Gå til innhold

Er svin egentlig sunt?

Snasen

Anbefalte innlegg

Virker som det er mange som er like lite opplyst som enkelte i den legendariske "kjøtt er muskler"-tråden. Utrolig hvilke vandrehistorier og rykter enkelte tror på.

Svinekjøtt er som nevnt tidligere her magert og inneholder proteiner som er viktig for å bygge opp kroppen. At pølser ikke er sunt er jo ingen nyhet, men svinekjøtt er jo så mye annet enn bare pølser!

Jeg tror det er mye sannhet i at det er både svette, urinstoffer og sperm i svinekjøtt, så jeg spiser det aldri. Men vær så god...hiv i deg drittmaten du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svinekjøtt som smaker litt stramt inneholder ikke det dere påstår her i hvert fall!

Det skyldes hormoner som rånene produserer.

Med så mange svinehatere her skulle man ikke tro at ribbe var den mest vanlige julemiddagen her til lands.

Og renskåret svinekjøtt er noe av det magreste kjøttet å få tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Jøss, her var det endel artige teorier.....

Nei, jeg spiser ikke svin, men det er som sagt fordi fordøyelsen min slår seg vrang. Jeg venter i spenning på dokumentasjon på at svette og sperm går over i kjøttet på svin.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke svin, men årsaken er at jeg synes det smaker brente gummistøvler (sånn jeg tror sistnevnte smaker, for å presisere for eventuelle flisespikkere). Pølser er heller ikke mat for mennesker.

Samme her. Spiser det ikke nettopp pga det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinekjøtt som smaker litt stramt inneholder ikke det dere påstår her i hvert fall!

Med så mange svinehatere her skulle man ikke tro at ribbe var den mest vanlige julemiddagen her til lands.

Og renskåret svinekjøtt er noe av det magreste kjøttet å få tak i!

I familien min spiser vi ikke ribbe til Jul.

Ingen av oss liker det, så vi har heller kalkun. Mye bedre syns vi. :)

Jeg tviler ikke på at det er magert, men etter å ha lest svarene til flere i denne tråden er det jo svært mange som ikke tåler svinekjøtt, og det må da være en grunn til at såpass mange ikke tåler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette er det noen som har en "smaksløk" for. Synd for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en artikkel om de skaldelige effektene av svinekljøtt, men ingen av de som er nevnt her forekommer i artikkelen. Så kanskje har det noen ikke så bra virkninger, de nevner kolestrol og fett, men dette har jo andre dyr også. Ingen farlige effekter av svette eller utinsyre og sperm nevnes, altså er dette ikke reele problemer ved å spise svinekjøtt. Hadde dette vært reelt hadde nok artikkel om evnet nevnt dette.

Det som nok er reelt er at noen mennesker ikke tåler svin, men nå er det flere som ikke tåler nøtter og jeg vil ikke påstå at nøtter er skittent og ekkelt av den grunn. Noen får autoimmunsyksommer pga svin, andre pga nøtter og sitrusfrukter.

http://home.no.net/islamnor/vit.svinekjott.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperm i kjøttet faktisk! :ler::hoho::klappe:

Ang fett så er det lett å kjære vekk. Annet kjøtt har alt fettet gjemt inni slik at man ikke kan det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er mange som er like lite opplyst som enkelte i den legendariske "kjøtt er muskler"-tråden. Utrolig hvilke vandrehistorier og rykter enkelte tror på.

Stemmer jo det.. Hva var det du tenkte på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, her var det mange dumme påstander. Det må da være helt legitimt å ikke like svinekjøtt uten å måtte ty til grunner som at kjøttet inneholder svette og sperm. Jeg har full forståelse for at enkelte ikke liker smaken på kjøttet eller syns at pølser er ekkelt. Selv spiser jeg kun bacon, kokt skinke, ribbe og spekeskinke. Pølser går ned i nødstilfeller, men skinkebiff og nakkekoteletter smaker litt mye gris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kjøpt kjøttdeig av svin og gleder meg til middag! Hører så mye rart om omtrent alle matvarer at jeg dersom man skulle fulgt alle "rådene" ville en jo ikke kunne spist noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, her var det mange dumme påstander. Det må da være helt legitimt å ikke like svinekjøtt uten å måtte ty til grunner som at kjøttet inneholder svette og sperm. Jeg har full forståelse for at enkelte ikke liker smaken på kjøttet eller syns at pølser er ekkelt. Selv spiser jeg kun bacon, kokt skinke, ribbe og spekeskinke. Pølser går ned i nødstilfeller, men skinkebiff og nakkekoteletter smaker litt mye gris..

Kjøttet inneholder jo ikke svewtte og sperm. Men griser regnes som urene av noen, nettopp fordi de ikke utskiller svette som andre dyr. Men jeg har jo bare hørt det, flere steder...

Jeg har prøvd å søke etter litt fakta på det, men har ikke funnet noe. Irriterende!

Jeg liker noe svin, og spiser det, pluss at det er en del jeg ikke liker. er ikke derfor jeg skriver at griser ikke svetter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Men griser regnes som urene av noen, nettopp fordi de ikke utskiller svette som andre dyr.

Som nevnt tidligere i denne tråden er det bare mennesker og hester (og noen aper tror jeg?) som svetter skikkelig av pattedyra. Kuer svetter ikke, sauer svetter ikke.

(Hunder og katter kan svette litt på potene - la oss de spise dem i stedet for svin! :) )

Kylliing/høns svetter ikke, og de har ett hull til tiss, bæsj, egg og pulings! Uææsj! Jeg syns nå kylling er veldig godt allikevel jeg da.

Hestebiff er jo godt, men jeg har aldri hørt om noen som spiser hest fordi hestene svetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som nevnt tidligere i denne tråden er det bare mennesker og hester (og noen aper tror jeg?) som svetter skikkelig av pattedyra. Kuer svetter ikke, sauer svetter ikke.

(Hunder og katter kan svette litt på potene - la oss de spise dem i stedet for svin! :) )

Kylliing/høns svetter ikke, og de har ett hull til tiss, bæsj, egg og pulings! Uææsj! Jeg syns nå kylling er veldig godt allikevel jeg da.

Hestebiff er jo godt, men jeg har aldri hørt om noen som spiser hest fordi hestene svetter.

Ikke noe spising av hunder og katter takk.

Jeg har hørt det fra noen adventister, som regner svin for urent kjøtt, de er nå veganere uansett men..

Det var visst noe med at de er åtseldyr, de spiser hva som helst (også kjøtt) og samler opp slaggstoffer i kjøttet. Dessuten er de utsatt for trikiner (derfor kjøttet skal gjennomstekes).

Endret av Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanke på at de fleste dyr på bås spiser sine artsfrender i oppmalt versjon ( nå heldigvid uten sentralnervesystem og hjerne....) blir det rimelig vanskelig å unngå "slaggstoffer" i noe kjøtt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttet inneholder jo ikke svewtte og sperm. Men griser regnes som urene av noen, nettopp fordi de ikke utskiller svette som andre dyr. Men jeg har jo bare hørt det, flere steder...

Jeg har prøvd å søke etter litt fakta på det, men har ikke funnet noe. Irriterende!

Jeg liker noe svin, og spiser det, pluss at det er en del jeg ikke liker. er ikke derfor jeg skriver at griser ikke svetter..

HVor mange dyr svetter?... Ikke mange det ser du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...