Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Mannen min er litt redd for å få barn. Jeg tror han er mest redd for å ikke klare å sette grenser. Barn liker ham veldig godt, men de har en tendens til å herje litt vel mye rundt med ham. Han kan liksom ikke si nei på en måte de forstår. Jeg tror han ler for mye og akkurat ordet "nei" kommer sjelden over leppene hans, han sier det litt for omstendlig og forsiktig, vil jeg tro. Dermed fortsetter de herjingen til en av oss andre griper inn. Han liker det ikke, men kan ikke stoppe det. I tillegg har han en kamerat som har to barn som er en prøvelse (jeg liker barn, men er alltid veldig glad når vi kan gå derfra. Det er virkelig veldig anstrengende der. Må legge til at vi også har venner med flotte barn!). Denne kameraten kan heller ikke så godt sette grenser, så barn herjer mye med ham også. Hvordan kan jeg hjelpe mannen min til å bli flinkere å sette grener? Jeg tror ikke det blir noen bevegelse i baby-spørsmålet hos oss før han merker at han kan takle slike situasjoner. Og jeg ønsker jo selvsagt også å ha en pappa til barna mine som ikke ser gjennom fingrene med alt...
Gjest Xi Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Øve på barna dere har rundt dere? Han må innse at han ikke tillater at unger skal få herje med han mot hans vilje. At han ler nøytraliserer fullstendig et "nei". Da vil barn bare tolke latteren hans som aksept for at det er greit å tulle/herje videre, og glatt overhøre at han sier nei. HAN må innse at han sender ut helt feil signaler, og dere må vite hva han skal gjøre i stedet. Du kan sikkert gi han tips. Snakk om situasjoner dere har opplevd, og fortell på hvilket tidspunkt han må inn og sette grenser, uten å le det bort. Høres ut som om han er usikker på rett "timing". Og generellt; han må tørre å sette grenser for seg selv, selv om det er mot barn. Kanskje dere skal snakke sammen om hvorfor han ikke kan sette grenser for barn? Overdreven respekt? Er han slik mot deg også ("Ja, kjære..."), eller er det bare barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå