Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. januar 2003 #1 Skrevet 7. januar 2003 Naturlig skjønnhet oppnås ved rens og pleie, ikke mer make-up for å dekke over skavankene sine. Ville bare minne om det. Milla
Aquarius Skrevet 7. januar 2003 #2 Skrevet 7. januar 2003 Jeg bruker sjelden sminke, og når jeg bruker det, er det minimalt. Jeg er fornøyd med mitt sminkeløse utseende. Men innrømmer jeg føler meg faktisk litt penere med sminke...
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #3 Skrevet 7. januar 2003 Jeg har fin hud og trenger ikke være så nøye på rens og pleie, men jeg føler meg finere med sminke enn uten.... concealer og rouge er et must - tror nesten ikke jeg går ut av døra uten det - og i 95% av tiden også øyenskygge, kajal og mascara. Kjenner ingen som er finere helt uten sminke enn med. Men jeg er enig i at man ikke skal pøse på for å prøve å skjule problemområder, da er det bedre å prøve å løse problemet "fra bunnen"
starie Skrevet 7. januar 2003 #4 Skrevet 7. januar 2003 Skavanker blir mindre synlige uansett dersom man er flink til å fremheve sine fordeler
Gjest Diva Skrevet 7. januar 2003 #5 Skrevet 7. januar 2003 Er både flink til å rense og pleie huden min, samtidig som jeg liker å sminke meg, - diskrèt, men elegant. Markere øyne og munn gir meg litt tydeligere ansiktstrekk. Er dessverre blitt avhengig av sminke. Men pokker heller. Det er verdt det :D Dog, sminke bør foregå med rette farger som passer vedkommende og i diskrète doser..... Som Starie sa : Skavanker blir mindre synlige uansett dersom man er flink til å fremheve sine fordeler :D
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #6 Skrevet 8. januar 2003 Jeg har aldri følt med vel med for mye sminke. Jeg vil være mest mulig meg selv.. jeg begynte å gå med mascara på ungdomskolen i 9.klasse. Så har jeg gått med pudder på vinterdagene for å ikke se så blek ut og litt øyeskygge for ikke å se så trøtt ut. Til fest tar jeg på meg brunkrem, rouge, øyenskygge, mascara, pudder på halsen og leppestift. Da ser jeg fin ut, og passe "natulig " ut Venner og familie sier jeg ser naturlig pen ut både med og uten denne sminken jeg bruker. Trikset er å sminke seg så det skal se naturlig ut.
Gjest Mzfire Skrevet 8. januar 2003 #7 Skrevet 8. januar 2003 Det var mitt innlegg dette siste over her
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #8 Skrevet 8. januar 2003 Hvorfor pudder på halsen? Har ikke hørt om det før jeg...
aline Skrevet 8. januar 2003 #9 Skrevet 8. januar 2003 Når man snakker om naturlig skjønnhet, så trodde jeg ikke det hadde med verken sminke eller rensemidler å gjøre jeg? Vakker fra naturens side er liksom det jeg tenker på. Det tilsier jo ikke at du IKKE skal være snill med huden din, eller at du ikke skal ta vare på denne skjønnheten du har fått tildelt i gave fra naturens side. Ei heller at du ikke har lov å sminke deg. Men rett og slett at du er vakker både med og ute, fordi det er DU som er vakker, ikke din dyktighet til å sminke eller fikse best mulig oppå slik du ser ut.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. januar 2003 #10 Skrevet 8. januar 2003 Det jeg mener med natulig skjønnhet er ikke å klare seg på såpe og vann. Den natulige skjønnheten krever både hudpleie, rens og riktig make-up. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #11 Skrevet 8. januar 2003 bruker ikke kosmetikk daglig, og synes ikke det er nødvendig heller. er fornøyd med meg selv. *ravna*
aline Skrevet 8. januar 2003 #12 Skrevet 8. januar 2003 Hva i all verden er det som er naturlig med skjønnheten dersom det er påkrevd med masse medikamenter? Da skjønner jeg ikke betydningen av ordet jeg.
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #13 Skrevet 8. januar 2003 For meg har ikke naturlig skjønnhet noe med make-up å gjøre. Synes heller at det er noe som kommer innenfra.. glimt i øyet, sjarm, åpnenhet osv. At folk tar vare på huden sin er en annen sak for meg. En person med kviser eller noen kilo for mye kan også være en naturlig skjønnhet.
Gjest care Skrevet 8. januar 2003 #14 Skrevet 8. januar 2003 Naturlig skjønnhet kommer innefra, men man er mest naturlig skjønn hvis man bruker mindre sminke- er det ikke slik å forstå... .....trenger vi å misforstå hverandre med vilje
aline Skrevet 8. januar 2003 #15 Skrevet 8. januar 2003 man kan sminke seg for mye, eller man kan sminke seg til fest, eller man kan sminke seg naturlig. Vi pleier vel å si det slik vel? Men snakker man om "naturlig skjønnhet" så trodde virkelig ikke jeg at det var når man er avhengig av pleie og sminke for å oppnå denne visstnok "naturlige skjønnheten". da missforstår jeg bruken av ordet, og det er ikke for å være vanskelig eller med vilje, jeg forstår rett og slett ikke bruken av ordet, fordi jeg selv pleier å bruke ordet/ordene om noe helt annet.
Tusseline Skrevet 8. januar 2003 #16 Skrevet 8. januar 2003 Hva i all verden er det som er naturlig med skjønnheten dersom det er påkrevd med masse medikamenter? Da skjønner jeg ikke betydningen av ordet jeg. Veldig enig med deg aline ;-)
*Lillian* Skrevet 8. januar 2003 #17 Skrevet 8. januar 2003 Hmm... Når jeg hører folk si "naturlig skjønnhet" så har det alltid blitt ment om mennesker som er pene/flotte UTEN sminke, plastisk kirurgi eller annet "dilldall".... Så jeg er veldig enig med Lea og Aline. Sminker man seg så det ser naturlig ut, er man ikke naturlig skjønn, men naturlig/diskrè sminket....... Iallfall slik jeg har lært betydningen av ordene. Jeg synes de fleste mennesker blir penere med sminke, men når jeg sier med sminke, mener jeg ikke nødvendigvis et lass med sminke som renner bort i regnet. Oftest er et lag mascara nok til å gjøre de fleste folk vakre. Men de er likevel ikke naturlig skjønne da, det blir de først når de tar av seg sminken. Mener jeg. Naturlig skjønnhet er de som er født med et pent ansikt uten sminke, og selvfølgelig kommer skjønnheten innenfra! Men det finnes to typer skjønnhet; en ytre og en indre. Jeg har en indre skjønnhet, jeg.... Også er jeg naturlig sminket.... Man kan vel ikke sminke fram en naturlig skjønnhet! Lillian
Gjest Duchess Skrevet 8. januar 2003 #18 Skrevet 8. januar 2003 Her er jeg veldig enig i alt Lillian skriver Naturlig skjønnhet vil jeg si er en person som er naturlig pen uten sminke
Gjest Mzfire Skrevet 8. januar 2003 #19 Skrevet 8. januar 2003 Til Gjest: Pudder på halsen bruker jeg fordet det er lettere å smøre på pudder enn brunkrem. Med brunkrem på halsen, blir det lettere skjolder. Ellers vil jeg tilføye at naturlig skjønnhet vil si ingen sminke. Men jeg ser helt klart fordelen med å bruke litt sminke for å få mer farge til ansiktet og for å fremheve pene ansiktstrekk. Det kan være nok å bare bli brun i ansiktet så er man pen og egne farger kommer bedre fram. Uten å måtte behøve å bruke sminke. Kan høres ut som jeg bruker masse sminke selv, men til hverdags går jeg nesten ikke med sminke. Bare ved sjeldne andledninger Alle er pene i seg selv uten sminke også....
blå Skrevet 8. januar 2003 #20 Skrevet 8. januar 2003 Jeg bruker veldig lite sminke til daglig. Men skal jeg bort så hender det nok at jeg jeg sitter en stund foran speilet. Sminke er greit nok, men om man bruker så mye sminke at man faktisk er ugjenkjennelig uten...........da begynner det å bli litt vell mye. Møtte en bekjent av meg uten sminke, og jeg kjente ikke jenta igjen jeg......måtte se flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå