Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Hvor gamle bør barn være før de kan gå alene rundt på Tysenfryd? Og da snakker jeg om at man kjører dem dit, ikke går inn selv, og henter dem etterpå.
Frøken Freken Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Det kommer vel litt an på hvor "voksne" barna er, men jeg har vært på Tusenfryd alene siden jeg var 10 år og det har ikke vært noe problem. Om du sier til barna dine en gang dere er der at du er og finne der og der, men at de flyr selv, så er ikke forskjellen stor til at du leverer dem og henter dem igjen. De fleste barn i dag har mobiltelefon, så skulle det være noe vil de få tak i deg.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Jeg hadde veldig strenge fordler, men fikk fra med fritidsklubben da jeg var 12. hadde med god venninne og transport til og fra. På stedet gjorde vi som man ville.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 -så trettenåringer kan fint gå alene?
Gjest allium Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Min eldste var på Tusenfryd med broren for to år siden, da var han 13 (snart 14), og broren 8. Det gikk helt fint, og det var ikke første gang eldstemann var der uten voksne.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 En 13 åring klarer seg kjempefint på Tusenfryd! Tenker tilbake til hvordan jeg var som 13 åring... Begynte å røyke og smake alkohol...
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 ← Om ett år har hun nok vært på druen. Hvilken verden lever du i?
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 I en verden der jeg passer på barnet mitt
Daria Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 13 burde ikke være noe problem -var 3 uker alene på språkreise da jeg var 14...
tuji Skrevet 17. august 2006 #11 Skrevet 17. august 2006 I en verden der jeg passer på barnet mitt ← Den var skarp... Barna dine gjør nok ting du ikke vet om selv om du passer på dem. Jeg begynte også å røyke som 13-åring, selv om foreldrene mine passet på meg. Men det var ikke det denne tråden handlet om.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #12 Skrevet 17. august 2006 I en verden der jeg passer på barnet mitt ← Du skal nok få deg mange overraskelser i årene som kommer.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #13 Skrevet 17. august 2006 Den var skarp...Nei, den var kun dum - akkurat som forventet
tuji Skrevet 17. august 2006 #14 Skrevet 17. august 2006 Nei, den var kun dum - akkurat som forventet ← Ikke skarp som i smart, men litt spydig.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 Ikke skarp som i smart, men litt spydig. ← Skjønte det Smart passer ikke på alle
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #16 Skrevet 17. august 2006 Det var ikke meningen å være spydig. Ihvertfall ikke mer spydig enn gjest og dennes kommentar om overraskelser. Jeg passer på ungen min. Langt mer enn de fleste. Særlig sammenlgnet med de det er naturlig å sammenligne seg med, foreldrene ti klassekameratene bl a. Men nei det var ikke det denne tråden handlet om.
Gjest Gamle Alex Skrevet 17. august 2006 #17 Skrevet 17. august 2006 Jeg synes rundt 12 er ok, men ikke en 8 åring , selv om 8 åringen er sammen med enn på 13.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #19 Skrevet 17. august 2006 Det var ikke meningen å være spydig. Ihvertfall ikke mer spydig enn gjest og dennes kommentar om overraskelser. Jeg passer på ungen min. Langt mer enn de fleste. Særlig sammenlgnet med de det er naturlig å sammenligne seg med, foreldrene ti klassekameratene bl a. Men nei det var ikke det denne tråden handlet om. ← Tror de fleste her har fått med seg det du, og derfor ligger det nok en del overraskelser og venter på deg i fremtiden. Passe på er en ting - å bygge opp en gjensidig tillit er noe helt annet, og de to tingene går sjelden hånd i hånd. Jeg har sett nok tilfeller hvor foreldre har passet mye bedre på barna sine enn alle andre gjennom årene - og de foreldrene skulle bare visst. Men tilbake til tråden. Normalt vil en 13 åring klare seg helt fint uten kjente voksne på Tusenfryd, men det avhenger litt av hvor mye ungdommen har blitt passet på hjemme.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #20 Skrevet 17. august 2006 Hehe jeg tviler på at min trettenåring ville ha noe problemer med å greie seg på Tusenfryd uten voksne. Jeg lurte bare på hva som var vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå