Gå til innhold

Hekling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i damebladene at hekling er så voldsomt i skuddet igjen, og det får meg til å lure på om det er noen av dere som har tatt fram heklenåla? Jeg for min del har aldri tatt i ei heklenål verken før eller siden, og lurer på om det er meg som er helt utenfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heklet i noen år nå. For det meste sjal og vesker. Det første jeg hekla var en topp i grønt. Den ble helt skeiv og ubrukelig, me jeg lærte hvertfall mange teknikker :ler:

Skrevet

Jeg er ikke noen reser i å hekle. Men etter en lengre strikkeperiode så syns jeg det var gøy med noe nytt. Så jeg driver å lærer meg ja.

Skrevet

Har heklet i godt og vel femten år, jeg. Har laget mengder med duker, løpere, grytekluter, skjerf, vesker, mellomverk, gardiner, tepper, sjal,julepynt,belter osv osv. Hekling er enkelt, greit å ta med seg og det går fort unna.

Skrevet

hekler stadig vekk jeg. men har ikke vent meg til å hekle med tynt heklegarn da, blir for tynt. men vesker, pledd og mye slikt det liker jeg å hekle.

Skrevet

Jeg lærte å hekle for litt over ett år siden. Duker og gardiner er ikke helt min stil, men ting som kan hekles i tykt garn og med tykk nål passer meg bedre. Det har blitt en del sjal, vesker, skjerf og luer til meg selv og familie og venner det siste året.

Skrevet

Har heklet i noen år. Blitt mye sjal, vesker, tøfler, luer, en duk ha jeg også fått til, og noen andre småting. Jeg synes det er gøy å hekle og tove det i maskin. Får vondt i skulderen av strikking, men hekling går fint. Også er det så fort gjort.

Skrevet

Har heklet omtrent like lenge som jeg har strikket, fra jeg var ca 10-12 år. Liker godt å hekle i tynt garn (duker o.l.), men har også heklet jakke, vesker, tøfler o.l. i tykt garn.

Skrevet

Jeg hekler og hekler. Det blir mest tepper, men også noen klær. Har heklet en kjempefin 70-tallskjole til datteren min, og en babyjakke. I sommer har jeg heklet leker.

Skrevet

Er det ikke innmari vanskelig a? Jeg har kjempelyst til å lære å hekle, kjenner bare en på min alder som kan det

Skrevet
Er det ikke innmari vanskelig a? Jeg har kjempelyst til å lære å hekle, kjenner bare en på min alder som kan det

er det meg?

:sjarmor:

Jeg synes hekling er greit så lenge jeg husker de forskjellige måtene :ler: Jeg er periodehekler nemlig, så omtrent en gang i året drar jeg frem heklenåla og hekler. Jeg synes at garn er litt dyrt så det er sjelden jeg helkler noe stort, men jeg begynte på et skjørt i våres som jeg aldri avsluttet.... Det kunne blitt veldig fint!

Skrevet
er det meg?

:sjarmor:

Jeg synes hekling er greit så lenge jeg husker de forskjellige måtene :ler:  Jeg er periodehekler nemlig, så omtrent en gang i året drar jeg frem heklenåla og hekler. Jeg synes at garn er litt dyrt så det er sjelden jeg helkler noe stort, men jeg begynte på et skjørt i våres som jeg aldri avsluttet.... Det kunne blitt veldig fint!

Nei ;) Men da kjenner jeg to, hadde glemt deg

Skrevet

Hekling er veldig lett og vanskelig aa gjoere feil. Man kan feks ikke miste masker, for man har jo bare en maske i slengen. Saa hvis man hekler vesker, sjal, tepper o.l, saa er det bare en type masker man trenger aa kunne, saa det er ikke vanskelig nei. Saa kan man avansere litt etterhvert ;)

Skrevet

har heklet litt til og fra de siste årene. Det er kjempegøy, lagde sjal til venninnene mine i julepresang i fjor.

Som arielle over her sier så er det lett å holde styr på maskene siden det er bare en om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...