Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #1 Del Skrevet 7. januar 2003 Så i dag kom mensen...ble ikke veldig lei meg, for det var forsåvidt ventet. Problemet er: Jeg er relativt nygift. Vi er enige om at vi har lyst på barn. Men min mann vil ikke ha noe "mas" rundt prøvingen. Det vil si at det ikke skal være noe bevisst innsats rundt det mest aktuelle tidpunkt, men bare "vanlig sex", også skal vi se hva som skjer. Men det skal jo en god porsjon flaks til for at det blir barn av sånt, med mindre man har sex daglig - det har ikke vi. Jeg er redd for å mase, og lage en stressituasjon ut av det - men jeg føler bare at han ikke har forstått at det faktisk ikke er sikkert det er så lett for oss å bli gravide. Vi har jo aldri prøvd før. Så det blir superfrustrerende, en slags ond sirkel: jeg prøver å hinte om sex, han mener det blir press fordi formålet kun er å lage barn. Uff, jeg blir så lei meg på grunn av dette... jeg har liksom sett for meg at vi sammen skulle gå inn i prøvingen med liv og lyst og virkelig satse. Sånn "Nå går vi for barn!" liksom. Den følelsen har jeg ikke nå, og det er veldig leit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 7. januar 2003 #2 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg er redd for å mase, og lage en stressituasjon ut av det - men jeg føler bare at han ikke har forstått at det faktisk ikke er sikkert det er så lett for oss å bli gravide. Vi har jo aldri prøvd før. Så det blir superfrustrerende, en slags ond sirkel: jeg prøver å hinte om sex, han mener det blir press fordi formålet kun er å lage barn. Uff, jeg blir så lei meg på grunn av dette... jeg har liksom sett for meg at vi sammen skulle gå inn i prøvingen med liv og lyst og virkelig satse. Sånn "Nå går vi for barn!" liksom. Den følelsen har jeg ikke nå, og det er veldig leit... Skjønner at du har veeeeeldig lyst på barn, men jeg skjønner også mannen din veldig godt her. Hadde jeg vært i deres situasjon ville jeg har tenkt som din mann. Dvs. hvis man sier at nå ønsker vi oss barn så da kutter vi ut prevensjonen og håper at vi blir gravide. Du skriver at det ikke er sikkert at der kan få barn og ja det har du rett i, men jeg føler at det blir litt sånn krisemaksimering om man ikke liksom blir gravid ved første forsøk. Først når man har forsøkt en lang stund uten resultat (tar forbehold om at dere ikke har forsøkt lenge for det skriver du ikke noe om) syns jeg man kan snakke om at "nå går vi for barn" og tar i bruk alle knep som kan hjelpe på å øke mulighetene ekstra for ønsket resultat. Uansett, snakk med mannen din og fortell han hva du føler, ikke bare gå rundt å vær "irritert". Ønsker dere lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 7. januar 2003 #3 Del Skrevet 7. januar 2003 Kjære gjest, jeg forstår din frustrasjon, men like mye din kjære sin. Les han han vil ikke lage noe støy rundt seksen, det som kommer det kommer. Og du vil ha barn fortest mulig høres det ut som. Og det i seg er to ting som er forskjellig. Først et par fakta, man må ikke ha sex hver dag for å bli gravid, annen hver dag er best , for å ikke "vanne ute" sæden. Men det skal godt gjøres at dere har sex hver dag. Og ikke er det vits i forsi dui kan bare bli gravid i omtrent 2 i mnd (vanligvis) Har du peiling på når du har EL? Det er da du må ha sex for å bli gravid. Finn ut dette, ikke involver din kjære og hopp i køya/kjøkkenbodet når du så har eggløsning. Men igjen, dette er ikke hva din mann ønsker, han vil ta det som det kommer, ingen planlegging. SÅ får det være opp til deg hva du bør og har samvittighet til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 7. januar 2003 #4 Del Skrevet 7. januar 2003 Dette er noe man må være enige om, begge to, synes nå jeg. Vi prøvde 6 mnd først, med sex da lysten var der. Men da mente mannen min at det begynte og dra ut på tid........ jeg har hørt at menn tror at de alle innehar supersperm, og at det og befrukte en dame er noe som er fort gjort! *ler litt* Uansett, etter 6 mnd uten prevansjon ble vi begge enige om at vi ville prøve eggløsningstester. Første positive test glemte vi helt bort...... vi hadde jetlag etter bryllupsreisen og han ble sjuk. Da vi testet positivt andre gang hadde vi sex dagen FØR og dagen ETTER den positive testen. For vi hadde rett og slett ikke lyst den dagen testen var positiv. Men det holdt tydeligvis, for nå er jeg gravid..... Kanskje mannen din trenger litt tid på å fordøye det hele? Uanett synes jeg ikke det er rett og "gå bak ryggen" på mannen din og kjøpe tester for og finne ut når du har EL, for så å forføre han på de aktuelle dagen(e) i mnd. Menn er ikke dumme, jeg tror ikke han blir særlig fornøyd om han finner dette ut i etterkant. Snakk sammen, si til han hva du føler, men ta det en dag hvor du er rolig (Dag 1 er sjelden slike dager). Sammen løser dere nok floken! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #5 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei! Jeg forstår situasjonen fordi jeg har vært borti noe liknende selv. Tenkte jeg skulle gi deg noen velmenende råd. Dere er jo enige om å få barn så det er jo ikke for å lure han til å få barn, men til å lokke han til å ha sex på det riktige tidspunktet. Skjønner godt at det ikke er så opphissende å tenkte på at " uff, i dag burde vi ha sex, gitt". Jeg foreslår at du selv tar ansvar for å finne ut når du har eggløsning, ved å bruke eggløsningstester og sjekke for eggløsningsslim, og ikke sier noe om dette til han. Du tar rett og slett initiativet til sex de dagene du mener det er nødvendig å ha sex (og selvfølgelig andre dager om du har lyst). Du kan forføre han og dere får en god sex uten å tenke på barnelaging. I hvertfall ikke han, og det virker som det er han som har mest problemer ved å tenke på det. Du kan selv også ta fruktbarhetsfremmende midler som, bidronninggele, salviete, vitaminer, folat... Jeg foreslår altså at du tar det hele og fulle ansvaret for å time sexen uten at han trenger å føle presset. Du får startet prøvingen på "ordentlig" sammtidig som dere kan beholde spotaniteten og leken i sexlivet. Jeg ønsker dere lykke til! Sunniva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monne Skrevet 8. januar 2003 #6 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg ble gravid to måneder etter å ha sluttet på pillen og vi hadde sjelden sex den måneden det satt. Jeg har også iflg. gynekologen hatt eggløsning en uke senere enn jeg selv trodde. Min vennine ble også gravid raskt. Tror det var 3 mnd. Hun ble også veldig overrasket for som hun sa "vi har jo nesten ikke hatt sex!". Jeg tror dette kan skje ganske tilfeldig så jeg tror ikke du behøver bekymre deg..... og sædsellene lever jo i 3-5 dager og egget i 1-2. Det må ikke passe på dagen, det kan skje likevel. Lykke til ialleall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #7 Del Skrevet 9. januar 2003 Litt enig med begge sider her jeg. Du sier dere sånn sett "halvhjertet prøver", så da er dere jo enige om å få et barn, så da er det jo ikke å direkte lure ham, om du forfører ham på "rette" dager. Selv om du ikke går til innkjøp av tester, så kan du jo følge litt med i egen syklus, så vet du sånn ca hvilken tid i månende som er "rett". Men han følger kankje delvis med på dette selv, eller? Og derfor ikke føler for sex i disse dagene fordi det er "bare for å lage baby"? Jeg kan ikke tenke meg at jeg den dagen jeg dropper pillene skal la være å tenke på hvilke dager det er mest gunstig. Og sambo, ja han vet jo egentlig selv omtrent når han skal vente at jeg er gretten og sover med truse, så jeg trenker at han er helt ut istand til å vite ca når i månenden det er større sjangs for å lage en baby også... Menn er ikke dumme... er de? Hva vet egentlig menn om dette med å bli mens og EL og sånn, utover at enkelte dager er man snille mot jenta, aksepterer litt utbrudd, tilbyr sjokolade, og forventer ikke jenta naken i senga? Jeg vet ikke egentlig... Vel, lykke til i babyjakta i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. januar 2003 #8 Del Skrevet 9. januar 2003 Siden du ønsker deg barn vil det vel være naturlig for deg å følge litt med på din egen syklus? Du trenger ikke lage noe strengt regime ut av det, men merker deg hvor lange sykluser du har og hvordan evt. utflod varierer gjennom syklusen. Dette gir deg en pekepinn på når du er mest fruktbar, og så kan du jo se om du føler for en runde en av de dagene? Synes ikke det er å lure noen akkurat, enhver kvinne har vel rett til å følge med på hva som skjer med seg selv. Mannen min og jeg var veldig gira begge to, hadde masse sex og stortrivdes med det, uten at jeg drev med noe temperaturmåling eller tester, men jeg fulgte jo litt med på kroppen min, da. Men hadde vi behøvd å slite lenge med å bli gravide hadde det sikkert blitt mer stress og press ut av det som hadde gått utover lysten. Men hva skal man gjøre da, det du føler det føler du, det blir vel ikke noe bedre stemning hjemme av at du skal late som om du ikke tenker så mye på barn som du gjør? Lykke til i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie2003 Skrevet 9. januar 2003 #9 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei Som så mange andre sier; du har vel litt peil på syklusen din. Hvis ikke kan det kanskje være en ide å skaffe seg det. Selv har jeg en kalender i baderomsskapet mitt hvor jeg skriver opp når jeg har mens, og når den slutter. Ut fra dette kan jeg regne ut sånn ca når jeg har eggløsning. Rent bortsett fra at jeg kjenner det utrolig godt da!! La han leve i den troen at hver gang dere har sex så er det spontant også fra din side. Menn har en tendens til å miste lysten hvis de vet at de MÅ, de er rare sånn, men men. Og menn er ikke dumme. De aller fleste menn vet veldig godt når dama skal ha mens. Ikke minst forde mange av oss blir virkelig grinete noen dager før!! Og de merker det, selvom de ikke sier noe!!!! Tror de fleste har fått med seg litt av sexualundervisningen, så da vet de nok ca når man har eggløsning også hvis de bare gidder å tenke på det, noe de skjeldent gjør Uansett, lykke til, men husk nå at for mange tar det lang tid selvom de bruker all verdens knep for å treffe EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #10 Del Skrevet 9. januar 2003 Trur kanskje sambo vet godt når jeg har mens delvis fordi jeg passer på å fortelle ham det (min er ventet på dagen eksakt, jeg går på piller enda jeg). Jeg sier "ja, siste virksomme pille" sånn for at ahn skal vite at jeg ikek tåler så mye spøk de neste dagene, og det funker utmerket. Men han følger med selv også. Da han laga julekalender til meg putta han en spesiell en på 7. desember uten at jeg kunne skjønne hvorfor (vi hadde bare smågodt). Da jeg åpna den var det et kyss, som han forklarte med "Ja, du får jo vondt i magen i dag, så da fortjener du i alle fall et kyss" Gutter vet det de vil vite, trur jeg Men, altså, om du lar ham tru det er spontant... om du rett og slett forfører ham, fordi du har lyst, så kan jeg ikke se at han skulle avstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2003 #11 Del Skrevet 10. januar 2003 Hei alle, takk for svar ! Menn er ikke dumme, nei, han følger nok med Når de bombesikre trusene kommer på klarer han å telle ca to uker derfra. Men, jeg har faktisk snakket med mannen min siden jeg skrev innlegget mitt, og synes jeg klarte å sette bedre ord på hva jeg følte, og hvorfor jeg syntes det var frustrerende. Tror han skjønte det også. Å lure ham til å gjøre meg gravid ville forøvrig aldri vært aktuelt, det er jo nettopp det som var litt av frustrasjonen - at jeg var usikker på hvorvidt han virkelig var så klar for barn som han sa. Ord og handling...osv. Men menn er jo rare. En venninne av meg sa en gang at hun ikke skulle ha barn før hun møtte en mann som var mer klar for det enn henne. Panelet (bestående av både menn og kvinner) som var tilstede konkluderte raskt med at det da var stor fare hun ville forbli barnløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2003 #12 Del Skrevet 10. januar 2003 Vi slutta med pilllen januar i fjor og var enige fra starten om at vi skal ikke stresse opp. Vi har ikke tempa og brukt EL tester, men vi har tatt tiden til bruk og kost oss. Ville ikke ødelegge den gode sexen ved at det ble ødelagt bare fordi vi stresser opp. Ville heller ikke gi manne prestasjons angst. Selv om det var frustrerende når mens kom mnd. etter mnd. så klaffet det til slutt og vi er glade for at vi tok det helt kuli. Lykke til da 18+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 10. januar 2003 #13 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg tror jeg skjønner situasjonen din. Du har veldig lyst på barn, er kanskje redd for at det ikke skal bli så lett å bli gravid osv osv. Dette går mange jenter gjennom. MEN det å få barn et et så utrolig stor skritt å ta at det er viktig at man er 100% enige om at nå vil vi begge to. Det bør ikke bli slik at den ene må gi etter fordi den andre absolutt vil NÅ.. JEg forstår mannen din utrolig godt- bare tenk for et press det er å bli stilt overfor når man skal prøve til alle døgnets tider. Noen ganger går det helt over styr og det blir til det reneste sex-maratonet fordi at nå er tempen der og nå må vi måle EL og NÅ MÅ vi ha sex for jeg har eggløsning..... Huff nei bevaremegvel, et slikt press kan ta knekken på enhver sexlyst. Du kan jo som tidligere nevnt ha litt kontroll på din egen syklus og når du har EL så kan du jo få mannen din i rett stemning ja- osv. Men ikke si til han at nå må vi fordi du har EL. Da vil han sannsynligvi miste lysten og ikke minst: hvilken prestasjonsangst han kan få!!!!! Min mann og jeg var helt enig om at ble jeg gravid så ble jeg gravid. Ingen prøving og ingen press... Det som skjedde var at den ene gangen vi hadde sex så ble det full klaff... Uten at det var noen av oss som tenkte på å lage barn. For oss var det viktigere å nyte hverandre og ikke stresse og det har vi ikke angret på. Men uansett lykke til- og jeg vil råde deg til å snakke med mannen din om dette slik at dere er fullstendig klar over hverandres syn på hvordan dere skal gjøre dette. Men først og fremst: Nyt den gode sexen og hverandre!! klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå