Gå til innhold

Husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal! Jeg rydder og rydder og rydder og rydder. Men huset ser likevel ikke ut!

Jeg har mann og barn og jeg føler at hele min dag går til å plukke opp etter dem. Selv om min mann er ganske flink i huset. Han rydder kjøkkenet, vasker gulv, toalett osv. Men likevel ligger det ting rundt omkring.

Hvordan i all verden gjør dere andre det? Rydder dere hele tiden også?

Nå er jeg så heldig at jeg har hjemmekontor, så jeg er mye hjemme om dagen. Men jeg tenker på folk som jobber ute. Hvordan i all verden får dere tid til alt?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Jeg følger"FlyLady"-prinsipper.

http://flylady.net/index.asp

En av de viktigste tingene hun sier er: "You can't organize clutter. You can only get rid of it".

Vi sparer på så alt for mye, og det flyter over. Ikke rart vi ikke greier å holde huset i orden. Med en gang du får kvittet deg med masse unødvendig, så er det enkelt å holde huset i orden. Og du slipper å bli så stressa og irritert.

Skrevet

Jeg har tro på at alt har fast plass, og kasting av søppel (altså rot).

Skrevet

Gå ALDRI fra et sted til et annet i huset uten noe i hendene ;) Og lær resten av familien det samme.

Skrevet

Legg ting tilbake når du har brukt dem, det er mitt beste råd. Vi trenger ikke rydde noe særlig fordi vi ikke lar ting flyte.

Skrevet

kast alt rask

gi bort ting du ikke har brukt på over et år

oppbevaringsbokser i fleng

minst mulig nips

rydd alt du har brukt, f.eks ukeblader, pledd, skrivesaker, bøker etc

ha et fast mønster, en dag kjøkken, neste dag bad, så stue osv

tørk over vasken på badet en dag, neste toalett, neste dusj etc

rydd i sko, jakker etc når du går forbi

når barna har lekt, gjort lekser el, så skal de rydde etter seg før de begynner på noe nytt

rydd og vask kjøkkenet mens du lager mat, så slipper du enorm oppvask etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...