Gå til innhold

Flisbutikker i Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Gjest fliserier
Skrevet

Er det noen gode flisbutikker i Oslo sentrum? Skal ha mosiakkfliser, om det har noe å si :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fired Earth ligger i Bygdøy Allé, men jeg vet ikke om de har mosaikkfliser. Ellers så ligger TM Bergersen like ved Ryenkrysset og har gansek mye fliser. Men det er flest flisbutikker i området rundt Alnabru.

Hilsen Lille meg

Gjest fliserier
Skrevet
Fired Earth ligger i Bygdøy Allé, men jeg vet ikke om de har mosaikkfliser. Ellers så ligger TM Bergersen like ved Ryenkrysset og har gansek mye fliser. Men det er flest flisbutikker i området rundt Alnabru.

Hilsen Lille meg

Takk :)

Må kanskje slepe meg til Alnabru :forvirret: Skal egentlig bare se på fliser, ikke kjøpe enda.

Skrevet

På Alnabru kryr det av flisebutikker. Vi fant drømmeflisene på Fliser & Miljø, på Best Pris Fliser var det også veldig godt utvalg.

Skrevet
På Alnabru kryr det av flisebutikker. Vi fant drømmeflisene på Fliser & Miljø

Byens beste flisbutikk, med hyggelig og hjelpsom betjening. Topp kvalitet til bunn pris. Også har de greie på det de snakker om, i motsetning til i veldig mange andre flisbutikker.

Her er nettsiden til Fliser&Miljø AS

http://www.fliserogmiljo.no/

Skrevet

Jeg liker meg best på Fagflis. Der har de godt utvalg og mye som man ikke finner andre steder. Men de har relativt stive priser da.

Om jeg skal ha noe enkelt og billig (f.eks over kjøkkenbenken i hybelen) velger jeg som regel enten Megaflis eller Best pris fliser.

Gjest fliserier
Skrevet
Byens beste flisbutikk, med hyggelig og hjelpsom betjening.  Topp kvalitet til bunn pris.  Også har de greie på det de snakker om, i motsetning til i veldig mange andre flisbutikker.

Må stikke innom der. (Hjemmesiden var helt forferdelig)

Skrevet
Byens beste flisbutikk, med hyggelig og hjelpsom betjening.  Topp kvalitet til bunn pris.  Også har de greie på det de snakker om, i motsetning til i veldig mange andre flisbutikker.

Helt enig. Sammenlignet med flere andre fagfolk vi snakket med oppdaget vi også at disse virkelig visste hva de snakket om. Mannen i flisavdelingen på Maxbo hadde jo null peiling, jeg er veldig glad vi ikke hørte på ham, og de på Fliser & Miljø bare humret når vi henviste til hva han hadde sagt. Veldig oversiktlig og fin butikk.

Skrevet
Må stikke innom der. (Hjemmesiden var helt forferdelig)

:ler: Enig i det, men linkene fører deg videre til leverandørene deres.

De har bare toppers kvalitet, men til kjempelave priser.

Hvis man ser på hvilke lokaler de forskjellige flisbutikkene har, så forstår man hvorfor prisforskjellen er så stor.

Vi kjøper ikke fliser noe annet sted enn hos Fliser&Miljø.

Modena Flis litt lenger opp i gata hadde også flisleggere ansatt tidligere, men de fikk sparken forde de brukte for lang tid med å snakke med og forklare kundene - så nå har de en hel haug med unge folk som ikke har peiling på flislegging - og selvfølgelig skyhøye priser.

Skrevet
Helt enig. Sammenlignet med flere andre fagfolk vi snakket med oppdaget vi også at disse virkelig visste hva de snakket om. Mannen i flisavdelingen på Maxbo hadde jo null peiling, jeg er veldig glad vi ikke hørte på ham, og de på Fliser & Miljø bare humret når vi henviste til hva han hadde sagt. Veldig oversiktlig og fin butikk.

Maxbo er en flopp - de har en rådgivingsside på nett også. Der kan man stille spørsmål og få svar. Svarene er ofte helt borti veggen feil.

Skjønner ikke at noen lytter til det de apekattene på Maxbo serverer av tullprat.

Skrevet (endret)

EC Dal interiør på Ræa har kjempefin butikk.. Og de har virkelig peil..

Mye eksklusive fliser Villeroy og Boch blant annet..

Vet de skulle bygge om men tror de er ferdig nå, eller snart... :)

Edit: Skrivefeil.

Endret av Grace
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med flisdesign på Skøyen. Stoooort utvalg i mosaikkfliser (har både keramiske og glassfliser, blanke, frostede, gjennomsiktige, matte, jevne og ruglete..), og de billigste prisene jeg fant da jeg var på jakt etter knallrøde fliser. De "vanlige" glassmosaikkflisene deres koster rett over 300,- per kvadrat. I tillegg får du 20 % rabatt hvis du er obosmedlem.

Skrevet

Vi var innom Flisdesign på Skøyen, og jeg skjønner godt at man får 20% OBOS-rabatt for det trenger man. Bortsett fra mosaikkfliser (som vi ikke ville ha) var de fleste flisene rimelig dyre. Vi fant nesten ingen fliser under 1000 kr/kvm. Jeg synes dessuten de hadde dårlig utvalg av kjøkkenfliser i forhold til de andre butikkene vi var innom.

Skrevet

Det er mulig, men det var mosaikkfliser trådstarter skulle ha.. ;)

Gjest fliserier
Skrevet
Jeg er veldig fornøyd med flisdesign på Skøyen. Stoooort utvalg i mosaikkfliser (har både keramiske og glassfliser, blanke, frostede, gjennomsiktige, matte, jevne og ruglete..), og de billigste prisene jeg fant da jeg var på jakt etter knallrøde fliser. De "vanlige" glassmosaikkflisene deres koster rett over 300,- per kvadrat. I tillegg får du 20 % rabatt hvis du er obosmedlem.

Neimen hey, vi er jo OBOS-medlemmer :)

Tror jammen jeg skal stikke innom der snart. Takk for tipset

• 2 år senere...
Gjest Gjest_flisa_*
Skrevet

Jaja. Fliser & Miljø er en liten butikk, som riktignok har overlevd en stund på grunn av beliggenheten(mange andre store aktører i nærheten).

Stalltipset mitt er at mange av de småsjappene vil gå konkurs i løpet av 2009.

Fliser & Miljø kan godt være blant dem.

Kjøp fliser hos noen av de store aktørene - ikke kjøp det billigste. Det er STORE kvalitetsforskjeller på fliser. Selvfølgelig sier aktørene som selger billig-møkka si for 49,- og 79,- at dette er like bra som f.eks Fagflis sine fliser til 339,- , men det blir omtrent som å påstå at en bil er en bil, og at Kia er like bra som BMW. Hvis noen lurer, Kia er ikke like bra som BMW.

Kjøp fliser av de store aktørene, kjøp dem der dere får best hjelp og finner de fineste typene. Sjekk ut TM Bergersen, Fagflis, Flisekompaniet og kanskje Modena (men de har litt dølt utvalg)

Alle sammen har komplette utstillinger - selv fikk vi både best hjelp og fant de fineste flisene hos Fagflis.

Skrevet
Jaja. Fliser & Miljø er en liten butikk, som riktignok har overlevd en stund på grunn av beliggenheten(mange andre store aktører i nærheten).

Stalltipset mitt er at mange av de småsjappene vil gå konkurs i løpet av 2009.

Fliser & Miljø kan godt være blant dem.

Kjøp fliser hos noen av de store aktørene - ikke kjøp det billigste. Det er STORE kvalitetsforskjeller på fliser. Selvfølgelig sier aktørene som selger billig-møkka si for 49,- og 79,- at dette er like bra som f.eks Fagflis sine fliser til 339,- , men det blir omtrent som å påstå at en bil er en bil, og at Kia er like bra som BMW. Hvis noen lurer, Kia er ikke like bra som BMW.

Kjøp fliser av de store aktørene, kjøp dem der dere får best hjelp og finner de fineste typene. Sjekk ut TM Bergersen, Fagflis, Flisekompaniet og kanskje Modena (men de har litt dølt utvalg)

Alle sammen har komplette utstillinger - selv fikk vi både best hjelp og fant de fineste flisene hos Fagflis.

Du er så frekk du at jeg faktisk (og dessverre) lar meg provosere av det du skriver.

Det er vel så gjerne de store flisbutikkene med dyre lokaler som kan gå konkurs, som de små med lavere kostnader.

Hadde du hatt det minste peiling på bransjen, så hadde du visste at mange av de små selger akkurat de samme flisene (altså fra akkurat samme produsent) som de store - eneste forskjellen er prisen.

Ellers skal jeg holde meg for god til å synke så lavt som deg og spekulere i hvem som går konkurs når, men følg med så får du nok svar (du også).

• 3 uker senere...
Gjest OlsenHansen
Skrevet
Du er så frekk du at jeg faktisk (og dessverre) lar meg provosere av det du skriver.

Det er vel så gjerne de store flisbutikkene med dyre lokaler som kan gå konkurs, som de små med lavere kostnader.

Hadde du hatt det minste peiling på bransjen, så hadde du visste at mange av de små selger akkurat de samme flisene (altså fra akkurat samme produsent) som de store - eneste forskjellen er prisen.

Ellers skal jeg holde meg for god til å synke så lavt som deg og spekulere i hvem som går konkurs når, men følg med så får du nok svar (du også).

Ok - jeg følger ikke så godt med i bransjen, men jeg ble nysgjerrig nå!

Er det virkelig sånn at du kan kjøpe de SAMME flisene fra de SAMME produsentene billigere hos feks Fliser&Miljø (som er UTROLIG mye nevnt i denne tråden)? Kan du gi meg navn på produsenter som selges hos de "store" og som samtidig selges av de "små" til en lavere pris?

I den bransjen jeg jobber, finnes det småaktører som selger like produkter, men de vil aldri kunne konkurrere mot de "store". Hvorfor lurer du sikkert på?

Rett og slett fordi kjøpekraften og omsteningen deres er for liten til å sikre seg de beste betingelsene hos produsentene! Elementær markedsøkonomi forresten....

Nisjebutikker vil alltid overleve, men det er ikke så mange lokale aktører i f.eks dagligvarebransjen som ikke tilhører en eller annen kjede lenger.

Selv Jakobs måtte gi tapt for bedre innkjøpsmuligheter og stordriftsfordelene det faktisk er å tilhøre en kjede. Så får vi se da, om dette kommer til å gjelde i andre bransjer etterhvert også. Er vel ikke så mange frittstående sportsbutikker heller når jeg tenker meg om....

Skrevet
Ok - jeg følger ikke så godt med i bransjen, men jeg ble nysgjerrig nå!

Er det virkelig sånn at du kan kjøpe de SAMME flisene fra de SAMME produsentene billigere hos feks Fliser&Miljø (som er UTROLIG mye nevnt i denne tråden)? Kan du gi meg navn på produsenter som selges hos de "store" og som samtidig selges av de "små" til en lavere pris?

I den bransjen jeg jobber, finnes det småaktører som selger like produkter, men de vil aldri kunne konkurrere mot de "store". Hvorfor lurer du sikkert på?

Rett og slett fordi kjøpekraften og omsteningen deres er for liten til å sikre seg de beste betingelsene hos produsentene! Elementær markedsøkonomi forresten....

Nisjebutikker vil alltid overleve, men det er ikke så mange lokale aktører i f.eks dagligvarebransjen som ikke tilhører en eller annen kjede lenger.

Selv Jakobs måtte gi tapt for bedre innkjøpsmuligheter og stordriftsfordelene det faktisk er å tilhøre en kjede. Så får vi se da, om dette kommer til å gjelde i andre bransjer etterhvert også. Er vel ikke så mange frittstående sportsbutikker heller når jeg tenker meg om....

For å stille nysgjerrigheten din så kan du kanskje selv gidde å ringe Fliser&Miljø og spørre om hvilke produsenter de har avtaler med?

Spanske Vives er forresten en av dem: http://www.vivesceramica.com/home.asp?lang=EN

Er det ikke også elementær markedsøkonomi at utgifter har noe å si for lønnsomheten? Og at gode referanser også bidrar til en jevn og god omsetning selv om markedet går litt i bølger? Og at lavest mulig reklamasjon pga. feilinfo fra ansatte også har noe å si for lønnsomheten?

Er nesten skremmende at man tror det kun er store firmaer som er levedyktige.

Men du er så absolutt inne på noe: Flere av de store flisfirmaene presser flisprodusentene til å sette opp prisene ovenfor de mindre butikkene. Bransjen er råtten.

Gjest OlsenHansen
Skrevet
For å stille nysgjerrigheten din så kan du kanskje selv gidde å ringe Fliser&Miljø og spørre om hvilke produsenter de har avtaler med?

Spanske Vives er forresten en av dem: http://www.vivesceramica.com/home.asp?lang=EN

Er det ikke også elementær markedsøkonomi at utgifter har noe å si for lønnsomheten? Og at gode referanser også bidrar til en jevn og god omsetning selv om markedet går litt i bølger? Og at lavest mulig reklamasjon pga. feilinfo fra ansatte også har noe å si for lønnsomheten?

Er nesten skremmende at man tror det kun er store firmaer som er levedyktige.

Men du er så absolutt inne på noe: Flere av de store flisfirmaene presser flisprodusentene til å sette opp prisene ovenfor de mindre butikkene. Bransjen er råtten.

Kan du ikke like gjerne reklamere for butikken din de stedene andre annonserer? Eller er dette et eller annet "markedsføringstunt" - kanskje har det rett og slett med markedsføringsbudsjettene å gjøre.

Vives selger max 5-6000m2 i et totalmarkedet som riktignok har falt fra 5,2millioner m2 i 2008 til ca. 4,9mill i 2009....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...