Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Dersom Mattilsynet hadde ført tilsyn med skolebarnas matpakker, ville de kastet mesteparten av dem. Antallet bakterier blir mangedoblet når matpakkene ikke ligger i kjøleskapet."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1423868.ece

1 - Helt ærlig: Hvor mange av dere har blitt syke av å spise matpakke?

2 - Er det flere enn meg som synes journalisten kunne lagt mer vekt på å finne ut hvor mange det egentlig er som _blir_ syke av matpakka? Mitt inntrykk er at det er svært, svært få om noen så lenge den ikke er flere dager gammel.

Begynner å lure på bakkekontakten til enkelte mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
(..jeg var så lei av voldtektstråder..)
Skrevet

Kun opplevd å bli småkvalm av synet av inntørket leverpostei og svett gulost.

Gjest BagLady
Skrevet

Foreslår at du starter en tråd om hvordan vi kan beskytte oss mot matpakker!

Skrevet
Kun opplevd å bli småkvalm av synet av inntørket leverpostei og svett gulost.

:klappe::ler:
Skrevet

Personlig kan jeg tenke meg å vente litt. Gjøre andre ting først og heller dø litt senere. Men matpakke spiser jeg altså likevel. Ganske hyklersk av meg.

Skrevet

Men hvorfor er det ingen som lager matpakker med ekstrabunn og plass til et kjøle element??

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)

Et mer interessant spørsmål ville vært: "Hvor mange av dere har dødd av matpakke?". Jeg tror faktisk svaret hadde vært 0 her på KG.

Jeg skulle ha vært dagblalala-journalist, jeg. *stolt*

Endret av Slangen
Skrevet
Et mer interessant spørsmål ville vært: "Hvor mange av dere har dødd av matpakke?". Jeg tror faktisk svaret hadde vært 0 her på KG.

Jeg skulle ha vært dagblalala-journalist, jeg. *stolt*

*rekke opp hånda*

Jeg har! Jeg døde helt! Ha, nå falt teorien din helt i grus.

Skrevet
Men hvorfor er det ingen som lager matpakker med ekstrabunn og plass til et kjøle element??

Nei, si det - kanskje fordi det fungerer utmerket med vanlig matpakke.

Kanskje noen velger å bruke mer tid på å snakke med barnet sitt om dagens små og store hendelser, fremfor å lage matpakker med doble bunner og strivaske huset annen hver dag.

Skrevet

Kanskje noen velger å bruke mer tid på å snakke med barnet sitt om dagens små og store hendelser, fremfor å lage matpakker med doble bunner og strivaske huset annen hver dag.

:overrasket:

Ville det tatt så lang tid å legge et kjøle element i bunnen?? :klø:

Skrevet

Sikkert ikke, men alt annet dusteri enkelte gjør i huset fordi enkelte tror man er så forbanna flink tar tid. Og den tiden er det mange som bruker på godt samvær med barna sine, mens andre bruker den på å skryte av dusteriet sitt her på kg og henge ut det som er av familiemedlemmer. Hver sin lyst og hver sin intelligens.
Skrevet

Vil kjøleelementet ha noe å si? Utenom å bidra til å gjøre barn mindre motstandsdyktige mot bakterier, svekke deres immunforsvar og sikre dem en framtid som svake og syke individer?

Jeg har mistanker om at det jobber mange allergikere og astmatikere i Mattilsynet.

Skrevet
Sikkert ikke, men alt annet dusteri enkelte gjør i huset fordi enkelte tror man er så forbanna flink tar tid.  Og den tiden er det mange som bruker på godt samvær med barna sine, mens andre bruker den på å skryte av dusteriet sitt her på kg og henge ut det som er av familiemedlemmer.  Hver sin lyst og hver sin intelligens.

Skrevet

Ja, bakterier er fælt. Enda verre er det å tenke på at ett hvert menneske har ca 1 kg bakterier og mikroorganismer til enhver tid boende i fordøyelsessystemet. Det man skal passe på er normal hygiene og renslighet når maten lages samt at en eventuell boks er nyvasket.

Skrevet

Så de som lager gode matpakker til barna sine, bruker for lite tid på dem? Jeg bruker aldri mer en 2 min på en matpakke i alle fall ;) Men vi har ikke nyvasket og ryddet hus bestandig nei..

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

En ungdomsbedrift på den videregående skolen jeg gikk på, gjorde det. Tror ikke det ble noen suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...