Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 jeg skal søke om rehabiliteringspenger. orker ikke gå inn på detaljene rundt min situasjon, men jeg har til nå mottatt sosialstønad. hvor mye får man utbetalt når man får rehabiliteringspenger? vil gjerne vite hvor mye jeg får å rutte med når den skyhøye husleia og strømmen er betalt...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Tror de bruker samme satsene som ved ledighetstrygd og attføring. Altså noen og 60 % av de tre siste års inntekter.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 men jeg har ikke hatt jobb de siste 3 årene. derfor ble jeg litt forvirra når jeg ble oppfordret til å søke rehab nå som jeg er under behandling :/
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Siden du har gått på sosialstønad vil du nok få minstebeløpet: Rehabiliteringspengenes størrelse, minsteytelse mv. Rehabiliteringspenger gis med 66 prosent av grunnlaget for rehabiliteringspenger. Minste årlige ytelse er 1,8 ganger grunnbeløpet. Hvis du får nedsatt arbeidsevnen før fylte 26 år på grunn av en alvorlig og varig sykdom, skade eller lyte som klart er dokumentert, er minste ytelse tilsvarende 2,4 ganger grunnbeløpet. Info om rehabiliteringspenger fra NAV
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Her er litt info om rehab.penger. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...th_sub=oversikt
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 oi håper jeg får grunnbeløpet (62161 per år) x 1,8 /12 hver måned. da får jeg mye mer å rutte med. kanskje jeg kan ta meg råd til å gå til optikeren og få meg nye briller. de brillene jeg har er -2 svakere enn det jeg skal ha... men jeg må få hjelp til å fylle ut det skjemaet. for det står mye om arbeidsgiver der. jeg har jo ingen arbeidsgiver...
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Snakk med h*n som anbefalte deg å søke. Det er jobben deres å hjelpe! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 oi håper jeg får grunnbeløpet (62161 per år) x 1,8 /12 hver måned. da får jeg mye mer å rutte med. kanskje jeg kan ta meg råd til å gå til optikeren og få meg nye briller. de brillene jeg har er -2 svakere enn det jeg skal ha... men jeg må få hjelp til å fylle ut det skjemaet. for det står mye om arbeidsgiver der. jeg har jo ingen arbeidsgiver... ← Husk at du skal skatte en del av det, da.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 men jeg har ikke hatt jobb de siste 3 årene. derfor ble jeg litt forvirra når jeg ble oppfordret til å søke rehab nå som jeg er under behandling :/ ← Det er akkurat det rehabiliteringspenger er beregnet på. Det gis kun når man er under behandling, eller i enkelte tilfeller når man er under utredning.
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 Men husk at uføregrad kommer også inn her...
miss77 Skrevet 17. august 2006 #11 Skrevet 17. august 2006 Trygdeytelser kan også i mange tilfeller gi deg rett til statlig bostøtte, slik at du får "mindre" husleie også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå