Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært på spa, men har veldig lyst. Lurer på hva slags opplevelser andre har hatt med spa og hva slags behandlinger de vil anbefale. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Henger meg på denne! :)

Vi får nok fortsette og henge litt til... Var ikke mye svar her.. :erter:

Skrevet

Jeg får forbarme meg over dere, da, for jeg har vært på SPA hele 2 ganger. :ler:

Første gangen reiste jeg med 2 venninner og var over 2 netter. Da delte vi en leilighet og ordnet mat og sånn selv. Første kvelden tilbragte vi i bassenget. Siden vi ikke treffes så ofte ble det en del jenteprat og fnising i boblebadet innimellom svømmeturene i det store bassenget.

Dag 2 hadde vi behandlinger - til litt forskjellige tider på dagen. Jeg hadde valgt kroppspeeling med noe massasje etterpå. Kom ut nyskrubbet og oppknadd :ler: . Hva man velger av behandling er jo individuelt - en av venninnene mine valgte f.eks ansiktsbehandling. Selv er jeg av den typen som lett får stive og ømme muskler i skuldrene, så jeg pleier prioritere noe som inneholder rygg-/nakkemassasje. Da vi var ferdigbehandlet og sistemann hadde slappet av litt, sørget vi for å spasere en tur i nærområdet rundt SPA'et.

2. gangen reiste jeg alene. Da valgte jeg å bo på hotellrom med helpensjon (kjøpte en SPA-pakke som inkluderte rom med helpensjon pluss en behandling pr. overnatting). Også den gang valgte jeg en massasjebehandling. I tillegg valgte jeg en behandling som innebar fotpleie, ettersom undersåttene fortjente litt stell ;) . Å reise slik betinger at du liker eget selskap - i allfall hvis du velger et litt stort SPA. Svært mange reiser jo 2 eller 3 sammen så det er ingen garanti for at man finner noen å tilbringe tid sammen med. Jeg hadde med meg en god bok og slappet av ute på terrassen innimellom. Ved det besøket så benyttet jeg også SPA'ets treningssal i tillegg til bassenget.

Mange slike steder har også timer med organsiert trening eller aktiviteter, f.eks. yoga eller meditasjon. Det ble ikke til at jeg prøvde det, men kunne godt tenke meg det ved en senere anledning.

Kort oppsummering: Hvis du ikke trives godt i eget selskap, er det nok lurt å reise med en venninne eller 2. Behandlinger velger du etter det du kjenner du trenger/har lyst til. Der er det umulig å gi noen anbefalinger. Bassengene er best litt tidlig på morgenen. Da er det som regel fredeligst der. Når du ankommer er det lurt å orientere seg litt i landskapet og bli enig med deg selv om hva du har lyst til å prøve og passe det inn mellom behandlingene. Selv om tilbudene er der, så trenger du ikke prøve alt. Samtidig så er det greit å benytte sjansen til å teste apparattrening eller yoga eller hva som helst annet dersom det er noe du er nysgjerrig på.

Skrevet

Jeg vil óg! Hvor er det blilige spa'er i utlandet?

Har vært på spa engang, i Thailand.

Skrevet

Finnes jo også enkeltbehandlinger man kan bestille uten overnatting og slikt. Har et spa her i området hvor du kan bestille bare behandlinger. Tror jeg skal prøve meg på det. :)

Skrevet

Jeg har vært på spa - og synes det var kjempeflott! :) Har vært på spa-hotell i utlandet, som var veldig fint, i tillegg til "day spa" i Oslo (på Colosseum Spa). Der var det veldig bra - hadde vel to behandlinger; massasje og ett slags karbad - som var superbehagelig! I tillegg hadde de frukt og vann og te mv. som du kunne småspise på mellom behandlinger, og utrolig fin "spa-stemning" for øvrig. Anbefales!

Skrevet

Jeg har vært på spa i trondheim. Fikk et gavekort på 5 1/2 timers behandling, der det meste inngikk. Ble veldig fornøyd etterpå, var glatt i huden og mykere i kroppen, men underveis syntes jeg det var veldig slitsomt med all den varmen (steambad, infrarød sauna, massasjebad, varmeteppe), siden jeg ikke er så glad i sånt. Men jeg har absolutt planer om å gå tilbake, ihvertfall for ansiktsbehandling og massasje. Men det er rimelig dyrt da...

Skrevet

meg og mannen har lyst til å dra på spahelg, hvor anbefales det? Feks er det noe spahotell i stavanger? Må være på strekningen stavanger-oslo...

Og hvor mye koster det ca?

Skrevet

Ett spa som heter noe sånt som Alexandria skal visst være veldig bra.

Skrevet

jeg er også nysgjerrig på priser. men det hørtes deilig ut... *drømme*

Skrevet
meg og mannen har lyst til å dra på spahelg, hvor anbefales det? Feks er det noe spahotell i stavanger? Må være på strekningen stavanger-oslo...

Og hvor mye koster det ca?

I Stavanger vet jeg ikke, men dere har jo Holmsbu i noenlunde nærhet av Oslo, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...