Gjest dumpa?? Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Hei. Etter en litt turbulent sommer har kjæresten min bestemt at han trenger en tenkepause og litt tid alene. Trodde det var noe man gjorde som fjortisser jeg, pause altså. For meg er det synosnymt med slutt, men han hevder hardnakket at det ikke er det. Han må bare se ting litt mer i perspektiv. Vi har nå ikke hatt kontakt på 14 dager, vet ikke hvor mye tid han trenger jeg??? Og ærlig, er det noen som har hørt om noen som har fått det bra igjen etter ett slikt opphold?? Hvordan kan man få det bedre SAMMEN med å være FRAHVERANDRE?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Jeg har heller ikke troen på pauser, selv om Bjørnemannen og jeg også hadde en pause for noen år siden, og det gikk seg til det. Og det tok LAAAAAAAAANG tid før vi var trygge på hverandre igjen. Men nå har vi aldri hatt det bedre, og det som var vondt og vanskelig da, har vi lagt langt bak oss.
Gjest Fruktfat Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 ikke jeg heller. ihvertfall ikke i voksen alder. da bør man klare å løse problemene ved å snakke sammen, ikke vad å være borte fra hverandre. mener jeg. vet om et par stk som har hatt pauser i forholdet -det ene paret på bortimot et år og med andre kjærester i mellomtida- og disse er gift idag med hverandre, men denne pausen var men sde var 15-16 år...
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Jeg vet om mange som har funnet tilbake etter såkalte pauser. Men det nytter ikke å isoloere seg, man må da ha litt kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 17 år, men forholdet endte etter et års tid. To år senere ble vi igjen sammen, og så giftet vi oss og fikk barn. Vi har nå vært gift i 13 år, og har det utrolig godt sammen Så joda, det er håp for at man kan få det bra sammen etter en pause. Nå var vi riktignok veldig unge da vi ble sammen, men jeg føler at pausen gjorde at vi fikk litt ungdomstid likevel. Kanskje vi ikke hadde vært gift i dag, hadde det ikke vært for denne pausen. Uansett så har vi i dag et svært godt ekteskap
Sheba Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Etter at jeg og samboeren hadde vært sammen et drøyt år, gjorde han det slutt. Jeg var knust, han flytta ut og jeg ga beskjed om at jeg ikke ønsket å ha noe kontakt med han fordi det bare ville gjøre vondt værre. Den det gjorde vondt værre for var han, 4 måneder etterpå (med 0 kontakt) ringte han og ville treffe meg (på en første nyttårsdag var det), og for første gang fortalte han meg at han elsket meg, og håpet det ikke var for sent. Siden har vi vært sammen. Det er nå snart 10 år siden... Når det er sagt så skal det sies at jeg i min ungdom benyttet meg av "pause-taktikken" når det var noen jeg ville gjøre det slutt med, men liksom ikke fikk det helt til. Det var lettere å be om en pause enn å gjøre det slutt. Men dårlig gjort var det nok, for jeg hadde selvsagt ingen intensjoner om noe annet enn at den pausen skulle bli permanent.
Gjest Taxi Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Nope. de gangene jeg har blitt sammen med gutter igjen etter en pause, eller etter at det har vært slutt en periode har vi etter kort tid vært på samme sted igjen, og det har blitt slutt. Jeg har aldri opplevd at ting har blitt bedre etter en pause dessverre...
Cata Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 Nei, ikke etter en pause. Men jeg kjenner i allfall 2 par der det har vært slutt et års tid, før de så kom sammen igjen. Det ene paret er nå gift på 8. året (hvis jeg husker riktig) og det andre er lykkelig samboende og nybakte foreldre. I begge tilfellene var de rimelig godt voksne, dvs. i 30-års alderen da de gikk fra hverandre (og da de kom sammen igjen).
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 Det kan gå Kjæresten min gjorde det slutt etter et halvt år fordi han var usikker på følelsene sine.... Kom frem at han hadde hatt lyst til å be om tenkepause, men mente at det var litt fjortis (som du skriver.) Jeg var i slutten av 20-årene, han i begynnelsen av 30-årene. Etter en drøy måned kom han krypende.... Han hadde rett og slett fått hetta av at ting begynte å bli seriøst, men etter en måned alene visst han at det var meg han ville ha. Dette er et år siden nå, og vi har det helt super sammen
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #11 Skrevet 17. august 2006 Jeg kan ikke si jeg er veldig positiv til pauser. Det er jo egentlig bare en slags ferie unna hverandre. Men det er ikke alltid at man møter hverandre til riktig tid i livet, og da kan det hende det passer bedre at man gjør det slutt og blir sammen igjen om et år eller mer. Det er det iallefall mange som har hatt positiv erfaring med. (slikt går riktignok ikke an å planlegge da...)
Gjest Neffi Skrevet 17. august 2006 #12 Skrevet 17. august 2006 Hei. Etter en litt turbulent sommer har kjæresten min bestemt at han trenger en tenkepause og litt tid alene. Trodde det var noe man gjorde som fjortisser jeg, pause altså. For meg er det synosnymt med slutt, men han hevder hardnakket at det ikke er det. Han må bare se ting litt mer i perspektiv. Vi har nå ikke hatt kontakt på 14 dager, vet ikke hvor mye tid han trenger jeg??? Og ærlig, er det noen som har hørt om noen som har fått det bra igjen etter ett slikt opphold?? Hvordan kan man få det bedre SAMMEN med å være FRAHVERANDRE? ← Men, i ditt andre innlegg skriver du jo at det ER slutt. Bestem deg!
Gjest dumpa? Skrevet 17. august 2006 #13 Skrevet 17. august 2006 Men, i ditt andre innlegg skriver du jo at det ER slutt. Bestem deg! ← Har da ikke noe annet innlegg??? Har bare skrevet det første jeg
Gjest Neffi Skrevet 17. august 2006 #14 Skrevet 17. august 2006 Har da ikke noe annet innlegg??? Har bare skrevet det første jeg ← HMmm.. det tror jeg ikke noe på Og som den avsporer jeg er, så kunne jeg ikke dy meg...
Agurk Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 HMmm.. det tror jeg ikke noe på Og som den avsporer jeg er, så kunne jeg ikke dy meg... ← Vel, nå skal jeg avspore litt også. Du Neffi kommer stort sett kun med sure oppgulp. Hva er vitsen? Du virker utrolig bitter. Du klarer ikke å si noe hyggelig du. Du må ha det dårlig med deg selv....
Frida Frosk Skrevet 17. august 2006 #16 Skrevet 17. august 2006 Vi hadde ikke "pause", men det ble slutt etter at vi hadde vært sammen i halvannet år. Var mye fram og tilbake i over et år, før vi ble sammen igjen. Nå har vi vært sammen i 5 år uten pauser og har det kjempefint sammen.
Gjest dumpa? Skrevet 18. august 2006 #17 Skrevet 18. august 2006 Jaja, bryr meg ikke om hva hun mener. Uansett, ser ut til at de fleste her tenker som meg, at pause er det sammen som slutt. Har jo tenkt mye disse ukene jeg og, og skal gi det helgen også be om en prat. Tenker mer og mer at vi kanskje har det bra frahverandre, selv om jeg er veldig glad i han. Er utrolig deilig å ikke krangle og diskutere alt mulig.
Gjest Neffi Skrevet 18. august 2006 #18 Skrevet 18. august 2006 He he. Så da er det bare en tilfeldighet at dere har akkurat de samme gramatiske feilene når dere skriver? Nå synes jeg vi skal avstå fra spekulasjoner her! Scorpina (mod)
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2006 #19 Skrevet 18. august 2006 Tror heller ikke så mye på pauser... Hadde et vennepar som skulle bo litt fra hverandre for et par år siden. I dag er hun gift med en annen.
Tusseline Skrevet 18. august 2006 #20 Skrevet 18. august 2006 Jeg HADDE ikke troen på pauser, men det viste seg at det motsatte skjedde med meg/oss. Vi hadde vært sammen i ca. 1 år, og bestemte oss for å gå i fra hverandre. Begge var litt usikre på valget, og la ikke skjul på at vi kasnskje ville bli sammen igjen. Vi hadde litt spodarisk kontakt tiden etterpå, og selv om jeg håpte på at vi ville finne tilbake til hverandre igjen, mistet jeg mer og mer troen, inntil han fortalte meg at han savnet meg, ville prøve på nytt osv. I dag, 1 år senere, har vi det kjempeflott sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå