Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Registrering på cdon.com krever registrering av personnr: CDON.COM etterspør ditt personnummer for å øke sikkerheten og for å kunne ha mulighet for å utføre en kredittsjekk. Er dette strengt tatt nødvendig? Jeg har aldri blitt spurt om personnr når jeg skal handle/registrere meg et sted. Jeg synes denne "grunnen" virker litt tynn, og blir derfor veldig skeptisk. Noen god grunn til at man må kredittsjekkes for å handle for noen hundrelapper, kanskje tusenlapper?
Dru Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Jeg reagerte på det samme, men etter en del leting fant jeg ut at de krever det hvis du velger å betale med faktura, ikke hvis du betaler med Visa/Master Card. Og jeg tror de kun sjekker betalingsanmerkninger, ikke inntekt og slikt.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Doh! Står jo øverst der ja, takker. Får unnskylde meg med at registreringa så ut som en skadeskutt krøpling i Firefox.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå