Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 http://www.nettavisen.no/verden/article712244.ece Rent følelsesmessig forstår jeg at det utbetales løsepenger for å få løslatt folk som er kidnappet, men det gavner ingen på sikt. Utbetaling av løsepenger avler bare mer kidnapping og mer redsel og savn. Jeg mener derfor at løsepenger er en uting.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 http://www.nettavisen.no/verden/article712244.ece Rent følelsesmessig forstår jeg at det utbetales løsepenger for å få løslatt folk som er kidnappet, men det gavner ingen på sikt. Utbetaling av løsepenger avler bare mer kidnapping og mer redsel og savn. Jeg mener derfor at løsepenger er en uting. ← Enig med deg! Tenkte meg nok at de hadde betalt løsepenger ja, siden det gikk så fort. Men det er jo unektelig litt kjip tanke hvis ingen hadde betalt, familien plutselig ender opp med å få tilbake personen i deler! Lukrativ business det der ja!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Enig med deg! Tenkte meg nok at de hadde betalt løsepenger ja, siden det gikk så fort. Men det er jo unektelig litt kjip tanke hvis ingen hadde betalt, familien plutselig ender opp med å få tilbake personen i deler! Lukrativ business det der ja! ← Men hvis ingen betaler, så blir det heller ingen flere kidnappinger - og ingen mennesker å sende hjem igjen i deler.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 joda, men hvor mange skal en ofre da før de finner ut at de ikke kommer til å få noen løsepenger? Jeg hadde vertfall ikke vært interessert i å gamble med min familie.
punktom Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 (endret) Da 80% av oljeinntektene går til korrupte mennesker i Nigeria, de resterende 20% til utenlandske firmaer og ingenting til lokalbefolkningen så skjønner jeg at de bedriver kidnapping og vil fortsette med det. Og bedrifter som sender sine ansatte til et slikt utsatt sted betaler selvfølgelig løsepenger. Flere av de har nok forsikringer som dekker kidnappinger der nede også. Tross alt er det mye penger å tjene der, så å betale noen hundretusen dollar i løsepenger er ingenting. Endret 16. august 2006 av punktom
Morgan Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Ja,men nå skal de heldigvis sende nedover norske marinestyrker,håper det blir mye bedre da.
Flarn Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Ja, heldigvis! Norske marinestyrker vil nok få orden på det korrupte styret, der har vi løsningen. Jeg synes det er rart at lokalbefolkningen ikke gjør mer enn et par kidnappinger i ny og ne. Alle de verdiene, og ingenting igjen til befolkningen, det er helt horribelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå