Daria Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Menn skriver bedre enn kvinner -sånn er det bare Vet ikke helt om jeg skal eller , men dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Jeg håper for forfatterens del at han spissformulerer og overdriver for å provosere, men jeg klarer likevel ikke ta ham alvorlig. AT MENN ER betre forfattarar enn kvinner, er noko eg har visst ganske lenge. Eg kan på ståande fot rekne opp eit dusin svært gode mannlege norske forfattarar, nålevande og daude, men eg kan ikkje komme på ein einaste kvinneleg forfattar som eg faktisk har lest. Så fordi han ikke leser kvinnelige forfattere, er de dårlige? Han må være synsk han da, som bare ved å se på omslaget kan bedømme boka. Er også imponert over de nyanserte utsagnene Menn skriv betre bøker enn kvinner. AT MENN ER betre forfattarar enn kvinner, er noko eg har visst ganske lenge Det interessante spørsmålet er ikkje om det er slik, for det er det, men kvifor det er slik. Godt vi har menn som VET, så vi kvinner bare kan legge bort pennen og slkutte å anstrenge oss, siden vi ikke har det "maskuline blikket" som trengs for å skrive god litteratur
Prinsesse på erten Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Finnes en annen tråd om dette. Se her.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Vel, Ari Behn er jo mye flinkere og intelligent enn f.eks. Vigdis Hjort og Helene Uri. Sånn er det bare
LilleBille Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 .. og når han skulle forklare grunnene på Tabloid i dag - ble det enda mer patetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå