Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. august 2006 #1 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har gått på BI Handelshøyskolen, og har tre år med markedsføring og ledelse. Ferdig Juni 2003 Litt fortvilet over meg selv, for jeg jobber som salgskonsulent...bare Hva gjør du? Føler du at du bruker utdannelsen i jobben din? Er det slik at BI utdannelsen ikke teller lenger dersom du ikke bruker den i en jobb over en tre fire års periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 17. august 2006 #2 Del Skrevet 17. august 2006 Hei! Jeg studerte i 3 år på BI og fullførte i 2002. I dag jobber jeg som markedssekretær i en mindre bedrift. Jobber en del med telefoner, tall, fakturaer, bestillinger, osv. Jeg tjener helt ok, men er ikke fornøyd (340.000,-) Hadde vel forventet en mer "caksy" jobb, men virkeligheten er annerledes enn drømmene på plakatene, tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #3 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg er (forhåpentligvis) snart ferdig på BI. Ble syk under studiene, og må bruke lengre tid. Jeg kjenner derfor veldig mange som har gått på BI, og det er lite fancy jobber ja... men jeg håper jo at om 10 års tid, har vi likevel uttelling for utdannelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordica Skrevet 17. august 2006 #4 Del Skrevet 17. august 2006 Var ferdig med markedsføring på BI for to år siden. Jobber ikke med det, men hadde likevel ikke fått jobben jeg har uten utdannelsen. Har en system/driftsjobb nå og trives godt med det, så er fornøyd jeg Salgskonsulent, er ikke det bra da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #5 Del Skrevet 17. august 2006 Kjenner også noen som har gått markedsføringsfag på Bi, og det er etter mitt inntrykk vanskelig å få relevante bra jobber innen dette område. Mange ender opp innen salg, og føler nok ikke at de får brukt utdannelsen direkte. Jeg studerer selv økonomi, men har valgt mye "hardere" fag. Synes det er mer spennende og har fått inntrykk av at det er lettere å få jobber som er relevant i forhold til de fagene jeg har valgt. Dette er fagområder som man trenger bruk for i alle bedrifter, og som ikke like stor grad som innenfor markedsføring er avhengig av personlige egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 17. august 2006 #6 Del Skrevet 17. august 2006 Siviløkonom, jobber i departement, men fikk også tilbud i privat sektor. Tror alltid utdannelsen vil spille en rolle, man må stå på og ha litt drive!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Elisabeth Skrevet 18. august 2006 #7 Del Skrevet 18. august 2006 Kjenner også noen som har gått markedsføringsfag på Bi, og det er etter mitt inntrykk vanskelig å få relevante bra jobber innen dette område. Mange ender opp innen salg, og føler nok ikke at de får brukt utdannelsen direkte. Jeg studerer selv økonomi, men har valgt mye "hardere" fag. Synes det er mer spennende og har fått inntrykk av at det er lettere å få jobber som er relevant i forhold til de fagene jeg har valgt. Dette er fagområder som man trenger bruk for i alle bedrifter, og som ikke like stor grad som innenfor markedsføring er avhengig av personlige egenskaper. ← Statistikk viser at de med markedføringsfag må søke på 30 ganger så mange stillinger ift de som har studert bedriftsøkonomiske fag. Så økonomi med de "harde" fagene lønner seg nok hvis man er ute etter de "fancy" stillingene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 19. august 2006 #8 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Nylig ferdig med siv.øk. studiet. Jobber som finansrågiver i bank. Mulig jeg er litt overkvalifisert med tanke på utdannelsen, men det er en jobb jeg trives i og den gir meg gode muligheter for videre karriere. Dessuten skal jeg allerede nå i høst ta et kurs på BI som jobben sponser. Studiekameratene mine har alle fått relevante jobber (aksjemeglere, analytikere, revisorer, controllere, konsulenter osv.) Hvor fort man får jobb og hvor "fancy" jobb man får avhenger ofte av hvor gode kontakter man har og karaktersnittet. Dessuten er det viktig å gjøre et godt inntrykk på intervju. Endret 19. august 2006 av Lourdes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #9 Del Skrevet 19. august 2006 En venn av meg hadde helt gjennomsnittlige karakterer, ikke noe mer. Han studerte 4 år på BI, økonomi, administrasjon og markedsføring. Han har toppjobb som rådgiver i dag, og han tjener opp mot to millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå