Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #1 Skrevet 7. januar 2003 har vært så innmari uheldig å brekke høyre håndledd hva vil dette koste tro? noen som har brukket armen og som vet hva dette koster?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. januar 2003 #2 Skrevet 7. januar 2003 Hva er det som skal koste så mye- det høres jo ut som om du sitter hjemme med brukket håndledd og ikke tør dra til sykehuset fordi du er redd for regningen? Du må vel betale en liten egenandel, det andre får du dekket av det offentlige. Har du jobb får du sykemelding. Hva er egentlig problemet? Milla
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #3 Skrevet 7. januar 2003 sitter med gips på hånden har fått sykemelding men man må vel betale for dette? problemet er strøm, lån, studielån, husleie etc, og hvis da dette kommer på noen tusen så...har jeg et problem..
Tusenfryd Skrevet 7. januar 2003 #4 Skrevet 7. januar 2003 Men kjære deg da? Hvis du har en jobb og er sykemeldt så får du da sykepenger? Strøm og telefonregninger kommer da enten man har brukket armen eller ikke? Er du ikke kjent med de ordninger som finnes? Sykemeldingen din sendes til arbeidsgiveren din som sørger for at du får penger fra trygdekontoret. Hvis du ikke jobber svart da, for da har du selvsagt en utfordring... og har forhåpentligvis fått deg en leksjon.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #5 Skrevet 7. januar 2003 det jeg lurer på er Vil jeg få en sykehusregning? har jeg forklart meg så klossete
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 problemet er strøm' date=' lån, studielån, husleie etc, og hvis da dette kommer på noen tusen så...har jeg et problem..[/quote'] Som Tusenfryd så skjønner jeg fortsatt ikke problemet ditt. Du får jo sykepenger som dekker utgiftene dine. Tror du er litt ute på viddene nå. Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. januar 2003 #7 Skrevet 7. januar 2003 Vil jeg få en sykehusregning? har jeg forklart meg så klossete Du får det som heter egenandel så vidt jeg vet, men den er bare på noen hundrelapper. Det offentlige dekker resten. Ja, du forklarte deg temmelig klossete :-) men jeg tilgir deg. God bedring! Milla
Tusenfryd Skrevet 7. januar 2003 #8 Skrevet 7. januar 2003 Ja, du har nok uttrykt deg litt klønete, men nå tror jeg at jeg skjønner hva du mener. Hvis du ikke har betalt på legevakten eller sykehuset, kan det hende du får en regning. Men det er kun en egenandel, som Milla nevner, og er neppe på mer enn et par hundrelapper. Hvis du ikke har vært på en privat legevakt da. Men der ville de vel trukket Visa-kortet ditt før du hadde fått gå, så... Jeg var faktisk på Ullevål en gang, til undersøkelse, og skulle betale da jeg gikk. Men nei, det trengte jegikke. Så kom det en regning på et par hundrelapper i etterkant. Men akkurat det tror jeg ikke er vanlig.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #9 Skrevet 7. januar 2003 jeg er enda ør etter fallet godt jeg er tillgit :D
Tusenfryd Skrevet 7. januar 2003 #10 Skrevet 7. januar 2003 God bedring :kysse: Og ikke slit ut armen din med å sitte å smurfe på pc-en. Finn deg en god bok eller skru på tv-en.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. januar 2003 #11 Skrevet 7. januar 2003 jeg er enda ør etter fallet godt jeg er tillgit :D Ett godt tips til deg, smør deg godt under kanten på gipsen øverst og nederst slik at huden ikke tørker ut for da begynner det og klø noe helt skrekkelig. En tube Hydrokortisonsalve på apoteket bør kjøpes inn umiddelbart hvis du ikke har det allerede. Milla
Mathias Skrevet 7. januar 2003 #12 Skrevet 7. januar 2003 Og dersom du skadet deg på jobb eller skole (eller til /fra) betaler du ingen ting, men må fylle ut en skademelding.. I USA er det dyrt å bli syk/skadet, men ikke i Norge (enda...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå