Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvoe mye ca koster det å klippe tuppene og bleke etterveksten hos en normalt dyr frisør. Noe lignende Nikita f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På langt hår koster det vel rundt 1400,-

Skrevet

Ok! :) Har skulderlangt, blir det mye billigere da?

Skrevet

Å klippe tupper blir ikke dyrere om du har lang hår..., du klipper jo like mye...! :)

Gjest Hmmmm.....
Skrevet

Bruker de diamantsakser de da eller, som er så dyre?!?!

Vet ikke hvor mye det koster midt i oslo eller en annen stor by, men jeg har frisert nå i 22 år er 36 år nå.......og jeg tar 250 for mye klipp og 150 for å klippe tupper og klipp som ikke tar veldig lang tid......

Her i påsken skulle jeg innvilge meg å gå til frisør selv istedenfor å gjøre jobben selv.....for det er jo deilig å få litt stell

Jeg har eller hadde veldig langt og tykt hår.....så jeg ønsket å klippe det en del cm og jeg skulle ha permanent...sterk så den holder veldig lenge....

Jeg betalte 650,- hos ei jeg kjenner som også driver som frisør...dette er ved gardermoen......så det er ikke midt i en storby men prisene rundt her er gode alikevel......men kan ikke skjønne at priser skal variere så utrolig mye alt ettersom du driver i landet.....jobben er akkurat den samme uansett....og har man hørt om kvantumsrabatter? Når en hel familie skal stelle seg blir det veldig fort dyrt.....da trenger man kvantumsrabatter ;)

Lykke til med hårklipp og farver......og husk...den dyreste er ikke alltid den beste....

Skrevet

Vet ikke hvor mye det koster midt i oslo eller en annen stor by, men jeg har frisert nå i 22 år er 36 år nå.......og jeg tar 250 for mye klipp og 150 for å klippe tupper og klipp som ikke tar veldig lang tid......

Her i påsken skulle jeg innvilge meg å gå til frisør selv istedenfor å gjøre jobben selv.....for det er jo deilig å få litt stell

Jeg har eller hadde veldig langt og tykt hår.....så jeg ønsket å klippe det en del cm og jeg skulle ha permanent...sterk så den holder veldig lenge....

Jeg betalte 650,- hos ei jeg kjenner som også driver som frisør...dette er ved gardermoen......så det er ikke midt i en storby men prisene rundt her er gode alikevel......men kan ikke skjønne at priser skal variere så utrolig mye alt ettersom du driver i landet.....jobben er akkurat den samme uansett....og har man hørt om kvantumsrabatter? Når en hel familie skal stelle seg blir det veldig fort dyrt.....da trenger man kvantumsrabatter  ;)

Lykke til med hårklipp og farver......og husk...den dyreste er ikke alltid den beste....

Jobben er den samme, men leie av lokaler og sånt er dyrere..

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg ville aldri betalt over 1.000 kroner for en hårklipp.

Tror jeg betaler noe mellom 500-650, og jeg bruker en frisørkjede i Oslo

Skrevet

Jeg betalte 650,- hos ei jeg kjenner som også driver som frisør...dette er ved gardermoen......så det er ikke midt i en storby men prisene rundt her er gode alikevel......men kan ikke skjønne at priser skal variere så utrolig mye alt ettersom du driver i landet.....jobben er akkurat den samme uansett....og har man hørt om kvantumsrabatter? Når en hel familie skal stelle seg blir det veldig fort dyrt.....da trenger man kvantumsrabatter  ;)

Hvis du er frisør så er det jo litt rart at du ikke er litt mer oppdatert på hvor dyrt det faktisk kan være å gå til frisøren ;)

Gjest lilletroll
Skrevet

Kan virke som om det glapp for noen at det var snakk om bleking her også.....og prisen for det kommer jo an på hår lengden, men om det bare er ettervekst er vel rundt 1000 normalt tenker jeg..

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Hvis du er frisør så er det jo litt rart at du ikke er litt mer oppdatert på hvor dyrt det faktisk kan være å gå til frisøren ;)

lite oppdatert i det hele tatt. sterk permanent på en 36åring? en 36åring som i tillegg er FRISØR? forresten er det veldig få som i det hele tatt kaller det permanent lenger ;)

ikke en frislr jeg ville brukt.

(og frisert siden hun var 14? ingen utdanning da altså, og ikke fullført ungdomsskolen engang, hehehe)

men altså; rundt 1000,- er nok det TS må regne med, ja.

Endret av Fruktfat
Skrevet
lite oppdatert i det hele tatt. sterk permanent på en 36åring? en 36åring som i tillegg er FRISØR? forresten er det veldig få som i det hele tatt kaller det permanent lenger  ;)

(og frisert siden hun var 14? ingen utdanning da altså, og ikke fullført ungdomsskolen engang, hehehe)

Kanskje du skulle lese innlegget hennes en gang til....

Det står at hun har frisert siden.........og at hun var hos ei hun kjente.........

En ting er å reagere på et yrke en annen ting er å sjikanere privatpersoner!

Og en ting til....jeg har faktisk vært og klippet meg og tatt permanent jeg også, så jo det heter nok det "fremdeles" da tydeligvis og etterklipp med vask, og betalte 800,-. Så det er nok husleien deres vi betaler for og litt for den faktiske tjenesten. Og om folk driver i kjelleren eller midt på Karl Johan må da være revnende likgyldig for oss. Så lenge jeg er fornøyd med resultatet og at personen er hyggelig og grei, så er det greit! Og jeg hadde aldri betalt så mye for etterblek og klipp av tupper....da hadde jeg valgt en frisør litt utenfor sentrum hvor jeg kanskje hadde måttet trimmet litt ekstra for å nå

Alle trenger vi frisering, og takk og lov at vi fremdeles har rett til å velge selv....og forresten, jeg kjenner faktisk 3 frisører og 2 som har drevet i veldig mange år på si pga at det ligger i familien og gjøre det selv og jeg har brukt dem alle sammen hehe.....og de er flinke alle som en, og det er jo bra for meg.........

Skrevet

Hvor finner dere disse billige frisørene. Jeg kommer aldri under 500,- og da bare en kjapp stuss. Vil jeg ha striper eller farge er det alltid 1250-1500 som er prisen. og det syns jeg gjelder uansett hva frisør. Noen som vet om hvilke kjeder som er billigere enn dette?

Skrevet
forresten er det veldig få som i det hele tatt kaller det permanent lenger  ;)

Hva kaller de det da?

Skrevet
lite oppdatert i det hele tatt. sterk permanent på en 36åring? en 36åring som i tillegg er FRISØR? forresten er det veldig få som i det hele tatt kaller det permanent lenger  ;)

Hvorfor skal ikke en 36 åring ha sterk permanent? Hvem kan i tilfelle ha sterk permanent? Ønsker du krøller så ønsker du krøller. Jeg blir ofte irritert på allvitende frisører som stadig vekk ødelegger håret ved å skjære i det, enda jeg har sagt det ikke må gjøres - men de bare gjør det likevel for de tror jeg bare er rar som sier slik. Eller som ikke tror meg når jeg sier at minicolor varer lengre enn vanlig farge i mitt hår, og jeg derfor lar meg overtale fordi nå er alt mye bedre og nyere og ender opp med farge som svinner sakte ut etter et par uker.

Folk er forskjellige og hår er forskjellige. Har forøvrig funnet ut at grunnen til at farge sitter dårlig i mitt hår er at jeg har glasshår - og ikke alle frisører vet hva det er - noe som er skikkelig morsomt når jeg sier at jeg har glasshår og derfor foretrekker striper da de sitter. Jeg advarer også om hvor lenge stripene må sitte for å bleke - og frisøren svarer meg høflig og snur seg for å hånflire til kollegaen - for så å bli ganske bleik om nebbet etterpå når jeg selvfølgelig hadde rett. Det er da mitt hår, jeg har levd med det hele livet.

Og grunnen til at jeg sier dette - det er fordi at jeg liker ikke unødvendig forsøk på latterliggjøring av andre mennesker. Spesielt ikke fra en frisør, i og med at min erfaring er at frisører ikke har så god greie på hår alltid.

Skrevet

Jeg bor rett utenfor Oslo. Betaler 450 for å klippe tuppene (har litt oppklippet hår - så det er ikke bare å klippe rett av da), og rundt 5-600 for striping av ettervekst (det er jo ikke noe mindre jobb enn å stripe hele håret -snarere mer, for det er viktig at det blir jevn overgang.)

Dyrt, men vel verdt det.

Skrevet
Hvor finner dere disse billige frisørene. Jeg kommer aldri under 500,- og da bare en kjapp stuss. Vil jeg ha striper eller farge er det alltid 1250-1500 som er prisen. og det syns jeg gjelder uansett hva frisør. Noen som vet om hvilke kjeder som er billigere enn dette?

Jeg vet ikke hvor i verden du befinner deg så vet ikke hvor du kan finne en med lavere priser jeg......men jeg har aldri hatt noe problem med å finne frisører med gode priser!

Men hvorfor må det være kjeder da? Hvorfor kan du ikke gå til en frisør som er selvstendig, og som derfor ikke må ha betalt for å kalle seg .........?

Det er som å kjøpe seg jeans med og uten merkenavn det vettu.....jeg har aldri kjøpt meg dårlig jeans....kun med et annet navn enn f.eks. Levis hehe....også til halve prisen eller lavere :)

Skrevet
Jeg vet ikke hvor i verden du befinner deg så vet ikke hvor du kan finne en med lavere priser jeg......men jeg har aldri hatt noe problem med å finne frisører med gode priser!

Men hvorfor må det være kjeder da? Hvorfor kan du ikke gå til en frisør som er selvstendig, og som derfor ikke må ha betalt for å kalle seg .........?

Det er som å kjøpe seg jeans med og uten merkenavn det vettu.....jeg har aldri kjøpt meg dårlig jeans....kun med et annet navn enn f.eks. Levis hehe....også til halve prisen eller lavere :)

Fordi at kjedene finnes over hele landet men det gjør ikke selvstendige frisører. Og hvis jeg da spør om noen vet om noen billige, uten å si hvor jeg kommer fra, er det mest naturlig å spørre om kjeder. For meg hjelper det lite med en billig frisør dersom jeg må reise for 5000 for å komme dit

Det er forøvrig samme pris på private frisører også her, eller så er de stort sett enda dyrere. Noen våger jeg ikke prøve da, jeg er redd for håret mitt. Innrømmer det. Og jeg, jeg hører til på nordjæren.

Skrevet
Hvorfor skal ikke en 36 åring ha sterk permanent?  Hvem kan i tilfelle ha sterk permanent?  Ønsker du krøller så ønsker du krøller. Jeg blir ofte irritert på allvitende frisører som stadig vekk ødelegger håret ved å skjære i det, enda jeg har sagt det ikke må gjøres - men de bare gjør det likevel for de tror jeg bare er rar som sier slik. Eller som ikke tror meg når jeg sier at minicolor varer lengre enn vanlig farge i mitt hår, og jeg derfor lar meg overtale fordi nå er alt mye bedre og nyere  og ender opp med farge som svinner sakte ut etter et par uker.   

Folk er forskjellige og hår er forskjellige. Har forøvrig funnet ut at grunnen til at farge sitter dårlig i mitt hår er at jeg har glasshår - og ikke alle frisører vet hva det er - noe som er skikkelig morsomt når jeg sier at jeg har glasshår og derfor foretrekker striper da de sitter.  Jeg advarer også om hvor lenge stripene må sitte for å bleke - og frisøren svarer meg høflig og snur seg for å hånflire til kollegaen - for så å bli ganske bleik om nebbet etterpå når jeg selvfølgelig hadde rett. Det er da mitt hår, jeg har levd med det hele livet.

Og grunnen til at jeg sier dette - det er fordi at jeg liker ikke unødvendig forsøk på latterliggjøring av andre mennesker. Spesielt ikke fra en frisør, i og med at min erfaring er at frisører ikke har så god greie på hår alltid.

Er helt enig med deg.......det er utrolig ofte at folk er blitt skikkelig misfornøyd når de har vært hos frisør! Jeg har alltid hele livet hatt veldig langt og tykt hår med flere naturlige farver i blondt......og hver eneste gang jeg skulle klippe det bittelitt så var det å nesten snauklippe det......venner og familie reagerte også...og syntes det var veldig trist.....for det var så fint før....til slutt sluttet jeg å gå til frisør og brukte tanten min i stedet som har fungert som familiefrisør i veldig mange år....og fornøyd blir jeg hver eneste gang.....

Og har også tatt hjemmepermanent og hos frisør......det er absolutt INGEN forskjell bortsett fra at hjemmepermanent sitter utrolig lenge mens det gjør den ikke hos frisør......ingen negativ kommentar til frisører generelt, men man må faktisk ikke være utdannet i mange år som frisør for å kunne stelle et hår altså.....hår har vi hatt siden tidenes morgen og ingen skal komme å fortelle meg at den eneste som kan hår er en ferdig utdannet frisør.......så enig med deg i det du sier og MANGE med oss mener akkurat det samme!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...