Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tak i en utrolig morsom sofagruppe fra 60-tallet. Den er kaldgul i fargen, enkle linjer og med to tilhørende "eggestoler". Sitter å funderer litt på hvordan jeg skal få den til å komme best til sin rett i en stue. Hvilke farger på vegg og møbler vil være passende? Har tenkt litt gråbrunt på vegg og bruke turkis som oppfrisker. Kanskje en vegg med mønstret tapet. Har noen gode ideer til meg? Interiør-genet er ikke så utviklet hos meg.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli fint med de fargene du nevner! Ellers var det første som slo meg ganske lys grå, til de kald gule møblene. En fargekombinasjon jeg digger..

Skrevet

Det blir litt vanskelig når man ikke har bilder.... Men jeg tenker at det er viktig at du får varmet opp rommet litt. Med vegger i kalde farger og møbler i kalde farger, kan det gjerne bli litt Antarktis over det hele.

Skrevet
Det blir litt vanskelig når man ikke har bilder.... Men jeg tenker at det er viktig at du får varmet opp rommet litt. Med vegger i kalde farger og møbler i kalde farger, kan det gjerne bli litt Antarktis over det hele.

Jeg trodde man skulle passe seg litt for å blande kalde og varme farger? Jeg synes ikke det gjør noe om det blir litt Antarktis, og det er også slik at rommet vender mot vest. Varmt sollys hjelper kanskje litt på Antarktis.. :)

Skrevet

Smak og behag, selvfølgelig :)

Men det går fint å få inn varme elementer i et ellers kaldt miljø. Tenk deg en stue med hvite vegger og lyst tregulv. Sofaen er kald lyseblå. Her vil det være veldig fint med detaljer og tekstiler i mørkebrunt, orange eller dyp rosa.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg syntes "antarktis" er kjempeflott jeg. :)

Men så er nok ganske minimalistisk av meg - liker ikke for mye farger og stash - er så mye roligere og avslappende å se på.

Skrevet

Jeg er nok litt der at jeg fremdeles har den litt lyse mulvarp-fargen i tankene på vegg. Men jeg er litt enig i at litt varmt kan gjøre seg. Æsj, dette er vanskelig. Synes det er så utrolig lekkert med mulvarp/turkis og jeg kan se for meg at sofaen vil bli fin der. Tenker også hvit som lysner det hele litt (gardiner, tepper, puter). KLarer noen å se det? :) Er jeg helt på jordet..?

Og hva med resterende møbler? lyst eller mørkt? Da tenker jeg hvitt eller brunsort, er litt ferdig med trefargene (selv om jeg leste at det er veldig in igjen..;)) Eller hva sier panelet..? ;)

Skrevet

Gulvet er forresten et lyst tregulv, og er det eneste som jeg ikke ønsker å gjøre noe med. Ellers skal alt nytt inn.

Tenk kaldgul sofa i stamme linjer, muldvarp på vegg, hvitt teppe/gardiner og andre tekstildetaljer i muldvarp,hvit og turkis. Jeg har også et relativt stort maleri på lerrett i turkise toner.

Hvordan trykke inn noe varmt i dette..?

Skrevet

Hmmm, kankskje trekke inn noe varm ørkenaktig sandfarge? Altså pittelitt rødlig... Tenk mellom-brunrødt skinn.

Uansett er planter en fiiin måte å mye det hele opp. Alternativ til varm farge.

Kan kanskje hjelpe mer hvis du finner de aktuelle fargene i et fargekart på nettet og linker til dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...