Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal stille dette spørsmålet hen, men jeg prøver her.

Jeg skal møte engelsklæreren min, som jeg hadde da jeg bodde i Canada, neste uke og jeg har lyst til å kjøpe med en gave til henne. Hun kommer til Norge via cruisebåt og skal bare være her noen timer. Det er 13 år siden jeg har sett henne og jeg har lyst til å gi henne noe som hun kan ha som minne om Norge.

Er det noen som kan hjelpe meg med tips og idèer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunost og ostehøvel...?

Troll?

Strikkagenser?

Skrevet

En bok med norske folkeeventyr på engelsk? Tror jeg har sett noe slikt.

Skrevet (endret)

Gode forslag over, pluss en liten melkesjokolade med eventyr i papiret! (altså en sånn 4kroners)

Endret av Kitten
Skrevet

Var akkurat ute i lunchen for å kikke etter en typisk norsk gave til utenlandske venner.... Kikket på en billedbok om Norge, men det synes jeg ikke var noe særlig. Gamle glansede bilder fra 17.mai på Karl Johan og oppstilte bilder foran Jostedalsbreen....

Slenger meg på tråden, for jeg trenger også tips! Skal definitivt kjøpe Melkesjokolade, men trenger noe mer i tillegg(som ikke kan spises opp).

Skrevet

Hmm.. ellers har vi jo Munch og T. Kittelsen, kanskje en kunstbok med engelsk tekst?

Gjest Elfrida
Skrevet

Det spørs hvor mye penger du skal bruke. De har mye fint i norsk design på Norway designs, men der kan det fort bli litt dyrt. Det spørs hvor mange penger du kan bruke, men en pen liten lyslykt/telysholder/godteriskål el.l fra Hadeland glassverk eller noe sånt kunne vært en ide kanskje? På Glasmagasinet har de godt utvalg i det.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Hmm.. ellers har vi jo Munch og T. Kittelsen, kanskje en kunstbok med engelsk tekst?

Ja, Kittelsen er en veldig god ide! Legg også til en stor plate melkesjokolade! :)

Skrevet (endret)

Her var det mange fine forslag...

Tenkte litt på ostehøvel og brunost, men hun får vel ikke tatt med mat inn til Canada. Mener å huske det var noe sånt.

Hun er forresten veldig opptatt av Ibsen. Hadde tenkt å få med seg noe av stykke som åpner på Nasjonalteateret den dagen hun er her. Kittelsen var jo også en god idè ja :)

Hadeland Glassverk er ikke så langt unna, så jeg tenkte at jeg kanskje kunne tatt en tur dit også.

Vet ikke helt hvor mye jeg skal kjøpe for, men en del blir det nok..

Endret av April
Skrevet

Det erjo ibsenår (er det ikke?) så hva med en bok om han da?

Skrevet

En kalender med vakre bilder fra Norge er jo også en typisk ting du kjøper til utenlandske venner, er det ikke?

Skrevet

Jo, Niko, men bildene er ofte så glossy, f.eks de jeg såg på i dag(se mitt tidligere innlegg i tråden) er så oppstilt og glossy at en kjenner seg jo ikke igjen.

Skrevet

Typisk norsk?

- Hjemmebrent

- Smuglersprit

- Dårlig vin

- Tam og utvannet pils og øl

- Dyre klær

- Dyr mat

- Dyr strøm

Kanskje noe av dette? Alle i Norge er jo mangemillionærer , der alle har hytte i Oppdal, på Hafjell eller ved en eller annen fjord :klappe::):):klappe::klappe: :enig_anim: :Nikke::enig:

Skrevet

Om hun kommer til hovedstaden kan dere jo besøke Ibsens leilighet i Arbinsgate, og så spise kaker på Pascal etterpå.

Kanskje er det mulig å få tak i en liten Ibsenbyste, eller bøker om Ibsen på Engelsk. (En biografi kanskje?)

Ellers kan jo f.eks et par Selbuvotter fra Huslfiden være en fin gave. Eller et fint sjal. Mange gullsmeder fører også pene brosjer i tinn, som er litt "norske" i utførelsen.

Skrevet (endret)
Jo, Niko, men bildene er ofte så glossy, f.eks de jeg såg på i dag(se mitt tidligere innlegg i tråden) er så oppstilt og glossy at en kjenner seg jo ikke igjen.

Ja jeg er enig i at mye ikke er pent.

Men de jeg tenkte på er slike typiske med fjellbilder, fjorder osv. (Geirangerfjorden, fjellgårder ol.)

Men det er kanskje mest greit å gi for oss som bor på vestlandet.

Endret av Niko
Skrevet
Om hun kommer til hovedstaden kan dere jo besøke Ibsens leilighet i Arbinsgate, og så spise kaker på Pascal etterpå.

Kanskje er det mulig å få tak i en liten Ibsenbyste, eller bøker om Ibsen på Engelsk. (En biografi kanskje?)

Ellers kan jo f.eks et par Selbuvotter fra Huslfiden være en fin gave. Eller et fint sjal. Mange gullsmeder fører også pene brosjer i tinn, som er litt "norske" i utførelsen.

Veldig gode ideer! :Nikke:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg ville også gått for noe Ibsen, hvis hun er engelsklærer er hun vel interessert i litteratur :)

Skrevet

Jeg tenkte kanskje hun kom til å kjøpe litt litteratur selv..

Men jeg har i allefall kjøpet Selbuvotter og et fat (og oppskrift) til Verdens beste kake... Men angrer kanskje litt på det fatet nå.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...