Gå til innhold

ansinitet

Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

er litt usikker på regningen av ansinitet.

Regnes jobber før fyllte 18 med??

Fra jeg var 18 begynnte jeg å jobbe, og frem til nå (5 år ansinitet) men har hatt noen pauser på et par mnd inimellom. Er da min ordentlige ansinitet ca 4 år og 5 mnd da?

Teller de dager, mnd og år slik, eller gjelder det fra du begynnte i arbeid?

Har jobbet en del mnd fra jeg var 16-18 også, regnes disse med? På atesten fra arb.giver da står det jo bare at jeg har jobbet der i skoleferier, sommerferier i det og det året. så jeg har jo ingen bevis for nøyaktig hvor mange mnd det er blitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver, hver enkelt bestemmer hva de teller med. Dette kan selvfølgelig være fastsatt i tariffavtaler også.

Og forresten: Ansiennitet staves ...eeh, ja nettopp... ANSIENNITET! (Hvorfor er det så forbasket mange som staver det ordet feil!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
:ler: jeg skriver bare i fulle farta jeg så ja det blir nok litt skrivefeil her og der :) vet hvordan ansinennitet skrives riktig når jeg tenker meg om... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiennitet regnes bare fra da du begynte i den jobben du til enhver tid er i, eller rettere sagt fra da du begynte på den arbeidsplassen. Hvis du begynte før fylte 18 år skal det telle med på linje med alle andre år. Ansiennitet regnes ikke fra da du begynte å jobbe sånn generelt. Du kan ikke legge sammen antall år fra flere forskjellige arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiennitet regnes bare fra da du begynte i den jobben du til enhver tid er i, eller rettere sagt fra da du begynte på den arbeidsplassen. Hvis du begynte før fylte 18 år skal det telle med på linje med alle andre år. Ansiennitet regnes ikke fra da du begynte å jobbe sånn generelt. Du kan ikke legge sammen antall år fra flere forskjellige arbeidsplasser.

Selvfølgelig kan du det. Jeg har fått ansiennitet fra mine tidligere jobber i alle de etterfølgende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

for noe tull, det vet jeg hvertfall ikke stemmer. Visst jeg hadde jobbet i 10 år på en og samme arbeidsplass også slutta jeg og begynnte på en ny plass så står jo ikke jeg i 0 i ansinennitet. Da har jeg jo de 10 årene med ansinenitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...