Gå til innhold

Reingjering i andletet:

Anbefalte innlegg

Gjest nalle-maja
Skrevet

Når eg reingjer ansiktet med sterk reinsevatn, er det bra når det svir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg først lurte på hva den regjeringa dreiv på med :ler:

Rengjøring i ansiktet skal ikke svi, da er produktene for sterke for huden din.

Skrevet

Nei, det bør ikke svi, det irriterer huden. En bør unngå å bruke hudprodukter med alkohol innhold.

Skrevet

Dette lurer jeg på og, clinique's rensevann svir jo veldig, men når jeg spurte dama på parfymeriet sa hun at det var sånn det skulle være :roll:

Skrevet
Dette lurer jeg på og, clinique's rensevann svir jo veldig, men når jeg spurte dama på parfymeriet sa hun at det var sånn det skulle være :roll:

Renseprodukter skal IKKE svi!!! Clinique sine ansiktsvann (unntatt det som heter Mild Clarifying Lotion) inneholder bøttevis med alkohol og menthol, og er mer egnet til å fjerne neglelakk med, enn til å ha i ansiktet.

Hvis et produkt svir, er det ikke riktig for huden din. Unntaket kan være noen produkter som inneholder fruktsyrer, som huden må venne seg til. I begynnelsen kan disse svi bittelitt, men ikke på sikt.

Skrevet

Nei..., sa hun det...?, det er veldig rart. Jeg har brukt forskjellige ansiktvann, og de har aldri svidd, selv om jeg har veldig ømfintlig hud, med kviser osv. Viss den svir så er den for sterk for huden, har min hudpleier sagt til meg. Kan umulig være at akkurat den skal svi, da begynner jeg virkelig å lure...! Før i tiden brukte en jo svært sterke produkter som svei, og det skulle liksom trekke sammen porene. Men slik er det absolutt ikke den dag i dag! Ansiktsvannet skal balansere huden, ta vekk siste rester etter rensen, og gjøre ansiktet klar for å ta imot kremer osv.!

Skrevet
Renseprodukter skal IKKE svi!!! Clinique sine ansiktsvann (unntatt det som heter Mild Clarifying Lotion) inneholder bøttevis med alkohol og menthol, og er mer egnet til å fjerne neglelakk med, enn til å ha i ansiktet.

Hvis et produkt svir, er det ikke riktig for huden din. Unntaket kan være noen produkter som inneholder fruktsyrer, som huden må venne seg til. I begynnelsen kan disse svi bittelitt, men ikke på sikt.

Helt enig!

Fryktsyrer osv., kan svi, jah! Men IKKE ansiktvann. Jeg ville stoppet å bruke det dere har med engang, og kjøpt en ny. Ansiktvann BØR IKKE innholde alkohol!

Skrevet

Og jeg som trodde clinique var bra for hus som ikke tåler parfyme noe særlig da, var no det jeg ble anbefalt. :forvirret: Ikke rart huden min blir rød og blank etter på da..

Skrevet

Clinique sin uten alkohol er bra for sart hud. Selv bruker jeg qliniques rensevann med alkohol, og den passer bra for huden min...

Men, dette lurer jeg også på... Hvorfor har de alkohol i rensevannet om det ikke er bra for huden??

Skrevet

Da jeg gikk til hudlegen for å få noe for den urene huden min fikk jeg noe som var ca 80 % alkohol. Den sved ikke og fungerte ganske bra, men fy så dyr! Tror at man kan bruke litt sterkere ting på tenåringskviser, men voksen uren hud må ikke tørkes ut. Det gjør bare vondt verre. Fatter ikke at parfymeriene stadig anbefaler disse sterke, brannfarlige ansiktsvannene. Det er så typisk å begynne på Clinique hvis man ikke har peiling (Ellers ikke et vondt ord om Clinique, for de har mange gode produkter også).

Skrevet (endret)

Det samme sa ekspeditrisen til meg om det vannet! Jeg prøvde det i god tro, og fortsatte å bruke det i en ukes tid siden hun påstod at det var når det svei at det funket best ( :roll: ). Ble bare tørr og jævlig. Helt enig med Elphaba, det er så mye sterke saker i den greia at den får ikke komme nærme mitt ansikt flere ganger.

Endret av Pheps
Skrevet

Altså, helt off topic, men du har feil bjørn i avataren din Nalla-Maja. ;)Her kan du se bilde av deg- du er den med selekjole. Hilsen lillesøster Brumma

Gjest nalle-maja
Skrevet (endret)

Brumma: Eg hadde ein mistanke om det :ler: Eg skal sjå om eg finn eit OK bilete av den rette karakteren når eg får tid :)

Tilbake til temaet.

Eg nyttar Loreal Pure Zone continuos action, clarifying toner med salicyl-syre. Den svir stundom... :forvirret:

Endret av nalle-maja
Skrevet

Har brukt hudlege selv da jeg var yngre.

Det at det svir betyr at du brenner/etser vekk det ytterste laget på huden. Det er bare bra en gang i bland, som feks hos hudlege, når man untaksvis skal dyp rense huden.

Det er ikke å anbefale å bruke noe som svir daglig, eller i det heletatt sånn totalt sett. Man kan over tid få skade på huden samt at huden kan være lettere mottagelig for urenheter, kviser ol.

En som jobbet hos den hudlegen jeg brukte hadde renset huden slik før med motoet "At det svir betyr at det hjelper..." og hun måtte i dag bruke veldig mye hudprodukter for å rette opp de skadene hun hadde fått.

Skrevet (endret)
Brumma: Eg hadde ein mistanke om det :ler: Eg skal sjå om eg finn eit OK bilete av den rette karakteren når eg får tid :)

Du trenger ikke bytte altså, jeg har bare lest for mye "Bamse" i min barndom til å unngå å kommentere det! :ler:

Nå skal jeg forresten la dere få ha tråden deres for dere selv... :sjenert:

Endret av brumma*
Skrevet
Har brukt hudlege selv da jeg var yngre.

Det at det svir betyr at du brenner/etser vekk det ytterste laget på huden. Det er bare bra en gang i bland, som feks hos hudlege, når man untaksvis skal dyp rense huden.

Dette har jeg vanskelig å tro på. En kjemisk peeling etser vekk det ytterste hudlaget slik at ny hud kan vokse frem, men det er jo noe helt annet.

Vil tro at hudvann som svir inneholder stoffer som irriterer; sprit på huden kan ikke etse vekk hudlag, kun fjerne døde hudceller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...