Gå til innhold

Såpekoking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Sikkert et teit spørsmål, men hvor får man kjøpt kaustisk soda til såpekoking..??

Jeg har prøvd litt med ferdige såpebaser som man smelter og tilsetter farge m.m. men nå kunne jeg tenke meg å lage såpene fra grunnen av.

Et spørsmål til: Finnes det ingen informasjon på norsk? Overalt jeg leter er det bare engelske sider, det er altfor slitsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

matbutikker har - står sammen med vaskemidler. har sett hos jernia også.

Det finnes en mailingliste som omhandler såpe osv som består av skandinaver: http://dk.groups.yahoo.com/group/Savonalist/

Her er det mange å spørre, det er også lagt ut en del linker.

Du finner mye interessant på innvandrerbutikker og i matbutikker til såpekoking :) sjekk også www.sunvita.no

Hilsen Labine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner det ved siden av Plumbo i dagligvarebutikkene. Bare pass på at du tar Kaustisk Soda og ikke Plumbo eller Krystallsoda. Du vil få mye informasjon ved å ta del på listen som var nevnt i forrige melding

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. DAMM har en bok som heter "Hjemmelaget såpe". Boka viser hvordan du kan lage dine egne såper av naturlige oljer, og beskriver teknikker, ingredienser, forsiktighetsregler og utstyr.

Cappelen har en bok som heter "Såpe og velvære". Boken viser hvordan du kan lage såper i forskjellige farger og fasonger, og inneholder i tillegg oppskrifter og ideer til en rekke andre velværeprodukter som kan lages hjemme på kjøkkenet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...