Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Huff, vi har begynt med tilvenning for datteren vår i barnehage og jeg liker ikke førskolelæreren på gruppen hennes. Første dag var vi der to timer og denne damen smilte ikke til meg en eneste gang. Hun sa også fire spydige ting til meg på disse to timene. Første feil var at jeg omtalte personalet som tanter ovenfor vesla. Hun er vant til å gå i park, hvor de bruker denne omtalen. Jeg vet jo at det ikke heter tanter i barnehage, men for at vesla skulle forstå hvem jeg snakket om, kom jeg ikke på noe annet ord i farten, siden jeg ennå ikke hadde lært meg navnene på de ansatte. Ihvertfall, denne føsskolelæreren avbrøt meg med et skikkelig spydig svar "Vi som jobber i barnehage er ikke tanter" og hun næmest spyttet ordet tanter ut. (Jeg vet som sagt at de ikke omtales som tanter, men jeg forstår virkelig ikke hva som er så galt med det heller. Synes de er litt vel selvhøytidelige dersom dette er så fælt, tante er da et positivt ord.) Feil nr to var at jeg spurte vesla like før vi skulle gå om hun syntes barnehagen var fin og om hun likte seg. Før hun rakk å svare, fikk jeg slengt i fjeset at "det kan dere vel snakke om når dere kommer hjem??", også i en spydig tone. Det tredje jeg reagerte på, var da vi skulle gå. Vesla hadde det tydeligvis supert, for hun ville absolutt ikke hjem. Jeg sa smilende at "hun er ganske sta". "Ja, jeg kan se det!", også i en spydig tone. Det fjerde jeg reagerte på var at hun helt plutselig sa "Jeg håper virkelig hun er glad i å være ute!", igjen uten å smile. Vesla skal være i en utegruppe som selvfølgelig skal være mye ute. Jeg fikk ingen god magefølelse for denne førskolelæreren og jeg krysser fingrene for at det var meg hun ikke likte og ikke jenta mi. Blir lei meg av å tenke på at vesla skal være hos henne uten at jeg vet hvordan hun egentlig er.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Hun er sikkert helt grei mot ungen din, men enkelte som jobber i barnehage har en forferdelig negativ holdning til foreldre. De er heldigvis unntaket, men jeg har vært utsatt for to personer i min datters tidligere barnehage, og da var det flere enn jeg som reagerte. Det hun sa trenger heller ikke å være ment så negativt som hun ordla seg, noen har en krøkkete og skarp måte å si ting på. Gi henne en sjanse til og kanskje det går seg til, hovedsaken er at ungen har det bra i barnehagen. Vi voksne trenger ikke trives med førskolelæreren, det viktige er at barnet trives med vedkommende. Men jeg kjenner igjen følelsen din.
Gjest Kitten Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Jeg synes du skal gi henne en sjansje til, det kan jo tenkes hun hadde en dårlig dag? Eller at hun bare er sånn, men ikke mener noe med det? Det aller aller viktigste er at hun er flink med barna hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå