Gå til innhold

Sikker/usikker på utdanningsvalg

Gjest Janne G.

Anbefalte innlegg

Gjest Janne G.

Hvor sikker var du da du valgte din utdanning? Studerte du det du helst ville, eller ble du påvirket av inntak (kom ikke inn på første ønsket?), familiens/andres forventninger osv.?

Hvis du er ferdig utdannet, er du fremdeles fornøyd med ditt utdannigsvalg? Hvis ikke, hva ville du gjort annerledes hvis du kunne gjøre det på nytt?

Takker og bukker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk mot strømmen(stømmen=familie) og valgte drømmeutdannelsen. Utdanninga var topp den, men i dag er jeg ikke fullt så fornøyd fordi jeg ikke kan bruke den aktuelle udanninga på grunn av helsemessige årsaker. Det er ikke noe som er så surt som å få regning på studielån for ei utdanning du ikke bruker.

Skulle jeg begynt på nytt - og visst at jeg ikke kom til å bli syk, så hadde jeg definitivt valgt det samme en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frua_*

For guds skyld- hør gjerne på andre, men velg det du har lyst til. Lytt til magefølelsen. Det er det yrket du i lengden vil trives med. Er du usikker, så finn tak i noen folk som praktiserer yrket du tenker på for å høre mer om det. Og ta heller et friår enn å gå løs på noe du ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Det føles jo alltid grønnere på den andre siden...

Jeg har det jeg tenkte på i mange år som drømmejobben, men nå når jeg sitter i den ønsker jeg meg tidvis noe annet. Jeg ser på denslags tanker som frustrasjoner som ville kommet i enhver jobb, og tror ikke jeg ville gjort noe annet hvis jeg hadde hatt muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp startet på høgskolen, men har valgt noe jeg ønsket SELV! Selv om jeg tror det blir mange harde tak, så føler jeg at jeg har kommet på rett sted. Et sted jeg hører hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...