Gå til innhold

Er dere enige i dette sitat

Anbefalte innlegg

Gjest King James
Skrevet

Er dere enige med dette sitat

A friend is someone who will help you move. A real friend is someone who will help you move a body.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er dere enige med dette sitat

A friend is someone who will help you move. A real friend is someone who will help you move a body.

move a body? (flytte et lik?)

Forstod ikke helt poenget.

Skrevet
move a body?  (flytte et lik?)

Samme lurte jeg på. I såfall... hvis det er tilfellet, så er svaret mitt nei. :ler:

Gjest King James
Skrevet
move a body?  (flytte et lik?)

tror ikke det betyr bokstavlig flytte et lik. Jeg tror det har samme betydning som når man sier tro flytter fjell.

Skrevet
tror ikke det betyr bokstavlig flytte et lik. Jeg tror det har samme betydning som når man sier tro flytter fjell.

I såfall så er jeg enig, men nå har jeg allerede svart nei siden jeg trodde det var snakk om daue mennesker her. :sur:

Skrevet
Tråden er ryddet.

Regler.

Druscilla - mod

ehm... Hvorfor sletta du inlegget hvor jeg skreiv om at det betydde å flytte et lik?

Skrevet

Jeg tror ikke det betyr det samme som å flytte fjell... de har uttrykket "to move a mountain" på engelsk også.

Dette tolker jeg som at de mener at en riktig venn vil hjelpe deg å flytte på et lik... antakelig i overført betydning. Han gjør hva som helst for deg.

Skrevet

Uenig i utsagnet.

Jeg vil si en ekte venn er den som ikke stiller opp for å flytte på lik.

Poenget med utsagnet er det at en ekte venn er med på å flytte et lik. Altså noen som stiller opp for deg uansett, selv om det inkluderer å "rydde opp" etter et drap. Selvfølgelig er ikke poenget om det er strengt tatt et drap eller uhell eller selvforsvar, men at man som venn stiller opp og rydder opp uten å stille spørsmål om det.

Skrevet
Uenig i utsagnet.

Jeg vil si en ekte venn er den som ikke stiller opp for å flytte på lik.

Poenget med utsagnet er det at en ekte venn er med på å flytte et lik. Altså noen som stiller opp for deg uansett, selv om det inkluderer å "rydde opp" etter et drap. Selvfølgelig er ikke poenget om det er strengt tatt et drap eller uhell eller selvforsvar, men at man som venn stiller opp og rydder opp uten å stille spørsmål om det.

Det var det jeg sa, men moderatoren likte det ikke, så det blei sletta :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...