Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo helt ødelagt i skuldre/rygg av å bære jenta mi en halvtimes tid i Babybjørn original-selen vi har lånt.. Vurderer sterkt å kjøpe en aktiv i steden, men den koster jo en del så jeg lurer på om det er noen som har testet den eller gjerne begge og sammenlignet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på den som i tillegg har en støtte i ryggen? I så fall har jeg den. Har prøvd begge. Synes ikke det var noe forskjell. Jeg blir av i skuldrene med begge typene. I tillegg ble det av en eller annen grunne veldig trangt for gutten å sitte i den, så vi har sluttet med den nå. Men han er veldig stor for alderen da. Han er 4 1/2 mnd og veier 8,5 kilo, så han er stor.

Skrevet

Jeg har brukt den helt til nå (8 mnd og 10 kg) og er kjempefornøyd. To til på barselgruppa hadde den gamle, men kjøpte den nye (aktiv) og de to er også like fornøyd. Vi har alle tre brukt BB veldig mye. Delig og enkelt.

Skrevet

Det er veldig lite forskjell i bærekomforten på de to Baby Björn- selene. Anbefaler mye heller Ergo bæresele (se her). Den er mer behagelig for både mor (evt far) og barn. Kan også brukes mye lengre enn BB.

Med nyfødtinnlegget kan den brukes helt fra fødselen og fram til 29 kg (ca. 5 år - men så lenge kommer du neppe til å orke å bære...).

Skrevet
Blir jo helt ødelagt i skuldre/rygg av å bære jenta mi en halvtimes tid i Babybjørn original-selen vi har lånt.. Vurderer sterkt å kjøpe en aktiv i steden, men den koster jo en del så jeg lurer på om det er noen som har testet den eller gjerne begge og sammenlignet...

Jeg vil anbefale, ergo, meitai eller sjal. De er veldig gode for ryggen.

Jeg bar jenta mi i babybjørn da hun var tre uker. Det var så tungt.

Nå er hun tre år, og bærer jeg henne i en av de tre jeg nevnte over, er det mye lettere enn da jeg bar henne i babybjørn da hun var tre uker.

Ble rotete setning dette. ;)

Det enkleste er gjerne ergo eller meotai. Selv om jeg foretrekker sjal på ettåringen.

Meitai og sjal kan brukes fra nyfødt. Ergo fra fem mnd.

Skrevet (endret)

Meitai er like bra på rygg som på mage. Her er hvordan du bruker den på magen.

http://www.krusedull.net/

Det ko ikke opp på den siden jeg ville. Bare trykk på: hvordan bære

til venstre.

Endret av kkristin
Skrevet

Vi har også Active-selen, fornøyd med den.

Greit for pappaer på over 1,90 m...

Men orker ikke bruke den så ofte, synes det er nesten like tungvindt som å slå opp en paraplytrille! Så for MIN del blir d som regel vogn :) Dette fordi jeg og samboern er så forskjelllige og dermed må innstillingene endres hver gang vi bytter...

Skrevet

Synes den er kjempebra jeg!!!

Bruker den endel og veldig fornøyd,

viktig å stramme "beltene" ordentlig, da sitter den som støpt her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...