet. ← I og med at vi er naturlige kjøttetere (også) så kan vi nok tone ned kjøttfobien til folk som taler så varmt for det... der er også ganske naturlig for mennesket å spise annet enn kun kjøtt. OG så kan det nevnes at de som ikke spiser kjøtt ofte må ta kosttilskudd (dersom de ikke er veldig bevisst sitt vegetarkosthold, noe de færreste er) for å unngå mangelsykdommer... Spes b-12, kalsium og jern kan det bli mangel på i tilegg til proteiner. http://www.lommelegen.no/art/art2478.asp Kjøtt er altså en viktig næringskilde for oss. Les også her om usunt kroppsbilde, spiseforstyrrelse og selvmord i forb med vegetarianere http://www.lommelegen.no/art/art894.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. august 2006 #109 Del Skrevet 24. august 2006 Tja, gravid eller kresen, kanskje? ← tror kanskje det er velginaer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 24. august 2006 #110 Del Skrevet 24. august 2006 (Lærte det en gang jeg så på Oprah.) Akkurat. Nå begynner jeg å forstå hvor alle disse rare idéene har sitt opphav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. august 2006 #111 Del Skrevet 24. august 2006 De eneste pattedyrene som svetter er homo sapiens sapiens og Equus caballus, altså mennesker og hester. Katter og hunder svetter, så da er det sikkert flere pattedyr som gjør det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 24. august 2006 #112 Del Skrevet 24. august 2006 Katter og hunder svetter, så da er det sikkert flere pattedyr som gjør det samme... ← Njææi, katter og hunder har noen få svettekjertler på potene. Mye svette er det ikke som kommer ut derfra, så de må pese, bade eller legge seg i skyggen for å få ned kroppstemperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. august 2006 #113 Del Skrevet 24. august 2006 Njææi, katter og hunder har noen få svettekjertler på potene. Mye svette er det ikke som kommer ut derfra, så de må pese, bade eller legge seg i skyggen for å få ned kroppstemperaturen. ← Joa, men svette er svette! Pusene mine lukter faktisk tåfis innimellom. Og det har hendt at de har lagt igjen svette fotspor. Nusselig i grunnen. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #114 Del Skrevet 24. august 2006 fnise... Jeg spiser bare elgekjeøtt. Hva er jeg da?... :klø: ← Rar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #115 Del Skrevet 24. august 2006 tror kanskje det er velginaer jeg ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #116 Del Skrevet 24. august 2006 sexy c: du er kjøtteter, ikke noe mer "magisk" enn det. beklager. en vegeterianer eller veganer eter ikke kjøtt _i det hele tatt_. ← Ikke noe å beklage. Ikke et big issue assa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermelinda Skrevet 24. august 2006 #117 Del Skrevet 24. august 2006 Fra artikkelen på lommelegen: "Det kan se ut som at ungdom ofte velger vegetarisk kosthold for å få ned vekten i steden for at det er for å bedre helsen, ettersom de i større grad enn andre også forsøker usunne metoder for å komme ned i vekt." Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff. Personlig spiser jeg ikke kjøtt. Jeg har hatt perioder fra og til under hele oppveksten, men jeg kommer aldri til og spise det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #118 Del Skrevet 24. august 2006 Fra artikkelen på lommelegen: "Det kan se ut som at ungdom ofte velger vegetarisk kosthold for å få ned vekten i steden for at det er for å bedre helsen, ettersom de i større grad enn andre også forsøker usunne metoder for å komme ned i vekt." Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff. Personlig spiser jeg ikke kjøtt. Jeg har hatt perioder fra og til under hele oppveksten, men jeg kommer aldri til og spise det mer. ← Takk for at du minnet meg på dette. Svinespiserne spiser med andre ord seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 24. august 2006 #119 Del Skrevet 24. august 2006 Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff. ← Har evolusjonsboka mi gått glipp av noe vesentlig når de hevder at aper er de dyrene som ligner oss mest genetisk altså? God det ble avklart, skal skrive det om svin heller på eksamen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermelinda Skrevet 24. august 2006 #120 Del Skrevet 24. august 2006 Har evolusjonsboka mi gått glipp av noe vesentlig når de hevder at aper er de dyrene som ligner oss mest genetisk altså? God det ble avklart, skal skrive det om svin heller på eksamen da... ← Nei, det gjelder jo for aper også, bare at de spiser vi ikke (ikke her i vesten ihvertfall). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå