Gjest Gjest_Bamsemums_* Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg har en datter på 7.5 mnd som nekter plent å drikke vann. Har prøvd å gi henne av både flaske og kopp, men hun drikker ikke i det hele tatt. Har prøvd MANGE ganger i flere mnd .. Hun prøver ikke å drikke engang. Hun elsker melk, men kan jo ikke bare drikke melk for alltid heller Har lite lyst til å begynne å gi henne saft eller juice. Hva skal jeg gjøre?!
Gjest HB Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Du kan jo begynne med saft og så blande den tynnere og tynnere til hun slutt drikker bare vann. Hilsen Lille meg
Kykkelikokos Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Skal ikke behøve å ha så mye saft i fra starten heller. Prøv med en dråpe saft/juice i.
Smørblomsten Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Åhh, sliter med samme problem...Følger spent med på tips her... Jeg forsøkte å gi han litt sviskesaft med vann i, han drakk når det var uten vann, men neste gang var det ikke interresant lenger (med vann i) Så da lurer jeg litt på om jeg kanskje bare skal gi han litt søt drikke nå som han er 8 mnd gml, eller om han er for stor og jeg da skaper et problem for meg i fremtiden med overgangen til vann........... (Har i utg-pkt IKKE lyst å gi han saft/juice)
Tusenfryd Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 (endret) Mitt barn vil heller ikke ha vann. Elle saft eller juice. Da det var på det varmeste, ga vi vannmelon for væskebalansen, så blir det kanskje vann etterhvert når morsmelken avtar. Endret 17. august 2006 av Tusenfryd
månelyst Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 noen som har tenkt på den gamle måten... enkelt å greit sukkervann.... tror ikke det skal så mye sukker til at vannet blir litt søtt, også la vannet være litt lunkent
Kykkelikokos Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 (endret) Er det noe som tilsier at det ikke er nok med bare melk? Jeg har ikke barn selv, men jeg har en niese som nå er 1,5år gammel. Hun ble bare ammet i starten, svigerinnen min fikk det liksom ikke helt til. Tror ikke det var nok melk. Niesen min har fikk morsmelkerstatning veldig lenge, og da drakk hun vel stort sett bare det. Etter hvert som hun har blitt eldre har hun drukket sviskesaft, og uttynnet juice og slik. Interessen for annen drikke kommer nok etter hvert Pr. i dag vil niesen min smake på alt mulig. "Malin maaakee?" blir flittig brukt hver gang hun ser vi spiser eller drikker noe Endret 17. august 2006 av darkness|
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Datteren min drakk ikke noe særlig med vann før hun var nesten året, enda vi begynte å tilby henne det tidlig. Men jeg er i dag sjeleglad for at vi ikke ga opp, nå som hun er fire hadde det vært umulig å venne henne til vann tror jeg. Nå drikker hun masse vann.
Gjest marthepia Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 Jenta mi er 1 år og nekter å drikke vann! Vi har også prøvd med både kopp og flaske. Men så fort hun finner ut at det er vann vil hun ikke ha. Saft og lettmelk sluker hun
Tusenfryd Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 Så lenge tissebeleien er tunge nok, er jo ikk eungen dehydrert akkurat. Tørre bleier derimot skal det ikke forekomme veldig mange av i døgnet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. august 2006 #11 Skrevet 18. august 2006 Kjære vene, gi nå heller babyene melk i stedet for saft! Saft har INGENTING i nærheten av en babymunn å gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #12 Skrevet 18. august 2006 Du får sprite opp vannet med litt sitron eller være litt kreativ da vet du.
Gjest Lompa Skrevet 18. august 2006 #13 Skrevet 18. august 2006 Du får sprite opp vannet med litt sitron eller være litt kreativ da vet du. ← NEINEINEI!!!IKKEbruk sitron eller andre sitrusfrukter i det hele tatt til småbarn. Det er visst direkte farlig for så små. Ta heller og fyll flaska med godt, kaldt vann og ha i LITT babysaft !(de fra Nestlè vet du) Sønnen min var heller ikke overvettes begeistret for vann de første gangene, men da vi var på kreta i sommer fant han fort ut at vann er godt, ja. Nå driker han gladelig vann. melk til frokost og kvelds, og et lite mellommåltid på dagen, rett før formiddagsluren. Ellers går det i vann. men det er viktig å bytte det ut jevnlig så det er friskt. Man ville ikke selv drukket vann som hadde stått i glasset i flere timer, vel?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 jeg har en sønn på 2 år og en datter på snart 4 måneder.Min sønn drikker det han får,er han tørst å får vann drikker han det.Vist han ikke vil å jeg mener han skal ha vann, drikker han når han blir tørst nok.Men heldigvis er gutten min flink sånn. Får å få et barn til å drikke vann hadde jeg villet tatt litt honning kanskje(vente til barnet er 7 måneder) eller malt ( det er jo kjempe sunt) oppi. jeg brukte å gi sønnen min en flaske med melk når han gikk å la seg.Å da snakket jeg med sviger broren min som er tannlege å han sa at melk var like farlig som saft.(om kvelden) , vist barnet sovnet med flasken . Det var så sterk syre.Så nå får litj tassen min bare vann. melk før tannpussen i hvertfall.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 (endret) IKKE GI HONNING TIL BARN UNDER 12 MND! Det står til og med på honningkrukka, men tydeligvis har ikke alle fått det med seg enda. Endret 18. august 2006 av Bjørnsdatter
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #16 Skrevet 18. august 2006 Interessen for vann tok sin tid her også. Plutselig en dag ville hun ha. Morsmelk er god tørstedrikk, så det er bare å fortsette å amme (om du vil, ellers har jeg ingen tips dessverre).
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #17 Skrevet 19. august 2006 NEINEINEI!!!IKKEbruk sitron eller andre sitrusfrukter i det hele tatt til småbarn. Det er visst direkte farlig for så små. Ta heller og fyll flaska med godt, kaldt vann og ha i LITT babysaft !(de fra Nestlè vet du) Sønnen min var heller ikke overvettes begeistret for vann de første gangene, men da vi var på kreta i sommer fant han fort ut at vann er godt, ja. Nå driker han gladelig vann. melk til frokost og kvelds, og et lite mellommåltid på dagen, rett før formiddagsluren. Ellers går det i vann. men det er viktig å bytte det ut jevnlig så det er friskt. Man ville ikke selv drukket vann som hadde stått i glasset i flere timer, vel? ← Det var da svært til hysteri. Mine barn har alltid fått litt presset sitron i vannet, og det er da ikke farlig, hvorfor skulle det være farlig, mener du?
Cilla Skrevet 20. august 2006 #18 Skrevet 20. august 2006 Får å få et barn til å drikke vann hadde jeg villet tatt litt honning kanskje(vente til barnet er 7 måneder) eller malt ( det er jo kjempe sunt) oppi. Overrasker meg at ikke alle med barn har fått med seg at man skal vente til etter 12 mnd med å gi honning!!
Cilla Skrevet 20. august 2006 #19 Skrevet 20. august 2006 Jeg fikk dette vann-problemet når datteren min var ca 1,5 år, vi var litt sløve en periode etter at hun sluttet med MM og MME, og ga henne litt for ofte eplejuice o.l. så hun ville ikke ha noe annet. Til slutt begynte vi å gi vann blandet med eplejuice og minket mengden til omtrent ingenting. Da gikk det faktisk helt fint. Dessverre liker ungen min best saft og juice enda, og gremmer meg over at jeg ikke begynte før med vann. Men tørstedrikken er i hovedsak vann her i huset, og da gjerne på imsdalflasker med drikketut, da er med mest stas.
Kykkelikokos Skrevet 20. august 2006 #20 Skrevet 20. august 2006 IKKE GI HONNING TIL BARN UNDER 12 MND! Det står til og med på honningkrukka, men tydeligvis har ikke alle fått det med seg enda. ← Alle kan ikke være verdensmestre, vet du. Men jeg er sikkert på at de fleste mødre prøver så godt de kan likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå