Gå til innhold

Pulsklokke

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg skal kjøpe pulsklokke, men er litt usikker på hva jeg trenger av tekniske finesser. De varierer sterkt i pris, og like så i egenskaper.

Eksempelvis antar jeg at "own code" er en typisk bør/må-egenskap, for å unngå forstyrrelser fra treningskameraters pulsklokker.

Høydemåler, barometer, innebygd treningsprogram etc., høres mindre relevant ut.

XXL:

http://www.xxl.no/xxl_templates/produktlis...e____34786.aspx

G-sport:

http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt...ri.aspx?id=6337

Oslo Sportslager:

http://www.oslosportslager.no/?page=module...&src=pulsklokke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nylig tips om at Polar puls klokkene var av de beste på markedet. Jeg er selv på utkikk etter pulsklokke, men synes det er litt mye å gi 1600 kr for noe jeg bare kommer til å ha på meg på treningen... :sjenert:

Skrevet

Miss, kjøp deg en på Lidel til 175 kr. fungerer helt greit. ;)

kenneth, jeg har ikke helt oversikt men de dyrere modellene

har mulighet til å overføre data til PC. Slik at du kan føre

treningsdagbok osv.. Trenger du det ?

Skrevet
Miss, kjøp deg en på Lidel til 175 kr. fungerer helt greit.  ;)

kenneth, jeg har ikke helt oversikt men de dyrere modellene

har mulighet til å overføre data til PC. Slik at du kan føre

treningsdagbok osv.. Trenger du det ?

jøss! :overrasket: mener du det? funker den til aerobic og sånt? har hørt at noen klokker kan "ta inn" andres klokker i salen. eller noe sånt...

Skrevet
jøss! :overrasket: mener du det? funker den til aerobic og sånt? har hørt at noen klokker kan "ta inn" andres klokker i salen. eller noe sånt...

Den fungerer helt OK. Denne pulsklokken vil nok "ta inn" andres

klokker. Men da må man flytte litt på seg.

Gjest mariQua
Skrevet

Jeg kjøpte den billigste jeg fant, og den funka helt strålende (helt til bikkja spiste den opp). Jeg hater masse stæsj jeg ikke trenger - jeg skulle bare ha en pulsmåler, rett og slett. Ingenting annet. Klokke og pulsmåler.

Det jeg savnet på min, var lys i displayet. Kjøpte den på sommeren, og tenkte ikke på at det var lurt med lys i vintermørket.

Skrevet

Jeg har Polar F11 (som det var linket til lengre opp), og er kjempefornøyd med den. Hvis du skal trene med andre, er det ikke alltid "bare å flytte seg" når det blir interferrens med ei annen klokke - da vil det oftest være en uriktig puls allikevel, selv om den ser ut til å "gå riktig". Så jeg mener (som trådstarter) at own code-funksjonen er viktig. Treningsprogrammet som følger med i F11 bruker jeg faktisk overraskende mye, men det tror jeg uansett at man kan lage på polar sine hjemmesider, om man vil overføre data til pc. (Noe jeg forøvrig også har MYE større glede av enn jeg forventet)

Men, det var en dyr sak - en investering. For å spare inn litt, kjøpte jeg faktisk min pulsklokke på Intersport i Sverige - den var faktisk kronemessig litt billigere enn her hjemme, i tillegg til at jeg tjente på kursen. Da jeg kjøpte mi klokke, sparte jeg (og sambo) nesten 500,- pr klokke på dette! Svenskehandelen lenge leve! :ler:

Skrevet

Hm.. jeg så en "jenteklokke på XXL".. Noen som har den? Tror det er Polar det også...

Skrevet

Den jeg har er semi-avansert og kosta rundt 800 kr. Jeg bruker to funksjoner: At den viser pulsen min, og klokka som viser hvor lenge jeg har trent.

Gjest kenneth
Skrevet (endret)

Tjena! Jeg kjøpte Polars F11. Har ikke rukket å sette meg inn i alt ennå, men jeg fant ingen stoppeklokke der - utenom den own-zone-saken. Stemmer dette? Sikkert ikke et problem altså, da own-zonen nok duger i massevis, men jeg tok liksom en god gammeldags stoppeklokke for gitt.

Endret av kenneth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...