Gå til innhold

Dere som har involvert dere med opptatte personer.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser og leser stadig vekk om kvinner og menn som involverer seg med opptatte kvinner eller menn enda de vet at personen er involvert i et annet forhold.

Jeg lurer på hvorfor?

Når det gjelder meg selv ville jeg tenkt: "Hvem vil bli den skadelidende part her?"

Jo, det er meg og hans/hennes kjæreste/sambo.

For i de fleste tilfeller vil jo ikke mannen/dama gå i fra kjæresten/samboern sin for en elsker/elskerinne f.eks.

Det kan hende at noen tenker at, nei, jeg vil kun ha et løst forhold og det er det, men er det ikke da kjedelig å tenkte på at h*n innerst inne er veldig glad i h*n bor sammen med for eksempel, men at moralen hans er ganske så lav og at han kanskje kun søker litt spenning... Hvordan kan man i det hele tatt forelske seg i en som er så svikefull?

Men, jeg kan selvsagt forstå at det kan si "pang" i mellom to personer som er "bundet" til en annen hvor de da velger å bryte... Men, da bryter de, og er ikke to steder samtidig.

Jeg snakker om tilfellene hvor den ene part ikke bryter og hvor "du" fortsetter "forholdet" til denne personen. Og...hvor du vet om at personen har en kjæreste/kone/mann.

Mener du at dette kun er hans/hennes ansvar da? I såfall... hvorfor det?

Ja, det har sikkert vært lignende debatter oppe her før, men føler for å ta opp dette igjen.

Ser over alt at menn som kvinner legger ut agn både her og der enda de er i faste forhold, og blir skrem og skuffet. Livredd for å komme i en sånn situasjon enda en gang.

Endret av Bianca
Videoannonse
Annonse
Gjest elskerinnen
Skrevet

HVORFOR? Jeg trenger noe uforpliktende.

Bryr meg om kona hans? Nei. dette er hans ansvar. jeg gir fullstendig blaffen i at hun er sammen med en slask.

han er god i senga. gir meg det jeg trenger der. mer behøver jeg ikke. lufta er for alle.

Skrevet

Bryr meg om kona hans? Nei. dette er hans ansvar. jeg gir fullstendig blaffen i at hun er sammen med en slask.

han er god i senga. gir meg det jeg trenger der. mer behøver jeg ikke. lufta er for alle.

:ler: Det er en bra livsfilosofi!

Hva ville du gjort hvis du forelsket deg i en mann og han fant seg en etterhvert en elskerinne?

Du kan jo umulig unngå å bli påvirket da, med mindre du bare var en "slut" som er ute etter penger?

Skrevet

Æsjadeg :kvalm: Tøs.

Skrevet

Ser du selv hvor egoistisk du er?

Skrevet

:overrasket:

Skrevet

Tror ikke jeg hadde villet få "det jeg trengte" fra en slask.

Men heldigvis kan jeg være mer kresen enn du, tydeligvis.

Skrevet

Jeg "valgte" (bedre med falt for egentlig) en mann som er bundet fordi jeg er bundet selv, ingen av oss var ute etter noe mer enn et lite sidesprang i utgangspunktet. Vi vet begge hva vi har og hvilken risk vi tar, men det er en del av det hele. Jeg elsker min samboer, men elsker og den spenningen jeg har med min andre. Vi leker et farlig spill, og vi visste hva det gikk i fra dag 1, men vi vil fortsette med ildleken til gloen har sluknet om vi kan!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg "valgte" (bedre med falt for egentlig) en mann som er bundet fordi jeg er bundet selv, ingen av oss var ute etter noe mer enn et lite sidesprang i utgangspunktet. Vi vet begge hva vi har og hvilken risk vi tar, men det er en del av det hele. Jeg elsker min samboer, men elsker og den spenningen jeg har med min andre. Vi  leker et farlig spill, og vi visste hva det gikk i fra dag 1, men vi vil fortsette med ildleken til gloen har sluknet om vi kan!

Så du elsker samboeren din, men har ikke respekt for han? Høres flott ut. :roll:

Gjest BagLady
Skrevet
Så du elsker samboeren din, men har ikke respekt for han? Høres flott ut. :roll:

Jeg hadde iallefall betakket meg for å bli "elsket" på den måten :forvirret:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg hadde iallefall betakket meg for å bli "elsket" på den måten :forvirret:

Jeg også. Trenger han spenning på den måten får han være singel.

Skrevet

Det jeg reagerer på er alle de som sier at kona/mannen/kjæresten er hans/hennes ansvar, men vi er da alle medmennesker og burde respektere hverandre. Når noen stjeler noens bil, må man i fengsel....men å "stjele" en annens partner er ok??? :klø:

Skrevet
Ser du selv hvor egoistisk du er?

Jeg er enig i at det var en litt merkelig holdning. Men vil si at det er den som er utro som er egoistisk, ikke den som dessverre forelsker seg i en utro mann/kvinne og ikke klarer stå imot. Tvert om, den andre damen/mannen er ofte det aller største offeret og taperen. Kona/mannen eller samboer vil forhåpentlig få vite hva kaliber de er sammen med så de får mulighet til å velge seg bort.

Ikke at det er riktig, det er ikke hva jeg mener. Men jeg mener at den andre dama/mannen somregel er den som blir gjort til syndebukk, og det er etter mitt syn helt feil. Det er den som er utro som har lovet noe, ikke "den andre".

Skrevet

Jeg VET egentlig ikke, men jeg kan ANTA hvorfor NOEN gjør sånt.

Den eneste grunnen jeg kommer på, er følgende:

De har så dårlig selvtillit at når de først legger seg ned med en gift mann (eller dame) får de en følelse av makt. Hvor de da tenker: "Hahhh, nå kan naive kona hans hjemme som ikke er like diggbar som meg sitte der å strikke i mens jeg får k***** hans, tipper han går i fra hun når jeg beviser hvor deilig jeg er til å gi en BJ."

Altså... dette bunner i en kombinasjon av dårlig selvtillit og en MAKTFØLELSE.

De føler det som en slags seier når de ligger med noe som er opptatt. Man vil jo alltid ha det man ikke kan få.

Forresten så er slike damer forkastelige og ekle...og forresten (igjen) så kvalifiserer ikke disse "damene" seg til å kalles damer eller KVINNER. :) Tøs er vel mer passende.

Sånne damer ser sånn ut ----> :sikle:

Skrevet

Kan tenke meg at det er fordi at da vet man at du får være litt alene, da er man ikke hele tiden sammen. da slipper men å ha h*n rundt seg hele tiden. du kan bestemme når du har lyst. OG hvor mange forhold holder etter at h*n forlater det man er sammen med? hehe...

noe å tenke på!!!!!

Skrevet
Kan tenke meg at det er fordi at da vet man at du får være litt alene, da er man ikke hele tiden sammen. da slipper men å ha h*n rundt seg hele tiden. du kan bestemme når du har lyst.      OG hvor mange forhold holder etter at h*n forlater det man er sammen med? hehe...

noe å tenke på!!!!!

Må være utrolig naiv jeg som faktisk tror at de er uheldige og forelsker seg i en opptatt person. Hvorfor i allverden velge noen som kan skape så mye bry hvis det er for å være alene eller for å ha makt? Det er da andre og langt lettere måter å oppnå det på. Sette på telefonsvaren for eksempel.

Skrevet

Det handler vel kun om forelskelse og kjærlighet. Har du forelsket deg så kan det være vanskelig og gå. Da kan du ta til takke med litt enn ingenting.

Noen ganger forteller jo ikke den andre at de har en hjemme før etter en stund,da er du mer involvert allerede til å gå med engang du får vite dette.

Videre tenker vel alle som er betatt og forelsket at "det er oss to,det er meg han vil ha osv..."

Jeg syns ikke man skal snakke så negativt om sånt når man ikke har vært der selv. Hvis man har vært i den situasjonen så kan man ha rette grunner til å være fordømmende eller totalt enig i at det er rett.

Tilsist ; I all tid vi mennesker har vært på jorda så har vi aldri vært monogame. Jeg syns ikke det er bra med utroskap,men samtidig er jo det en realitet at "å ha seg med andre" har vi gjort i all tid.

- Så å være sjokkert og oppgitt over at sånt fins er vel litt naivt vel?

Skrevet
Det handler vel kun om forelskelse og kjærlighet. Har du forelsket deg så kan det være vanskelig og gå. Da kan du ta til takke med litt enn ingenting.

Noen ganger forteller jo ikke den andre at de har en hjemme før etter en stund,da er du mer involvert allerede til å gå med engang du får vite dette.

Videre tenker vel alle som er betatt og forelsket at "det er oss to,det er meg han vil ha osv..."

Jeg syns ikke man skal snakke så negativt om sånt når man ikke har vært der selv. Hvis man har vært i den situasjonen så kan man ha rette grunner til å være fordømmende eller totalt enig i at det er rett.

Tilsist ; I all tid vi mennesker har vært på jorda så har vi aldri vært monogame. Jeg syns ikke det er bra med utroskap,men samtidig er jo det en realitet at "å ha seg med andre" har vi gjort i all tid.

- Så å være sjokkert og oppgitt over at sånt fins er vel litt naivt vel?

Det er fælt å si. Men akkurat som i utroskapsdiskusjoner forøvrig, oppfatter jeg det som at de som hyler høyest om hvor forkastelig det er, er akkuart de som ved en senere annledning står med begge beina midt i suppa.

og ikke bare det. Men etter å ha vært aldeles nådeløs i møte med andre, setter de seg ned og beklager seg og forventer medfølelse for sine tabber. Jeg er av den mening at dersom de er tolerante i utgangspunktet så tolererer jeg mer av dem. Men dersom de er veldig intolerante på et visst punkt forventer jeg såpass integritet at i hvertfall ikke de gjør den feilen - og om de gjør den faller de mange, mange hakk i mine øyne. Mange fler enn andre som gjør det samme.

Skrevet

Jeg møtte min tilkommende første gang da han var sammen med ei annen. Vi fikk god kontakt og det føltes veldig riktig. Møttes veldig tilfeldig og var ikke noe annet enn vennskap. Tok litt tid før jeg fant ut at han var opptatt, hvor på jeg brøt kontakten. Han skjulte det ikke for meg for det var jo ikke noe mellom oss annet enn at vi kom i snakk og møttes veldig tilfeldig. Ville ikke ha en opptatt mann, ei heller være med på utroskap. Det gikk ca et halvt år fra jeg først traff han til vi ble sammen. Han tok kontakt med meg etter at det var slutt mellom han og eksen. Gnistene mellom oss var der fortsatt og vi ble et par kort tid innen dette. Vi var alltså ikke utro noen av oss gjorde ikke annet enn å snakke sammen når vi tilfeldigvis møttes dette er da fult lovlig. Han gikk ikke fra ho for å komme til meg, viste jo ikke om jeg ville ha han.. Jeg kunne alldri hatt en mann som var utro. Lever litt etter ideen om EN GANG UTRO A`LLID UTRO!!! Hvis en type kunne hatt meg på si, var han ikke noe for meg for da ville han lett kunne gjort noe slikt igjen. Derfor kunne jeg aldri vært i et forhold med en som drev med utroskap. Når personene han bedra noen på den måten er det ikke noen jeg kommer til å stole på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...