Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Mannen er ganske intressert i parabol. Vi har fått et godt tilbud, men jeg ser liksom ikke helt behovet. Vi har to barn og er i utgangspunktet enig i at "passiviserende" aktiviteter som tv og data skal begrenses. I helgene koser vi oss med å ta barna med på fisketurer, picnic osv. Blir en av dem syk med f.eks. influensa har vi barnefilmer på video/dvd som kan korte tiden litt. Jeg har sett andre som har fått parabol som "bare skulle se en film og sånn i blandt", men som blir nokså hekta etterhvert. Jeg ønsker ikke samme skjebne. Jeg syns at livet med jobb, skole, barnehage osv, går for fort til at man skal ende foran skjermen i den lille fritiden man har. Noen synspunkt? (Jeg er ikke anti-tv altså. Ser fint en film både vi og barna, og "Grey's Anatomy" er ganske moro, men...)
Angelheart Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Om TV'n tar over livene deres og blir passifiserende, så er det vel ikke pga. en parabol, men pga at dere tillater TV'n å bli så viktig. Selv har vi parabol med et utall kanaler, men for barna sin del er det uansett kun aktuelt med en times TV-titting på morgenen (i helgene, da) + Barne-TV. Det er ikke slik at man MÅ se alt selv om man har tilgangen til mange kanaler. Selv opplever jeg at vi stort sett kun ser NRK, TV2 og TVNorge uansett, de andre kanalene er vi bare innom dersom det absolutt ikke er noenting å se på og vi er litt sofagriser den kvelden. Vi er også glade i å være ute, bruke naturen osv og ser ikke at en parabolantenne gjør noe fra og til med disse interessene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå