Flowery Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jeg holder på å bli gal! Jeg rydder og rydder og rydder og rydder. Men huset ser likevel ikke ut! Jeg har mann og barn og jeg føler at hele min dag går til å plukke opp etter dem. Selv om min mann er ganske flink i huset. Han rydder kjøkkenet, vasker gulv, toalett osv. Men likevel ligger det ting rundt omkring. Hvordan i all verden gjør dere andre det? Rydder dere hele tiden også? Nå er jeg så heldig at jeg har hjemmekontor, så jeg er mye hjemme om dagen. Men jeg tenker på folk som jobber ute. Hvordan i all verden får dere tid til alt?
Gjest gjest med sko ii Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Jeg følger"FlyLady"-prinsipper. http://flylady.net/index.asp En av de viktigste tingene hun sier er: "You can't organize clutter. You can only get rid of it". Vi sparer på så alt for mye, og det flyter over. Ikke rart vi ikke greier å holde huset i orden. Med en gang du får kvittet deg med masse unødvendig, så er det enkelt å holde huset i orden. Og du slipper å bli så stressa og irritert.
Titti72 Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Jeg har tro på at alt har fast plass, og kasting av søppel (altså rot).
Mint Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Gå ALDRI fra et sted til et annet i huset uten noe i hendene Og lær resten av familien det samme.
Arkana Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Legg ting tilbake når du har brukt dem, det er mitt beste råd. Vi trenger ikke rydde noe særlig fordi vi ikke lar ting flyte.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 kast alt rask gi bort ting du ikke har brukt på over et år oppbevaringsbokser i fleng minst mulig nips rydd alt du har brukt, f.eks ukeblader, pledd, skrivesaker, bøker etc ha et fast mønster, en dag kjøkken, neste dag bad, så stue osv tørk over vasken på badet en dag, neste toalett, neste dusj etc rydd i sko, jakker etc når du går forbi når barna har lekt, gjort lekser el, så skal de rydde etter seg før de begynner på noe nytt rydd og vask kjøkkenet mens du lager mat, så slipper du enorm oppvask etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå