Laini Skrevet 17. august 2006 #1 Del Skrevet 17. august 2006 Må ha ny seng og jeg lurer på hva folk her syns er den beste sengen, evt dårlige merker å styre unna? Så de hadde tilbud på svane orginal, noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #2 Del Skrevet 17. august 2006 Må ha ny seng og jeg lurer på hva folk her syns er den beste sengen, evt dårlige merker å styre unna? Så de hadde tilbud på svane orginal, noen erfaringer? ← Vi har Svane Continental (eller hva den heter), og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 17. august 2006 #3 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Det er viktig med god madrass, men senga er ikke så viktig. Broren min var en dag på Ikea for å prøveligge senger, jeg valgte en litt fastere/hardere. Jeg er fornøyd med min madrass, han fornøyd med sin. Du må test ligge selv, evt sammen med den du skal dele seng med. Endret 17. august 2006 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 17. august 2006 #4 Del Skrevet 17. august 2006 Veldig fornøyd med min Ikea. Den slår alle andre senger jeg har ligget i. Selv ikke Hästens jeg sov i på hotell i sommer slår denne.... Husker også at den fikk best i test for et par år siden. Men så er det jo sånn at rygger er forkjellige, og det som passer den ene trenger ikke passe den andre... Ikea trenger du iallefall ikke styre unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 17. august 2006 #5 Del Skrevet 17. august 2006 vi har svane, og den har det blitt en "dump" i. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det,men har hørt flere med svane har klaget på det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 17. august 2006 #6 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Vi har Jensen og er veldig fornøyd. Betalte vel rundt 12000 for 3 år siden på tilbud... Verdt pengene!!! Endret 17. august 2006 av *MissS* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muldvarpen Skrevet 17. august 2006 #7 Del Skrevet 17. august 2006 jeg har en Jensen seng, og det kan absolutt anbefales! er superfornøyd. har hatt den i ca to år, og da kostet den ca 10000 på salg (180 bred) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har Jensen Royal, og den kan jeg anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 17. august 2006 #9 Del Skrevet 17. august 2006 vi har svane, og den har det blitt en "dump" i. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det,men har hørt flere med svane har klaget på det samme. ← Jeg skjønner hva du mener, er sånn på vår og - noe som gjør at den ikke er spesielt god å ligge i lenger, blir for bløtt nede i dumpa. Tror det er noe som skjer på alle continentalsenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #10 Del Skrevet 17. august 2006 Vi har Svane Classic og kjenner igjen problemet med dumpa. Tror ikke jeg ville valgt continentalseng igjen. Tror at Ikea bør undersøkes i hvertfall for de har fått veldig gode omtaler på madrasser som er forholdsvis billige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 17. august 2006 #11 Del Skrevet 17. august 2006 Glemte og si: Skulle jeg kjøpt seng nå ville jeg hatt en hard rammemadrass - det er den typen seng jeg sover aller best i. Og det blir ikke dump der du ligger, den holder seg hard. Ville ihvertfall ikke valgt kontinentalseng en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 17. august 2006 #12 Del Skrevet 17. august 2006 Skulle innom og fraråde rammemadrasser, men det er tydeligvis forskjellige meninger om det her inne Har hatt to rammemadrasser, og vel er de gode å ligge i (med overmadrass vel og merke, de er gjerne litt hardere i utgangspunktet enn andre), men de er også umulige å flytte på og å skifte sengetøy på! Ikeamadrasser har jeg veldig god erfaring med, men Svane (flere typer) har jeg sett få dump ganske kjapt. Akkurat nå har jeg en tolv år gammel, velbrukt, billigmadrass fra sengetøyslageret, og den er så god som ny ennå. Til og med uten overmadrass! Samlet sett: Ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 17. august 2006 #13 Del Skrevet 17. august 2006 jeg skal absolutt ha kontineltalseng igjen, men jeg skal ha et annet merke antakeligvis ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #14 Del Skrevet 17. august 2006 Det er viktig med god madrass, men senga er ikke så viktig. Broren min var en dag på Ikea for å prøveligge senger, jeg valgte en litt raskere. Jeg er fornøyd med min madrass, han fornøyd med sin. ← En litt RASKERE seng? Og det vil si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 17. august 2006 #15 Del Skrevet 17. august 2006 Sorry, fastere skulle det stå. Jeg betalte max 3000 for min ikea seng + madrass og overmadrass. Bruker det kanskje ikke i overskuelig framtid. Men sover ekstremt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 17. august 2006 #16 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Jensen Pulse kontinental 150 x 200 er på tilbud til 8990 (førpris: 16000 ca) på Skeidar. Det er en nyhet fra Jensen. Det er en kjempe seng men det spørs jo hvor mye penger du vil bruke, men Jensen er absolutt verdt pengene syns nå jeg. Det har også veldig mye å si åssen hardhet du velger på madrassen. ca 80 kg på en medium madrass... Endret 17. august 2006 av Minimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. august 2006 #17 Del Skrevet 17. august 2006 Skulle innom og fraråde rammemadrasser, men det er tydeligvis forskjellige meninger om det her inne Har hatt to rammemadrasser, og vel er de gode å ligge i (med overmadrass vel og merke, de er gjerne litt hardere i utgangspunktet enn andre), men de er også umulige å flytte på og å skifte sengetøy på! ← Rammemadrasser med ben er da mye lettere å flytte på enn kontinentalmadrasser! :klø: Hadde for Jensen Royal rammemadrasser sammen med eksen og var kjempefornøyd! (Med sengen altså... ). Den gangen kjøpte vi Jensen fordi han hadde behov for ekstra lang seng. Da jeg og min nåværende samboer skulle kjøpe seng endte vi opp med dyreste variant av IKEA Sultan med Jensen overmadrass og jeg merker faktisk ingen forskjell bortsett fra at den nåværende løsningen kostet ca. 15.000 mindre... Jensen overmadrass ble valgt fordi jeg synes naturlateks og bomull er svært behagelig samtidig som den er enkel å dele i tre og enkelt lar seg vaske i vanlig vaskemaskin på 60 grader. Jeg synes rammemadrasser er praktiske og holdbare. Min erfaring med kontinentalmadrasser er at de blir for myke, lett blir nedligget og at det både er vanskelig å skifte på dem og å gjøre rent under og bak dem. Vi bruker kappelaken på vår madrass som gjør at man ikke kan se forskjell på den og en kontinentalseng. Dette laknet skiftes ved behov mens vi på overmadrassen har et eget laken som er enkelt å skifte sammen med det andre sengetøyet ca. en gang i uken. Mitt råd er altså at du velger en rammemadrass og legger litt ekstra penger i overmadrassen. Sengen bør heller ikke være for myk og er du en vanlig norsk kvinne på 60 - 70 kg. bør du velge en medium madrass. En vanlig norsk mann bør ha en hard madrass. Er dere ett par, bør dere m.a.o. velge madrass med forskjellig hardhet. Med en skikkelig overmadrass kan jeg love at dere ikke vil merke noe til skillet i midten! Merker jeg kan anbefale m.h.p. selve madrassen er Jensen og IKEA. Overmadrassene til IKEA er sikkert greie nok, men siden de ikke er vaskbare, anbefaler jeg Jensen eller Wonderland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 17. august 2006 #18 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) IKEA ble best i test igjen nå for ikke lenge siden, de gruset både Jensen, Hästens, Tempur og alle de andre dyre merkene. Endret 17. august 2006 av Spirito Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. august 2006 #19 Del Skrevet 17. august 2006 "Best i test" fra IKEA er en avansert skumplastmadrass og ikke en springfjærmadrass. Madrassene den ble testet mot er dessuten beregnet på å brukes sammen med overmadrass hvilket ikke ble gjort i testen. Jeg benekter ikke at IKEA sine madrasser er gode, men sammenlikningsgrunnlaget blir feil! Vi kjøpte imidlertid "best i test"-madrassene fra IKEA til bruk i gjestehuset på hytta og de er greie nok, men vi kjøpte overmadrass likevel siden de er i overkant faste... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart Skrevet 18. august 2006 #20 Del Skrevet 18. august 2006 Vi har Jensen Senator med motor. (dvs. slik at man kan stille madrassen i ulike posisjoner). Har hatt denne i et par - tre år nå og har aldri angret på investeringen. Hver gang vi er hjemmefra lengter jeg tilbake til sengen min!! Siden vi alle er forskjellige med tanke på vekt, liggestilling og om vi foretrekker å ligge mykt eller hardt, anbefaler jeg alle å prøve ut forskjellige senger, madrasser og overmadrasser før kjøp. Det som passer for en kan være drepen for en annens rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå