Aquarius Skrevet 7. januar 2003 #1 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg så en dokumentar her forleden dag.(Fakta på lørdag) Den handlet om rike amerikanske menn som reiste til Russland for å finne seg en kone. Eller for å være mer korrekt; de skulle kjøpe seg en kone. Amerikanern satte inn en kontaktannonse i et russisk blad, og hvis han fikk svar av en interresant kvinne dro han til Russland for å møte henne. Selvom de hadde problemer med å forstå hverandre på grunn av språket, begynte de å si "I love you" til hverandre etter få dager. Mannen på ca. 50 fridde til kvinnen som var 34 år etter en uke. Hun aksepterte, og fikk 500 dollar på forskudd for å ha sagt ja til giftemålet. Han reiste tilbake til USA. De lovte å holde kontakten til hun kunne komme til USA. Men kvinnen svarte aldri på brevene han sendte. Etter noen uker bestemte han seg for å finne seg en ny kone. Han reiste til Russland, fant en kvinne han likte. En uke med kyss, klapp og klem, så fridde han igjen. Damen på 34 svarte ja. Om de holdt sammen vet jeg ikke. De russiske kvinnene trenger penger så sårt at de er villig til å gifte seg med en ukjent mann. At gifteklare menn benytter seg av det er helt utrolig tragisk. For det første: Hva er sjansen for at du virkelig finner en du vil tilbringe livet sammen med på en uke? For det andre: Å kjøpe seg en kone er umoralsk og PATETISK! Finnes det ikke andre måter å møte sin kommende hustru? Jeg måtte faktisk le litt av han ene mannen, han ville ha en kone, no matter what! Tenk å fri til to kvinner du ikke kjenner mens millioner av folk seg på gjennom TV'en. For meg framsto han som en veldig desperat, giftesyk mann. (Må forresten innrømme at jeg ikke så begynnelsen av dokumentaren, så jeg kan ha misforstått eller ikke fått med meg viktige punkter i dokumentaren.) Var det noen som så denne dokumentaren? Hva synes dere at noem menn som kjøper seg en brud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. januar 2003 #2 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har sett den før. Jeg er litt ambivalent i hva jeg syns om det egentlig. På den ene siden syns jeg det er greit, så lenge det er to voksne mennesker som begge vet hva de går til. Men det er ikke greit om det er slik at den ene parten er svakere på alle måter, at den parten(kvinnen egentlig) ikke ser noen utvei for seg og sine, annet enn å gifte seg. Noen av de russiske kvinnene i denne dok. så ut til å ha det greit, uten at hverken jeg eller dere vet noe mer enn hva vi så. Ja, det er forskjeller i kulturene og kvinner fra land som Russland og Thailand, som treffer menn med ekteskap for øyet, er gjerne vant med en holdning som tilsier at kvinnen er den mer underdanige i et forhold. Jeg skjønner godt at menn som liker å være "sjefen" i et forhold, søker seg jenter med en bakgrunn som tilsier at de får det slik de vil. Det er lett å rope høyt om at det er galt i dagens samfunn at kvinnen skal være underdanig, men er det så galt om man er oppdratt slik? Må de forandre seg fordi Vesten krever det i et moderne forhold? Er mannen snill og respekterer henne, selv med ønsket om en underdanig hustru, er det vel ikke SÅ galt som vi skal ha det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #3 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg kom også midt inni dokumentaren. Tenkte jeg skulle spore den opp igjen, for å se reprisen (det går alltid en i reprise, gjør det ikke). Vel, jeg ble ikke sjokkert. Vi kvinner har da alltid vist at det finnes desperate menn, har vi ikke? Det som jeg reagerte på, var at de reiste så langt for å få seg en kvinne. Hvorfor finner de ikke noen som er nærmere. Det moralske aspektet her kan man jo diskutere opp og i mente. Jeg for min del, tror at det er en grunn til at disse mennene drar til russland å finner seg koner. De er sikkert så "fucked" i hodet at de ikke klarer å finne en kone i nærmiljøet. De er like desperate som de russiske kvinnene, men de har nok et annet motiv en dem. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerry Seinfeld Skrevet 7. januar 2003 #4 Del Skrevet 7. januar 2003 Alle kvinner er mer eller mindre "til salgs". I vår vestlige kultur, så pakkes en slik forretningtransaksjon ofte inn i litt penere "emballasje", nesten til det ugjennkjennelige, fordi vi ønsker at det skal være slik. Men... forskjellen er i virkeligheten liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå