Gjest Såpa Skrevet 7. januar 2003 #1 Del Skrevet 7. januar 2003 Sikkert et teit spørsmål, men hvor får man kjøpt kaustisk soda til såpekoking..?? Jeg har prøvd litt med ferdige såpebaser som man smelter og tilsetter farge m.m. men nå kunne jeg tenke meg å lage såpene fra grunnen av. Et spørsmål til: Finnes det ingen informasjon på norsk? Overalt jeg leter er det bare engelske sider, det er altfor slitsomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 7. januar 2003 #2 Del Skrevet 7. januar 2003 Apoteket er din venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 7. januar 2003 #3 Del Skrevet 7. januar 2003 matbutikker har - står sammen med vaskemidler. har sett hos jernia også. Det finnes en mailingliste som omhandler såpe osv som består av skandinaver: http://dk.groups.yahoo.com/group/Savonalist/ Her er det mange å spørre, det er også lagt ut en del linker. Du finner mye interessant på innvandrerbutikker og i matbutikker til såpekoking sjekk også www.sunvita.no Hilsen Labine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi Skrevet 8. januar 2003 #4 Del Skrevet 8. januar 2003 Du finner det ved siden av Plumbo i dagligvarebutikkene. Bare pass på at du tar Kaustisk Soda og ikke Plumbo eller Krystallsoda. Du vil få mye informasjon ved å ta del på listen som var nevnt i forrige melding Heidi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 14. januar 2003 #5 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei. DAMM har en bok som heter "Hjemmelaget såpe". Boka viser hvordan du kan lage dine egne såper av naturlige oljer, og beskriver teknikker, ingredienser, forsiktighetsregler og utstyr. Cappelen har en bok som heter "Såpe og velvære". Boken viser hvordan du kan lage såper i forskjellige farger og fasonger, og inneholder i tillegg oppskrifter og ideer til en rekke andre velværeprodukter som kan lages hjemme på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå