Gjest Undrer Skrevet 17. august 2006 #1 Del Skrevet 17. august 2006 har jobbet en del innenfor helse, barnehager, vasking, butikk osv... Egentlig føler jeg for å bli sykepleier og vidreutdanne meg til jordmor.... men jeg føler meg ikke så motivert til alle år med studiene.... for jeg har ikke studiekompetansen.... Hadde jeg virkelig brent for sykepleier hadde jeg nok kastet meg ut i det for en stund siden. Men når man jobber mister man lysten på studentlivet og fattige kår.... å jobbe som hjelpepleier er også ganske uaktuelt, for det har jeg erfart. Selv om jeg har likt å jobbe med mennersker osv, har jeg en rygg som ikke tåler all verdens... Vil ha en jobb der jeg har muligeht til å tjene godt. Ser for meg noe kontor, sekretær greier også egentlig. Noen som er dette? er det god lønn? trives du? Leser innlegget her om helsesekretær også. Hva er egentlig det? må du ha studiekompetanse? hvilke arbeidsoppgaver har en helsesekretær? er det bare på legekontorer o.l du kan jobbe på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 17. august 2006 #2 Del Skrevet 17. august 2006 Som Helsesekretær er man ofte den som først møter pasientene ved ankomst til institusjon, legekontor, sosialkontor og trygdekontor. For å kunne vurdere symptomer og behov for hjelp, kreves kunnskaper i anatomi, fysiologi og sykdomslære, samt kjennskap til aktuelle lover, sentrale bestem- melser og støtteordninger. Arbeidsoppgavene kan innebære alt fra telefonservice, pasientdokumentasjon, ta hånd om timebestilling og annet arbeid i ekspedisjonen, til prøvetaking og laboratoriearbeid. Helsesekretæren skal arbeide etter yrkesetiske retningslinjer for faget og under legens veiledning i medisinske spørsmål. Aktuelle arbeidsplasser kan være innen primærhelsetjenesten, institusjonshelsetjenesten, bedriftshelse-tjenesten, sosialkontor og trygdekontor Du trenger ikke generell studiekompetanse for å bli Helsesekretær, men du må ha en del almenne fag. Jeg skal ta utdannelsen ved Folkeuniversitetet, og der underviser de kun i helsefagene. Du kan jo ta en titt på www.fu.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå