BMD Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 "Dersom Mattilsynet hadde ført tilsyn med skolebarnas matpakker, ville de kastet mesteparten av dem. Antallet bakterier blir mangedoblet når matpakkene ikke ligger i kjøleskapet." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1423868.ece 1 - Helt ærlig: Hvor mange av dere har blitt syke av å spise matpakke? 2 - Er det flere enn meg som synes journalisten kunne lagt mer vekt på å finne ut hvor mange det egentlig er som _blir_ syke av matpakka? Mitt inntrykk er at det er svært, svært få om noen så lenge den ikke er flere dager gammel. Begynner å lure på bakkekontakten til enkelte mennesker.
BMD Skrevet 17. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2006 (..jeg var så lei av voldtektstråder..)
Prinsesse på erten Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Kun opplevd å bli småkvalm av synet av inntørket leverpostei og svett gulost.
Gjest BagLady Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Foreslår at du starter en tråd om hvordan vi kan beskytte oss mot matpakker!
BMD Skrevet 17. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2006 Kun opplevd å bli småkvalm av synet av inntørket leverpostei og svett gulost. ←
BMD Skrevet 17. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2006 Personlig kan jeg tenke meg å vente litt. Gjøre andre ting først og heller dø litt senere. Men matpakke spiser jeg altså likevel. Ganske hyklersk av meg.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 Men hvorfor er det ingen som lager matpakker med ekstrabunn og plass til et kjøle element??
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 (endret) Et mer interessant spørsmål ville vært: "Hvor mange av dere har dødd av matpakke?". Jeg tror faktisk svaret hadde vært 0 her på KG. Jeg skulle ha vært dagblalala-journalist, jeg. *stolt* Endret 17. august 2006 av Slangen
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #11 Skrevet 17. august 2006 Et mer interessant spørsmål ville vært: "Hvor mange av dere har dødd av matpakke?". Jeg tror faktisk svaret hadde vært 0 her på KG. Jeg skulle ha vært dagblalala-journalist, jeg. *stolt* ← *rekke opp hånda* Jeg har! Jeg døde helt! Ha, nå falt teorien din helt i grus.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #13 Skrevet 17. august 2006 Men hvorfor er det ingen som lager matpakker med ekstrabunn og plass til et kjøle element?? ← Nei, si det - kanskje fordi det fungerer utmerket med vanlig matpakke. Kanskje noen velger å bruke mer tid på å snakke med barnet sitt om dagens små og store hendelser, fremfor å lage matpakker med doble bunner og strivaske huset annen hver dag.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #14 Skrevet 17. august 2006 Nei, si det - kanskje fordi det fungerer utmerket med vanlig matpakke. Kanskje noen velger å bruke mer tid på å snakke med barnet sitt om dagens små og store hendelser, fremfor å lage matpakker med doble bunner og strivaske huset annen hver dag. ← Ville det tatt så lang tid å legge et kjøle element i bunnen?? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 Ville det tatt så lang tid å legge et kjøle element i bunnen?? :klø: ← Sikkert ikke, men alt annet dusteri enkelte gjør i huset fordi enkelte tror man er så forbanna flink tar tid. Og den tiden er det mange som bruker på godt samvær med barna sine, mens andre bruker den på å skryte av dusteriet sitt her på kg og henge ut det som er av familiemedlemmer. Hver sin lyst og hver sin intelligens.
punktom Skrevet 17. august 2006 #16 Skrevet 17. august 2006 Ville det tatt så lang tid å legge et kjøle element i bunnen?? :klø: ← Vil kjøleelementet ha noe å si? Utenom å bidra til å gjøre barn mindre motstandsdyktige mot bakterier, svekke deres immunforsvar og sikre dem en framtid som svake og syke individer? Jeg har mistanker om at det jobber mange allergikere og astmatikere i Mattilsynet.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #17 Skrevet 17. august 2006 Sikkert ikke, men alt annet dusteri enkelte gjør i huset fordi enkelte tror man er så forbanna flink tar tid. Og den tiden er det mange som bruker på godt samvær med barna sine, mens andre bruker den på å skryte av dusteriet sitt her på kg og henge ut det som er av familiemedlemmer. Hver sin lyst og hver sin intelligens. ←
skrue Skrevet 18. august 2006 #18 Skrevet 18. august 2006 Ja, bakterier er fælt. Enda verre er det å tenke på at ett hvert menneske har ca 1 kg bakterier og mikroorganismer til enhver tid boende i fordøyelsessystemet. Det man skal passe på er normal hygiene og renslighet når maten lages samt at en eventuell boks er nyvasket.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #19 Skrevet 18. august 2006 Nei, si det - kanskje fordi det fungerer utmerket med vanlig matpakke. Kanskje noen velger å bruke mer tid på å snakke med barnet sitt om dagens små og store hendelser, fremfor å lage matpakker med doble bunner og strivaske huset annen hver dag. ← Så de som lager gode matpakker til barna sine, bruker for lite tid på dem? Jeg bruker aldri mer en 2 min på en matpakke i alle fall Men vi har ikke nyvasket og ryddet hus bestandig nei..
Gjest Gjest_Frosken_* Skrevet 18. august 2006 #20 Skrevet 18. august 2006 Men hvorfor er det ingen som lager matpakker med ekstrabunn og plass til et kjøle element?? ← En ungdomsbedrift på den videregående skolen jeg gikk på, gjorde det. Tror ikke det ble noen suksess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå